Rovnátka

Ahoj, tento článek bude trošku z jiného soudku.
Určitě víte, jak byl hrozný trend nosit rovnátka. Všichni je chtěli mít, na okrasu, aby vypadali IN.
Já jsem je také měla/mám. A to jsem je nechtěla. Nikdy jsem nebyla ten typ, co by chtěl rovnátka kvůli tomu, abych byla IN. Já je prostě musela mít. Zuby jsem měla hodně křivé.
Kvůli rovnátkům mi museli trhat 3 zuby. Dva nahoře a jeden dole (jedničku!)...
Prvně jsem měla vyndavací, poté napevno. Napevno nahoře 2,5 roku. Dole o dost méně (pár měsíců). Nahoře mi je sundala před rokem v únoru. Po pár měsících mi sundala i ty spodní, protože mi pořád vypadávaly. To jsem ještě chodila do místní nemocnice. P. doktorka ale bohužel v květnu dlouhodobě onemocněla a tak jsem od léta nastoupila do našeho okresního města - J. Hradce. Tam mi řekli, že nechápou, proč mi vrchní fixní (napevno) sundavala, že to nemám dodělané. Takže je budu muset nosit znovu.
No, takže 2,5 roku zbytečně...
Termín nandavání fixních horních i dolních jsme měli na 6.2. Teď vám popíšu ten den.
Vůbec jsem se netěšila. Věděla jsem, co rovnátka obnáší. Je to péče navíc, muset si dávat pořád pozor, jestli nejíte něco moc tvrdého, co by vám mohlo zámečky (ty "kostičky" na zubech) odloupnout.
Byli jsme objednaní na 8.30 (jela i Hanča, které ale fixní nedávali. Jela na kontrolu.).
Hodinu a čtvrt jsem ležela na lehátku. Tak dlouho jsem u zubaře snad ještě nebyla... Dopodrobna to tady fakt rozepisovat nebudu, ale bylo to děsný. Bolelo to, ale to se dalo vydržet. Ale jak jsem tam dlouho ležela a čekala, až to všechno zaschne, tak mi docházelo, co už jsem kvůli zubům podstoupila... 3 zuby mi vytrhali, 2,5 roku nošení "zbytečně".. Teď další pokus... Jen doufám, že už je nebudu mít další 2,5 roku. Nemám to zrovna špatné. To byste asi ani nepoznali, ale mám prostě posunutý střed atd..
První dny to bylo něco hrozného. Jíst jsem nemohla. Zuby samozřejmě bolely, ale to bylo to poslední, na co jsem myslela. Nejhorší bylo to, že mi drátek špatně zatočili, takže mě řeže do dásně (možná se to zlepšilo, a nebo už to necítím :D nevím, no.. je to lepší, naštěstí) a další věc je, že mi zapomněli obrousit jeden "výběžek", který mě neustále řezal do jazyka. Jo, byla jsem hodně zoufalá... Teď už je to lepší, asi jsem si na to zvykla, ale to jezení. To je něco hrozného. Jím asi 3x pomaleji než dosud (a to by člověk řekl, že už jsem je měla a můžu být zvyklá..) a musím dávat hrozný pozor, co jím. Rozkoušu jen malé procento věcí :D.. Byla jsem z toho špatná, ale už jsem si zvykla. Těším se, až je budu mít dole a zuby budu mít hezké.
Takže opravdu nechápu ty, kteří rovnátka chtějí a těší se na ně... Mám svou vlastní zkušenost..
Nechci tímto někoho strašit, to rozhodně ne. Chtěla jsem tím jen poukázat na to, že mít rovnátka není žádná výhra.

PS: Děkuji moc za krásné komentáře k minulému článku o úmrtí Sendíčka. Hodně jste mě povzbudili a moc si toho vážím. Už je to za námi. Moc na něj všichni myslíme, ale má se dobře <3...

Komentáře

Oblíbené příspěvky