Vánoční čas

Ahoj, nechala jsem se inspirovat článkem od Aleše (ZDE odkaz), kde odpovídal na vánoční otázky. Na mou taky odpověděl. A tak jsem si řekla, že bych mohla napsat něco o "našich" Vánocích. Jak je slavíme u nás doma a tak :-). Děkuji moc za inspiraci, Ali :-).

Kdo chce, může si při článku pustit koledy :-)

Jak jste se dozvěděli Vy, že dárky nosí rodiče?
Já jsem měla na základce spolužačku, která všem už od 1. třídy říkala, že Ježíšek neexistuje. Proč nám takhle kazila dětství? Neposlouchala jsem ji. Pak jsme se ptali p. učitelky :D, chudák, co může říct? Myslím, že řekla, abychom se zeptali rodičů, nebo tak něco. Nakonec jsem se to dozvěděla úplně jinak a jsem moc ráda, že jsem věřila dlouho, protože to bylo nejlepší
Jak jsem se to dozvěděla? Mamka s taťkou něco řešili a my jsme otravovaly :D. Tak nám dal taťka mobil, abychom se zabavily. Tak jsme koukaly na fotky. Najednou jsem našla fotku, kde byly v kuchyni zabalené dárky. Ukazuji to Hanče a ta říká: ,,Tuhle fotku už jsem viděla několikrát, ale vždycky jsem si myslela, že to jsou dárky k narozeninám." (Máme je 20.12.) Řekla jsem, že ty tvary dárků si pamatuji na Vánoce a pak jsme se ještě koukly na datum - 23.12. :D Takže jsme běžely za rodiči, aby nám to jako vysvětlili :D. Pak jsem dokonce volala babičce a byla jsem z toho hrozně zklamaná. Dokonce jsem brečela :D. Takže jsme ho zjistily takhle nechtěným špehováním :D.
Když jsem věřila, na Štědrý den jsem říkala, že nemusíme přeci zamykat dům, protože tam je Ježíšek, který nám ho ochrání. Také jsem jednou viděla něco červeného mihnout se v obýváku. Prostě to byl Ježíšek! :D

Jak u nás vypadá Štědrý večer? Když jsme chodily do školky, bydlely jsme v paneláku. Obývák a kuchyň (s jídelnou) jsme měli odděleně. Takže jsme se navečeřely, pak zazvonil Ježíšek a šly jsme do obýváku. Od 1. třídy bydlíme v domě. Jídelnu a obývák máme spojené, takže Ježíšek zazvoní (ano, i tak taťka zvoní :-), při smažení kapra), my jdeme do obýváku, najíme se a poté se všichni odebereme ke stromku.
Každý rok k nám chodí na Štědrý večer babička s dědou. Je to vždy moc skvělé
Po rozbalení dárků, popř. zahrání s Hančou koled na klavír (někdy i čtyřručky) se odebereme k televizi a každoročně koukáme na Pelíšky. Prostě tradice, na kterou se vždy moc těšíme :-).

Jak to máte se zvyky?
My jsme pouštěli lodičky a krájeli jablko, ale ne pravidelně. Půst nedržímě, ale nejíme celý den maso. Takže k obědu míváme špenát. Na stole nám stojí betlém, máme od kapra šupiny a necháváme jeden talíř pro hosta.
Babička dělá výbornou rybí polévku a my kapra se salátem. Moc dobré! :-)

Máte rádi měkké dárky :D?
Když jsem byla menší, tak jsem je samozřejmě ráda neměla a vždycky jsem je hodila stranou :D. Teď už mi tolik nevadí. Přeji si ponožky :D (ano!), teplé i normální. Těch není nikdy dost.
Dnes jsme se v angličtině bavili o nejhorším dárku, jaký jsme kdy dostali. Dlouho jsem přemýšlela, ale na jeden jsem si vzpomněla. Před rokem jsme se ségrou dostaly od tety kuchařku :D :D :D. Ano, každoročně s ní pečeme cukroví, ale vaření nás moc nebere :D.
Teď se vrátím o pár let zpátky. Asi v 8. třídě jsem hlavně nechtěla dostat nový mobil! Rodiče to udělali tak vychytrale, že když jsem rozbalila dárek, byla tam krabička od mobilu - hrozně mě to naštvalo! Když jsem ji ale otevřela, bylo tam něco jiného :D. Moc jsem si oddychla. To jsem divná, že jsem nechtěla mobil, co :D?

Když jsme byly ve školce, tak jsme vždy večer (24.) chodily buď s mamkou, nebo s taťkou poslouchat koledy z městské věže. 22. a 23. 12. večer se hrál na náměstí živý betlém, na který jsme také chodily.
Na Boží hod vánoční chodíme na návštěvu k babičce a dědovi, kam přijede i strejda, teta, sestřenice a bratranec. Když to stihneme, tak ve stejný den ještě chodíme k druhé tetě, nebo to necháváme na 2. svátek vánoční.

Ještě poslední otázka. V kolik hodin chodíte ke stromečku?
My vcelku brzy. Po 17. hodině. Ale jak jsem říkala, ještě jíme, takže se to protáhne.

To je k dnešnímu vánočnímu článku vše. Snad se Vám líbil a nasáli jste z něj trochu té vánoční atmosféry. :-)
Na závěr přikládám fotku stromečku z minulého roku. Jaký bude letos :-)?

Komentáře

Oblíbené příspěvky