Tábor očima oddílové vedoucí - popáté

 Ahojky, doufám, že se máte dobře :)! Já se v sobotu vrátila z tábora, kde jsem byla od soboty. Děti přijížděly až v neděli, ale v sobotu jsme stavěli stany a připravovali tábor. Oddílová vedoucí jsem popáté a pokaždé jsem měla jiného kolegu :D (na oddíl jsme vždy 2), ale bylo to úplně v pohodě :). Znovu jsem měla oddíl č. 4, kam děti moc nechtějí, protože tam mám spíše menší (i když se to snažíme věkově vyvážit) a čtyřka celotáborovou hru nevyhrává (ale před 3 lety se nám to povedlo! Poprvé v historii. To ostatní koukali ;) :D), ale tentokrát se stal zázrak, jako první tým jsme měli plno (12 dětí)! Šly ke mně holky, které znám a chodí ke mně pravidelně, ale šly i další malé holčičky a dokonce i větší teenagerky, to jsem se divila, ale byla jsem moc ráda :). 

Celotáborová hra (CETAH) bylo Lego Ninjago. Přiznám se, předtím jsem nevěděla, o co se jedná, takže jsme nultou a první sérii musela zhlédnout na Youtube, abych byla v obraze :D. Děti jsme první den rozdělili do 4 týmů podle ninjů - (ninja ohně, ledu, země, blesků). První večer se děti cvičily ve své odbornosti. Sice jsem měla červený tým (oheň), ale připravila jsem si pokusy na blesky, takže jsem výjimečně byla u jiného, než svého týmu. Dlouho jsme si lámali hlavu, jak udělat pokusy s blesky, protože to je samozřejmě hodně nebezpečné, ale nakonec jsem se inspirovala předmětem ze školy, který jsem měla tento semestr, jmenuje se Fyzikální přírodověda a dělali jsme tam různé zajímavé pokusy. Podívala jsem se na soubor s elektrikou a vybrala 3 jednoduché pokusy na statiku. Takže děti místo blesků zkoušely statickou elektřinu. Blesk, elektřina, statika, má to všechno spojitost, takže si myslím, že v rámci bezpečnosti jsme nešlápli vedle. :) 

Druhý den jsem měla připravený výcvik ninjů po oddílech. Šlo o hry na rychlost, přesnost, bystrost apod. U každé disciplíny jsem si zapisovala časy a pak jsem zprůměrovala umístění týmů a dostala jsem výsledek, který byl velmi překvapivý. Na 1. místě skončil tým č. 3, ale na 2. skončily ostatní tři týmy (tj. oddíl č. 1, 2 a 4)! Měly úplně stejný průměr umístění :D. To jsem se opravdu smála, že to takhle vyšlo! A to bylo 5 aktivit, takže docela dost a stejně byly všechny 3 týmy stejně dobré :D. 

Ještě jsem si připravila další dovednosti pro jednotlivce, za které by dostali zelený odznáček. Bylo to na dobrovolné bázi. Měla jsem připravený na každý den 1 úkol - zase šlo o obratnost, rychlost, bystrost apod. Myslela jsem, že první den přijde spoustu dětí a nebudu stíhat, ale opak byl pravdou. Všem jsem to několikrát opakovala, že za mnou mohou chodit soutěžit, ale NIKDO nepřišel. Chápete to? Ze 48 dětí NIKDO ani jeden den! To mi bylo opravdu líto, když jsem se s tím tak připravovala :(... Bohužel je to tak, co jim nenakážeš, to neudělají... 

Předposlední den míváme vždy celodenní výlet. Ráno za mnou přišly holky od koní, jestli bych místo u dětí mohla být u koní, protože jedné koňařce není dobře, tak jestli bych to za ní vzala a vedla poníka místo ní. Jak jsem psala výše, u oddílu jsme dva, takže nebyl problém odběhnout ke koním. Tak jsem místo u dětí byla jednou i u koní :D jako bych se vrátila o 6 let zpátky, kdy jsem byla vedoucí u koní a ne u dětí. 

Využili jsme výukového programu od BESIPu, který nám na FB nabídli a bylo to skvělé! Děti byly rozděleny do skupinek, každá skupinka dělala něco jiného a pak se prostřídaly. Program byl opravdu hezky propracovaný a děti moc bavil :). Mohli jsme si vyzkoušet brýle s 0,5 promile, 3 promile, LSD a pervitin. To bylo velmi zajímavé! Zkoušeli jsme co nejrychleji utíkat do kopce s 0,5 promile a vůbec to nešlo! Všichni jsme popadali jak hrušky. Přes brýle jsem viděla, že je rovina, i když byl terén do kopce. Vzniklo z toho dost vtipné video :D.

Den před táborem nás taky navštívili hasiči, ale naštěstí šlo "pouze" o odstraňování vosích hnízd, kterých jsme tam měli opravdu hodně. 

Bohužel nám počasí nepřálo. Střídaly se vedra s bouřkami. Bouřky byly minimálně tři a byly velmi silné... Některé tábory z okolí musely i evakuovat a obce vedle byly ve Zprávách, jaká tam byla obrovská povodeň. Děti se bály, tak jsem je utěšovala, běhala od stanu ke stanu, byla úplně promočená. Naštěstí se ale nestalo nic horšího. Sice větve padaly, ale nikoho naštěstí nezranily. Bylo to opravdu nepříjemné... Horka byla velká, takže je jasný, že to takhle muselo dopadnout. Z celodenního výletu jsme to měli opravdu jen tak tak. Když jsme se vraceli, hřmělo. Přišli jsme do tábora a za 5 minut byla obrovská průtrž mračen a bouřka. Jako naschvál od té doby, co jsem přijela z tábora, neprší :DD Ale tak aspoň to vyšlo druhému turnusu, přeji jim to :) 

Měla jsem skvělý oddíl! Všechny děti se zapojovaly, i teenagerky, což jsem se divila (až na ty dobrovolné aktivity), poslouchaly, byly hodné, pomáhaly mi a říkaly, že příští rok půjdou zase za mnou :) to mě potěšilo. Pohádky jsem samozřejmě četla, ale jen jednomu stanu :D. 

