Hluboká a Č. Budějovice se školou

Ahoj, ve středu jsem byla se školou na třídním výletě.

První zastávka byla na Hluboké na zámku. Na místo jsme dojeli o hodně dříve, takže jsme měli 2 hodiny rozchod po městě. Jelikož už jsem tam byla 2x, tak jsem náměstí vzala skokem a šla nahoru na zámek. Navštívila jsem park, mini Hlubokou (aneb hotel vedle) a pak samozřejmě zámek. Vše jsem si samozřejmě dokumetovala :). Prohlídka nám začínala v 11:50 a trvala 55 minut. Uvnitř bylo zakázáno fotit.

Po prohlídce jsme se přesunuli k autobusu a jeli směr České Budějovice. Tam jsme měli naplánovanou exkurzi v pivovaru Budweiser Budvar. Exkurze měla začínat ve 14:15, ale byli jsme tam dřív (zase :D), tak nás vzali už v 15 h. Prohlídka byla velmi zajímavá, trvala hodinu. Prováděla nás starší, velmi příjemná paní. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí. Podívali jsme se do sklepa, kde byla teplota 2°C. Tam nám dali ochutnávky. Pivo, které jsme dostali, se nedováží do restaurací apod. Je pouze v tom sklepě o stejné teplotě. Protože kdyby se dovezlo do restaurací, tak by tam vydrželo pouze týden a pak by bylo zkažené. Takže vyvážejí piva, která vydrží tři týdny. To týdenní tam mají pouze pro návštěvníky :). Venku bylo velmi horko, v dílnách dusno, takže jsme ochlazení uvítali. Ale pouze na chvíli :D - samozřejmě. Cca po 10 minutách už byla nepříjemná zima. Budvar samozřejmě vyváží i plechovky. Pouze 1/3 vypijí Češi - myslí si, že pivo v plechu má horší chuť. Ale plechovky musí vyrábět, protože v cizině jdou na dračku. Pivo se vyváží do 77 zemí po celém světě!!! Když fungují všechny stroje (100% stav, který nikdy nenastane), tak se za hodinu může udělat až 80 000 piv!!! To je něco neuvěřitelného. Provoz je tam nonstop, pouze o Vánocích mají pár dní volno. Bylo to opravdu velmi zajímé a dozvěděli jsme se spoustu věcí :-).

Poté jsme měli 40 minutový rozchod v IGY (nákupní centrum). Já jsem se sešla s kamarádkou od koní, která je v ČB na škole. Chodily jsme spolu. Já jsem tam nikdy nebyla :D. O půl páté jsme vyjeli domů a v šest byli doma. Byl to super výlet. Počasí vyšlo krásné (horké), i když ráno bylo pod mrakem.


Přikládám pár fotek
Kostel na náměstí v Hluboké

S kašnou

V zámeckém parku. Zámek z jiného, méně známého, úhlu :)



Vedle je hotel ve stejném stylu

A už zámek <3


Veverka :))






Já :D

Budvar


Samé bedny :D


Tam bylo hrozné horko!!!


Z toho teče pivo - tmavé

Sklep, kde jsme ochutnávali

Jako na běžícím páse (doslova :D)


Vidíte ta zlatá hrdla?


Velmi zajímavý přístroj - inspektor




Všechny fotky z výletu jsou na mém rajčeti ZDE.

PS: Hodně lidí se mě pod minulým článkem ptalo, jak vypadá takové dámské sedlo a jak se na něm sedí. Nikdy jsem na něm neseděla, takže vlastní názor říct nemohu. Nesedí se obkročmo, tudíž má žena obě dvě novy na jedné straně. Paní, která s tím sedlem na svatbu přijela, tak v dámském sedle skáče až metr vysoký parkur (překážky) :O :O!!!
Přikládám fotku z internetu.

Komentáře

Oblíbené příspěvky