Mé oblíbené knížky

Ahoj, určitě většina z vás ví, že hodně čtu a baví mě to :).

Už skoro dva roky si píšu Čtenářský deník, kde mám všechny knížky zapsané + jejich obsah, které jsem přečetla :-). Myslím, že to není špatný nápad, podívat se potom na to, jaké a kolik jste přečetli knížek ;-). Už popisuji druhý sešit.


Prosím, žádné nadávky ohledně toho, co čtu. Čtu hlavně o 2. světové válce, o 20. století, ale samozřejmě si přečtu i nějaký ten románek na oddychnutí, aby to nebylo jen samé pesimistické čtení.
Jsem ráda, za všechny knížky, které jsem měla možnost přečíst, každá mi něco dala :-).
Nebude to popořadě on nejlepší po "nejhorší", bude to od těch, které jsem přečetla cca před rokem a půl až po současnost.

  • Smrt krásných srnců, Kapři pro Wehrmacht - Otta Pavel
Určitě mnoho z vás četlo tyto známé knížky od Otty Pavla. Měli jsme je jako povinnou četbu a jsem za to ráda. Dojemné a smutné knížky o 2. sv. válce.

  • V šedých tónech - Ruta Sepetysová
Nejlepší knížka, kterou jsem kdy četla! A myslím, že bude dlouho na 1. místě. Knížka je o talentované, patnáctileté Lině, kterou spolu se svou matkou a mladším bratrem odvezou na Sibiř. Jejich tatínek se toho dne nevrátí z práce a proto Lina kreslí ve vlacích své obrázky, aby ji tatínek našel. Nakonec ho najdou ve vlaku s muži. Ale to bylo jejich poslední setkání... Na Sibiři je vše kruté, zimy, práce, bití.... Liny maminka umírá, ale Lina přežije... Určitě tuto knihu vřele doporučuji. Je hodně smutná, dojemná, k zamyšlení...

  • Divá Bára, Karla - Božena Němcová
Klasické čtení, které jsme měli za povinnou četbu. Taky moc pěkné povídky, hezky se to četlo :). Jsem asi divná, 90% třídy nesnáší čtenářské deníky, ale mě to baví a vždy ho nejdříve odevzdám :D, cca za měsíc po zadání.

  • Nicholas Winton a zachráněná generace - Věra Gissingová, Mariel Emanuelová
Nádherná knížka o Nicholasu Wintonovi a jeho transportech do Anglie.

  • Není-li to nemožné - Barbara Wintonová
Splnil se mi sen! Hodně se zajímám o 20. století a moc jsem si přála tuto knihu. Dostala jsem ji k narozeninám, byl to ten nejlepší dárek!! Kniha je o celém životě Nicholase Wintona, který sepisuje jeho dcera Barbara. Vřele doporuji!

  • Kate, budoucí královna - Katie Nichollová
Také mám moc ráda královskou rodinu, hlavně Kate. Takže jsem byla moc ráda, když jsem objevila tuto knihu. Je o Katiném životě, jak poznávala Williama až po narození prince George. Myslím, že to je druhá nejlepší knížka :), opravdu skvělá!

  • Dvorní šašci - Viktor Fischl
Tato kniha vypráví o životě spisovatele, který před válkou pracoval jako soudce. Dostal se do koncentračního tábora, kde spolu se třemi muži bavili návštěvníky přísného velitele tábora. Říkali si dvorní šašci. Po válce se usadil v Jeruzalémě, kde potkal jednoho z šašků, bádali nad tím, kde může být další šašek. Konec vám nebudu říkat... Je to hodně smutná knížka, ale zajímavá a poučná..

  • ŠOA - Claude Lanzmann
Tato kniha je brána jako rozhovor. Spisovatel se ptá lidí, kteří přežili koncentrační tábor na svoje zážitky, vzpomínky...

  • Já jsem Malála - Skutečný příběh dívky, která bojovala za vzdělání a změnila svět - Malála Júsufzajová s Patricií McCormickovou
Určitě jste o Malále slyšeli. Jak ji postřelili do hlavy za to, že chtěla, aby v Pákistánu mohli chodit do školy a stála si za svým názorem. Měla velmi těžký úraz, museli ji transportovat až do Anglie. Ale svůj boj vyhrála a v roce 2014 jako vůbec nejmladší člověk v historii dostala Nobelovu cenu za mír. Její poslání tím však teprve začíná... Nádherná knížka, doporučuji!!

  • Na západní frontě klid - Erich Maria Remarque
Hodně známá knížka o 1. světové válce. Kniha je o mladíkovi, který musel místo do školy do války. Spisovatel popisuje svůj život na frontě, ale hlavního hrdinu pojmenoval Pavel. Přídatek je pouze na konci, že Pavel umře... Nevím ale, jestli postavy, které popisoval, jsou opravdové - jména. Je to smutná, zajímavá kniha.

_______________________________________________________________________________________________________________
Doufám, že se vám mé shrnutí líbilo a nějakou knihu si třeba přečtete :). Jestli máte také nějakou knihu, která se vám moc líbila a chtěli byste mi ji doporučit, budu ráda.
Toto je pouze velmi úzký výběr knih, které jsem za ty skoro dva roky přečetla. V denících už jich mám zapsaných přes sto :).

Komentáře

Oblíbené příspěvky