Maturita a tak dál

Ahojte, moc zdravím všechny, kteří sem zavítali a čtou tento článek. Děkuji, že sem stále chodíte. Ano, měsíc jsem se neozvala. Zaprvé, jak víte, připravuji se na maturity a zadruhé, stejně nebylo moc o čem psát. V době karantény se toho moc nedělo.

Téma týdne je Poslední zvonění. To jsme měli mít 24. dubna (den, kdy můj blog oslavil 7. narozeniny :D), ale logicky nebylo. Uvidíme, jestli budeme ve volném čase pasovat třeťáky na maturanty někde mimo školu, třeba v parku, nebo ne. Musíme se domluvit. Focení tabla se ale odhlasovalo, takže jej budeme fotit. Snad se shodneme na nějakém termínu. Myslím, že nemít tablo by byla docela škoda, sice se bude fotit až po maturitách, protože teď se všichni učí a není na to čas, ale lepší pozdě, než-li vůbec.
Od 11.5. jsme mohli chodit do školy na konzultace k maturitním předmětům. Na několika jsem byla. Měřili nám teplotu, bezdotykové teploměry stejně moc nefungovaly. Někomu teploměr naměřil 33 °C, což je fakt extrémní blbost :D. Mohli jsme se scházet max. po 15 studentech, proto museli někteří učitelé vypisovat více termínů (maturantů je přes 40, dvě třídy - oktáva a 4. ročník). Při konzultacích jsme si ujasnili otázky k ústním zkouškám, doufáme, že to pomohlo.
V pondělí 1.6. ve 13 hodin nám začínají maturity didaktickým testem z angličtiny. V úterý v 8 hodin z češtiny. Ještě před češtinou nám třídní rozdá vysvědčení za 2. pololetí 4. ročníku. Četla jsem na internetu, že budou pouze slovní hodnocení - prospěl/a nebo neprospěl/a, ptali jsme se třídní a ta říkala, že my známky mít budeme.
Ústní budou u nás na škole 10.-12.6. Tři dny na tolik studentů, to bude mazec... Ještě nevím, který den půjdu, rozvrh se dozvíme až v pondělí. Ptali jsme se třídní, jestli máme připravovat nějaké občerstvení, každý rok bývají chlebíčky. Tento rok je to ale zakázané, takže můžeme koupit max. balené vody.
Maturuji klasicky ze čtyř předmětů - český jazyk, anglický jazyk, dějepis a hudebka. Ano, maturuji z hudebky. Hodně lidí se mi směje a ptá se, jestli to vůbec jde. Ano, jde to. Dá se maturovat i z výtvarky. Dva maturují, v hudebce jsem pouze jedna. Dávám si přihlášky na učitelství pro 1. stupeň ZŠ, takže tam se mi hudebka honí. Je to takový hudební dějepis, od pravěku až po současnost. Poté mi p. učitelka pustí poslech a já ho budu muset poznat, učím se 40 ukázek a na závěr zazpívám nebo zahraji na nástroj. Od 2. třídy jsem chodila do ZUŠ na hru na klavír, takže zahraji na něj - Vltavu od Bedřicha Smetany.
Nemohu si samozřejmě vybírat, ale nejlepší by bylo, kdybych měla ústní buď ve středu, nebo ve čtvrtek. Jelikož v sobotu 13.6. se mi vdává sestřenice a já budu dělat fotografku, tak bych chtěla mít pátek volný :D. Učitelé říkali, že ti, co mají výchovy (HV a VV) maturují spíše k večeru. Tak jsem zvědavá, jestli to bude i můj případ.
Přihlášky na VŠ jsem si dávala dvě - Masarykova univerzita v Brně a Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Zkoušky do Brna se měly dělat v dubnu, ale logicky se musely oddálit, takže je budu dělat 20.6. v 15 hodin v Brně (včera mi přišla pozvánka). Budu psát TSP (Testy studijních předpokladů). Na Jihočeskou univerzitu ještě nevím, kdy budu skládat přijímačky, jelikož mi ještě nenapsali, ale asi to bude až o prázdninách. Tam budu psát test z ČJ a AJ. Některé fakulty JU přijímačky odpustily, to ale asi nebude případ naší fakulty. I když by se nám to samozřejmě líbilo :D
Chystáme také rozlučkový večírek s učiteli. Ještě musíme upřesnit datum. Snad to vyjde. Stužkovací večírek byl skvělý. Rozlučák bychom chtěli mít na stejném místě.
Moc bych si přála, aby všechno vyšlo. Jsem velký nervák. Hodně nad maturitou přemýšlím hlavně před spaním. Člověk má čas a honí se mu hlavou různé myšlenky.
Ještě zde zmíním plány na prázdniny. Jak jsem řekla, s největší pravděpodobností v červenci budu dělat přijímačky na JU. 12.-18.7. mám domluvený jezdecký tábor, na který každoročně jezdím jako instruktorka ke koním. V srpnu pojedu na další tábor k Milevsku. Mám domluvenou brigádu, tak snad to klapne. Jinak se už strašně moc těším, až si přečtu knížky, které tu mám a není na ně teď čas. Jsem velký knihomol, ale kvůli škole jsem bohužel už dlouho nečetla, tudíž se těším, až zase začnu. Jinak budu chodit na koně a na tenis, prostě relaxovat :) doufám, že se nebudu muset učit na maturitu v září :D...

Pamatujete si, jak jsem minulý rok reprezentovala naše město v tenise? Tento rok jsem měla taky, ale koronavirus soutěž logicky narušil. Nakonec ale přece jen budeme hrát. Sice pouze dva zápasy, ale budeme - 20.6. a 27.6. Já budu moct hrát pouze 27., protože 20. mám přijímačky. Ještě nevíme, jestli se bude hrát doma nebo venku, ale už se moc těším. V minulém roce jsem nasbírala cenné zkušenosti, které doufám prodám :). Třeba hned nevyhraji, ale budu se prát o každý míč :). A máme novou pěknou teplákovou soupravu a trička, takže budeme spolu hezky ladit :)

Ještě bych chtěla zmínit jednu událost. Můj strejda měl jezevčíka Bojara. Asi jsem se o něm tady moc nezmiňovala, nevím. Často jsem s ním chodila na procházky, byl moc hodný a měli jsme se rádi. Vždy, když jsem tam přišla, skákal a štěkal radostí tak, jako na nikoho jiného. Bohužel jsme o něj 7.5. v necelých 4 letech přišli :'(. Srazilo ho auto. Byla to pro nás strašná rána. Bylo to tak nečekané a hrozně smutné :'(... Byl to můj skvělý kamarád, měla jsem ho moc ráda a troufnu si říct, že i on mě. Lepší je zacelit rány hned a ne až po nějaké delší době a jelikož strejda bez psa nemůže žít, ještě ten den sedl k počítači a začal hledat štěňě jezevčíka. Bylo to složité hledání, je o ně zájem, ale jedno přece jen našel. Jel pro něj přes celou republiku. Jmenuje se Ťapka :). U strejdy se vždy střídaly jména Ťapka a Bojar, když to byla holka, byla to Ťapka, když kluk, tak Bojar. Je krásná, roztomilá a hrozně malinká. Kéž by takhle zůstala, je jako plyšáček :). Přikládám fotky:
Bojar :'( <3

Ťapka







A fotky z dneška, necelé 3 týdny po příjezdu:





Ušiiii :DDD

Seshora vypadá jak velký pes :D

Moc děkuji všem, kteří tento článek dočetli až sem. Omlouvám se, že byl tak obsáhlý. Mějte se krásně a prosím, držte mi palce :) moc děkuji!

Komentáře

Oblíbené příspěvky