Lyžařský kurz 2017 - Deštné v Orlických horách

Ahoj, 18.-25. února jsem byla se školou na lyžáku v Deštném v Orlických horách.

Sepíšu, co jsme každý den dělali.

SOBOTA

Před školou jsme se měli sejít mezi 7:30 a 8:00. Nanosily se věci do autobusu, vyřídily papíry a okolo 8:30 se vyjíždělo.
Je to napříč republikou, takže cesta byla dlouhá. Spala a poslouchala jsem písničky. Cca po 4 hodinách jsme dorazili na místo.
Byli jsme rozděleni do pokojů. Já byla na pokoji ještě se dvěmi dalšími spolužačkami.
Po vybalení věcí jsme šli na svah. Ukázali jsme své schopnosti a byli rozděleni do družstev.
Celkem byly 4 družstva (1. nejlepší, 4. začátečníci). Já jsem byla ve třetím družstvu. Na lyžích jsem už stála, ale nejezdím na nich pravidelně. Na hory moc nejezdíme, když už, tak na blízké kopce a to také moc ne.

Večer jsme se seznámili s pravidly na sjezdovce a poté si zazpívali písničky při kytaře :).

NEDĚLE

Budíček byl v 7 hodin a v 7:15 byla rozcvička. Dopoledne se šlo na svah. Jezdili jsme na kotvě. Jela jsem na ní poprvé :D (předtím jsem jezdila pouze na pomě). Ale brzy jsme se to naučily a s kamarádkou jsme byly dobře sehrané :D. Na svahu jsme se učili smýkané oblouky. (Prosím, omluvte mě, ale opravdu nejsem nějaký dobrý lyžař. Svah sjedu, ale rozhodně ne šusem, ale s respektem.)
Odpoledne jsme šli na běžky. Na běžkách jsem stála poprvé a moc jsem se těšila, až se to naučím.
Měli jsme vyjet kopec, nahoře se seřadit a pak po jednom sjet dolů, aby nás p. učitelky rozdělily do družstev.
Já jsem jela jako první :'DD. Měli jsme jet jeden okruh, ale já kroužila pořád a moc mě to bavilo :)).
Po večeři byla ukázka videí carvingu a smýkaného oblouku.

PONDĚLÍ

Dopoledne jsme šli na svah. Byla velká mlha, takže to bylo nepříjemné a ke konci už byl jeden prudší úsek hodně rozježděný, takže to bylo dost nebezpečné.
K obědu jsme měli špagety :3 :D.
Po obědě šlo naše družstvo na běžky. Znovu na skvělý běžecký okruh. Vybrali jsme si tříkilometrový okruh. Bylo to úžasné! Moc mě to bavilo.
Večer jsme si zpívali písničky. Celý večer pršelo, tak jsme se báli, jaké bude ráno počasí...
Za bubnování dešťových kapek jsme usnuli.

ÚTERÝ

Venku stále pršelo, proto rozcvička proběhla rychle.
Pršelo i celé dopoledne, takže jsme byli na chatě. Po obědě jsme šli na procházku. Navštívili jsme Ateliér Zvonaře a Hrnčířky a poté zašli do tabáku pro pohledy. Poslala jsem pohledy rodině a se třídou jsme se domluvili a poslali i naší p. třídní :D.
Venku bylo stále ošklivo a tak jsme si zamluvili bowling. Hrála jsem kuželky, ale bowling ještě nikdy, takže jsem ho tam hrála poprvé :D. První rána se mi povedla a shodila jsem všech 10 kuželek. Při dalším hodě jsem shodila všechny na dva pokusy, ale tím se vyplýtvaly mé lepší pokusy a přišly horší :D... Ale ke konci jsem se zase zvedla a na poslední hody vyhrála.
Večer jsme si pouštěli videa, která se zatím na lyžáku natočila.

STŘEDA

Jelikož nám počasí stále nepřeje, musel se vymyslet náhradní program.
Autobusem se jelo do Dobrušky do vojenského centra ve kterém vyrábějí geografické mapy světa. Návštěva byla velmi zajímavá! Mohli jsme zhlédnout mapy za vlády Marie Terezie a spousta dalších zajímavostí.
Večeře byla o půl hodiny dříve než normálně. Kdo chtěl, mohl na večerní lyžování (v tu dobu zrovna nepršelo). Ostatní šli na přednášku o potápění, která se konala v muzeu. Já jsem si vybrala přednášku, protože jsem ještě večer nikdy nelyžovala, takže bych se bála...
Přednáška byla velmi zajímavá a jsem ráda, že jsem na ní byla :-).

ČTVRTEK

Dopoledne bylo špatné počasí, tak jsme se domluvili, že se po obědě půjde znovu na bowling. Na dopoledne nám paní učitelka zadala úkol. Jelikož měl v ten den náš pan učitel (který tam s námi byl) 60. narozeniny, tak abychom mu vymysleli nějakou písničku na libovolnou melodii nějaké známé písničky. Šli jsme do toho a přemýšleli, až se nám z hlav kouřilo :-). Rozdělili jsme se do skupin a každá skupina měla vymyslet kousek. Stejně to skoro všichni dělali samostatně :D.
Po obědě jsme šli na bowling. Vůbec mi to nešlo :D. No jo, holt není každý den posvícení :'D.
Odpoledne bylo lepší počasí. Kdo chtěl, mohl jít lyžovat. Já jsem šla. Poprvé jsem jela na dvousedačce (jo, zase jsem 100 let za opicema, no :D), bylo to super :). Ale nahoře byla STRAŠNÁ mlha, takže jsme museli jet hodně opatrně. Ke konci jsme dělali kuželky/slalom (první jede, zastaví na určité místo, druhý jede za ním, zastaví za cca 10 metrů dál, jede další a dělá mezi nimi slalom). Je to strašná legrace a moc mě to bavilo :D. Pak si z toho děcka udělali disciplínu, že si s tím člověkem, kterého objíždí, musí plácnout hůlkou :D. Bylo to hodně dobrý :D :).
Od 17 hodin byla velmi zajímavá přednáška Horské služby.
Po večeři jsme dávali dohromady písničku pro pana učitele. A potom jsme mu to zazpívali :D. Text jsme si vymysleli a melodie byla Jožin z Bažin :D. Na video se můžete podívat zde ;-). Byl to skvělý večer :-).

PÁTEK

Předposlední den.
Počasí už bylo zase pěkné a tak jsme šli dopoledne na sjezdovku. Bohužel byly spuštěny pouze 3 vleky (z 6), protože v noci mrzlo a sjezdovky byly samý led. Jezdili jsme na pomě. Prvně jsme šli na sjezdovku na které jsme jezdili pravidelně, ale tam jezdit vůbec nešlo a tak jsme šli na jinou. Ta byla o hodně lepší. Nahoře chvílemi foukal docela silný, nepříjemný vítr. Ale jezdilo se dobře.
Po obědě jsme šli na běžky. Uskutečnil se závod. Holky běžely 2x 1,5 km a kluci 4x 1,5 km. Chvílemi dost sněžilo, ale aspoň to mělo tu správnou zimní atmosféru :3 :). Prvně jsme si projeli trať, aby každý věděl, kudy se pojede. A potom už byl start. Startovalo se ve dvojicích, ale já dvojici neměla, tak jsem startovala sama.
První kolo mě trošku bolely ruce, protože nešly zapichovat hůlky, jak byl sníh v určitých místech zmrzlý, ale naštěstí to přešlo. Byl tam docela strmý kopec, takže to jelo dost rychle :-)). Když jsem dojela do cíle, tak jsem si dobrovolně ještě zajela jedno kolečko, jak mě to bavilo :-) :-).
Večer bylo vyhlášení výsledků a potom diskotéka. Umístila jsem se na 7. nebo 8. místě. Což beru jako úspěch a jsem spokojená :-). Chtěla jsem se umístit do 10. místa, což mi vyšlo. Startovalo cca 20 holek. Na to, že jsem na tom v neděli stála poprvé, tak myslím, že docela dobrý :D. Běžky mě strašně moc baví a už se zase těším na zimu, až na nich pojedu :3. Snad bude příští rok u nás dost sněhu, jako tento rok, abych si to mohla pořádně užít :).

SOBOTA

Den odjezdu. Balily se kufry, lyže, snowboardy apod. V 11 hodin se šlo na oběd a v 11:45 jsme vyjeli na cestu domů. Domů jsme přijeli v 16 hodin. Vše jsme vybalili a jelo se domů.

I přes nepřízeň počasí to byl velmi vydařený výlet a budu na tento lyžák moc ráda vzpomínat :) :3!!!