Mé první biatlonové závody

Ahoj, už jsem tady hodněkrát psala o biatlonovém klubu ve Starém Městě pod Landštejnem. Minulý týden mi přišel email od pana šéftrenéra, že mě srdečně zvou na nedělní sranda závody pro veřejnost. Měla jsem velikou radost :)! Byly by to moje první závody v biatlonu (a to biatlon nedělám :D).

Do biatlonového areálu jsem přijela v 9 hodin. Začaly se sjíždět auta - pořadatelé a mezi nimi i moje kamarádka od koní, která děla biatlon. Společně jsme si objely okruh a pak začal nástřel (= trénink před závodem na střelnici). Stříleli jsme ze vzduchovky na 10 m. Měli jsme si vyzkoušet vždy více stavů, kdyby zrovna ten, který nám vyhovoval byl zabraný. Zkusila jsem si dva stavy, hned vedle sebe. Na nástřelu mi šla líp stojka, než ležka.

Po nástřelu jsme šli na prezentaci a poté pro startovní čísla. Měla jsem číslo 14. Prvně startovali malí biatlonisté, kteří v zimě nejezdí na České poháry. Po nich byla kategorie ženy, ve které jsem byla i já. Startovací intervaly byly 30ti sekundové. Trať byla následující: start - 500 m - ležka - 500 m - stojka - 500 m - cíl. Za každý nesestřelený terč se běhalo 100 metrové trestné kolo.
Hodně mě mrzí, že na běžkách jsem ještě vcelku začátečník a umím jen klasiku, ne bruslení :(. Musím se to naučit... Na ležce jsem udělala 2 chyby (tj. 3 terče jsem trefila). 2x jsem si obkroužila TK (trestné kolo) a pokračovala v závodě. I na 2. střelbě se mi povedlo dostat se ke stejnému stavu, jako na nástřelu. Stojka mi šla při tréninku lépe, v závodě to ale bylo naopak... Netrefila jsem ani jednu střelu a běžela 5 TK. Byla jsem z toho smutná, ale nevzdávala se. Do cíle jsem úspěšně dojela. Než se sečetly výsledky, mohli jsme se zúčastnit střeleckého dvojboje. Soupeřili mezi sebou dva lidé. Vyhrál ten, kdo zastřílel rychleji nebo zasáhl více terčů. Střílelo se vestoje. Dlouho jsem se rozmýšlela, jestli na to mám jít. Přeci jen jsem neměla nikoho do dvojice. Nakonec jsem se do fronty postavila a doufala, že třeba nějakého samotáře najdu :D. Zeptala jsem se jedněch slečen a ty mi domluvili jednoho mladíka :D (jak ho mám nazvat :DD?). Ptal se mě, jak jsem si vedla v závodě (řekla jsem mu, že při stojce to byla bída), tak se mu trošku ulevilo a říkal, že má teda šanci. Nosím dioptrické brýle. Při závodě jsem je neměla, na dvojboj jsem si je ale vzala, chtěla jsem porovnat, jestli je to takový rozdíl.
Byly jsme jako předposlední dvojice. Odstartovalo se. První ránu jsem trefila, druhou ne, ale potom už všechny jo. Byla jsem fakt hodně překvapená, že jsem nad ním vyhrála :D. 4 sestřelené terče bylo maximum, co kdo z dvojice dal. 4 dal ještě jeden pán a pak já. Tak jsem se fakt divila :D... Takže u stojky jsem si reputaci trošku vylepšila :D.

Pak bylo vyhlášení. V naší kategorii (ženy) startovaly pouze čtyři. Byla jsem z nich nejmladší, ostatní byly dospělé. A kolikátá že jsem byla? DRUHÁ! Fakt jsem se divila :D, ale udělalo mi to velkou radost :). Napříště musím doladit bruslení a snad se bude dařit lépe i střelba, ale jsem spokojená. Na své první závody to bylo fajn a moc jsem si to užila :). Snad bude za rok zase sníh a závody pro veřejnost se zase uskuteční :).



Startovní listina


Výsledková listina


Video ze závodů. Jsem v čase 1:20 a 2:25 :).




Jsem moc ráda, že jsem se závodů mohla zúčastnit. Děkuji moc za pozvání :). Moc se těším, až tam zase pojedu - snad na jaře/začátku léta - na závody jako fanoušek :)!

Komentáře

Oblíbené příspěvky