Můj seznam maturitní četby

Ahoj, kamarádka Maruška má blog, kde píše o knížkách, které přečetla a o svém koníčku - ježdění. Jednou jsem se jí zeptala, jakých 20 knížek si vybere k maturitě. Udělala na to článek - díky moc :). A já jsem se rozhodla, že sem také napíšu svůj seznam 20ti knih k maturitě.
Máme napsány 4 období a z těch si musíme vybrat min. počet knížek. Vybraný počet knih v obdobích je celkem 14, takže logicky máme u některého více. Minimálně dvěma díly musí být zastoupena poezie, próza a drama. Seznam může obsahovat max. dvě díla od jednoho autora.

Světová a česká literatura do konce 18. století (min. 2. díla)
- Hamlet
- Lakomec

Světová a česká literatura 19. století (min. 3 díla)
- Havran
- Máj
- Kytice
- Obraz Doriana Graye

Světová literatura 20. a 21. století (min. 4 díla)
- Na západní frontě klid
- Stařec a moře
- Petr a Lucie
- 1984
- Farma zvířat
- Proměna
- O myších a lidech

Česká literatura 20. a 21. století (min. 5 děl)
- Bylo nás pět
- Romance pro křídlovku
- Smrt krásných srnců
- Báječná léta pod psa
- Ostře sledované vlaky
- Rozmarné léto
- Bílá nemoc

Jsem ve 2. ročníku. Přečteno mám již 16 děl :). Čtu moc ráda, takže bych chtěla seznam dočíst do začátku 3. ročníku, abych poté nebyla ve stresu.

Co vy? Měli jste povinnou maturitní četbu? Popř. jaké knížky jste si vybrali? Baví vás čtení tak, jako mě? Nebo vůbec nečtete? Budu ráda za každé komentáře :).

Komentáře

Oblíbené příspěvky