Mým dalším úkolem bylo focení, takže mám nafoceno spooooustu fotek, ale fotky dětí sem samozřejmě nemohu dávat, jen koníků a přírody. Všechny fotky má u sebe v PC vedoucí (už se nevešly do foťáku, tak jsme je museli přetáhnout :D), ale samozřejmě mi je dá - přetáhnu si je na flešku, až se uvidíme, což nevím, kdy bude, takže sem přidám jen pár fotek, co mám z mobilu a až budu mít fotky z foťáku, tak je sem doplním, což vám potom napíšu :).

Ode dneška mě čeká další tábor a pak pojedu s rodinou na pár dní na Liberecko. Na začátku srpna budu mít týdenní tenisový kemp, kde budu jako trenérka, takže ještě musím vymyslet program. Do toho se ještě učím na státnice. Potřebovala bych, aby měl den aspoň 40 hodin :D Fakt nestíhám... Proto prosím omluvte, že teď nebudu moc aktivní. Pak Vám to ale vynahradím a o všech akcích samozřejmě napíšu :).

Pravidelně, když jsem na táboře, Jurášek slaví své narozeniny. Tentokrát už 21.! Přeji Ti všechno nejlepší, ty můj kluku a ať nás ještě dlouho obšťastňuješ 💖💋🎂🎁!

Jak si užíváte prázdniny Vy? Co máte v plánu? 

Děkuji za přečtení. Mějte se moc krásně! :)

PS: Pro milovníky knih - u Dobrovského ZDE mají mega slevy :) 📖📚




Roštejn



Najdete netopýra? :D







Poník Ábík :) Masku má proti hmyzu





Velkopařezitý rybník






Můj oslavenec 😍😘

Jurášek 💕

Komentáře

  1. No teda, ty máš akční prázdniny. Pořád u dětí. Mně bohatě stačí jedno. :D Za to pomáhat ke koním bych klidně šla. Jen by mi museli ukázat jak na to, neb znalosti mám pouze teoretické (díky Věře Řeháčkové a Dívkám v sedlech. :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, že až budu učit, tak na tábory přestanu jezdit. Věra Řeháčková je TOP!

      Vymazat
  2. Super článek, zatím akční prázdniny, to je fajn :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  3. Vše nejlepší Juráškovi! :D Je to krasavec :) Já si léto užívám především u nás na dvorku u bazénu, jsem za něj v těch vedrech neskutečně ráda :D ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jurášek moc děkuje :)! Bazén se v těchto vedrech parádně hodí :)

      Vymazat
  4. tak to je paráda :) jsem ráda, že jste si tábor užili :) Juráškovi přeji vše nej a hlavně zdraví :)

    my zatím dny trávíme se synem hodně u vody anebo v herničce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jurda moc děkuje :)! V takových vedrech je voda úplně nejlepší :)

      Vymazat
  5. Ježiši to je boží! Jak já bych si tábor s dětmi užila! 😍 Muselo to být boží!
    A Juráškovi přeji všechno nejlepší! 🥳

    OdpovědětVymazat
  6. Je vidět, že sis tábor opravdu užila <3 Čeká tě ještě plno zajímavých akcí, tak si je moc užij :) Kdo teda vyhrál tu celotáborovou hru? :D Škoda, že na tvůj dobrovolný program nikdo nepřišel, i mě by to bylo hrozně líto.. Člověk si z toho ale nemůže nic dělat, to by se zbláznil <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celotáborovku náš tým nevyhrál, vyhrála trojka. Jo, jak říkáš, musela jsem to hodit za hlavu.

      Vymazat
  7. Páni, to muselo být krásné, ale náročné! Asi by mě zamrzelo, kdybych se připravovala s aktivitou pro děti, a žádné by o ní nejevilo zájem...
    My tento týden doma malujeme, máme o zábavu postaráno! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, jak říkáš, je to hezké, ale taky náročné :D Ty jo, malování u nás probíhalo pár let zpátky a byl to mazec! Snad vše proběhlo bez komplikací :)

      Vymazat
  8. Krásný článek. Muselo to být super, ale ještě víc náročné, obdivuji. Ty nevyužité aktivity by mě taky mrzelo, to naprosto chápu. Přeji krásný zbytek léta 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Šárko! Doufám, že sis léto užila :)

      Vymazat
  9. To vyzerá super! Dodatočne ešte prajem všetko najlepšie Juráškovi :) Ja som sa teraz k blogu vrátila po pol roku, už mi to chýbalo, len škoda, že je onedlho po prázdninách :/

    OdpovědětVymazat
  10. Jde vidět, že tě ty tábory moc baví a jsi ochotna tomu hodně obětovat. :) U bouřky musím být dobře schovaný, jinak mám strach, takže tě obdivuji, že jsi obíhala všechny stany. :-D

    Jinak u Dobrovského nekupuji, pokud nemusím, po této kauze...
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-beru-20-tisic-soudi-se-o-vyzivne-zakladatel-knihy-dobrovsky-bance-priznal-vic-232759

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, baví mě to, ale vím, že až začnu pracovat, tak už na ně nebudu jezdit. O té kauze jsem neslyšela. To je šílené...

      Vymazat
  11. Koukám, že jsi byla na táboře někde kousek od nás (máme chalupu na Vysočině - na Roštejn to od nás je něco přes 10 km pěšky

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky