Cesta do Skotska - Amsterdam

Ahojte, 27.9.-4.10. jsem byla se školou na výletě ve Skotsku.


Článků bude více, protože zážitků (a hlavně fotek je opravdu hodně :D).
Nikdy jsem tak daleko nebyla. Jeli jsme autobusem a trajektem (Amsterdam -> Newcastle) a pak přes Anglii autobusem do Skotska. Cesta byla náročná. Trajektem jsme jeli cca 16 hodin a autobusem do Amsterdamu asi 14 hodin. Cesta tam byla v pohodě, protože jsme vyjížděli večer, tudíž jsme jeli přes noc. Zpátky to bylo horší, ale o tom později. V sobotu dopoledne jsme dorazili do Amsterdamu, kde jsme se projeli lodí a obdivovali krásy hlavního města Holandska. A ano, všude po Holandsku jsou větrné elektrárny :D. Na začátek řeknu, že jsme měli úplně úžasnou paní průvodkyni. Což je podle mě hodně důležité :). My jsme měli štěstí a trefili jsme na opravdu vynikající paní :).
Nyní pár fotek z Amsterdamu:
Domy jsou šikmo, jakoby dovnitř ulice. Prý proto, aby se lidem lépe stěhovali věci (pomocí kladky), mezery mezi domy nejsou, tudíž je málo místa.


Všude samá kola. Nemají přehazovačku, protože v Holandsku to je samá rovina. Neviděla jsem cyklistu s helmou... Provoz tam byl velký, ale nebáli se...




Jak jsem říkala, samá kola :D

Potápějící se autobus :D

Pěkný koráb


Rybáři

Krásné domy

Všude samé mosty

Domy na vodě. Lidé tam opravdu bydlí


Vidíte tu kočku :D?

Tulipány :D ale umělé. Jiné jsme neviděli


Opřené kolo :D


Po plavbě jsme se šli podívat k náměstí Dam



Měli jsme tam aprílové počasí. Pár minut hodně pršelo, pak přestalo a za chvíli znovu :D

Poté jsme se vydali do přístavu. Loď byla obrovská! Vedle vypadal náš autobus jako mrňous :D


Přístav v Amsterdamu


Uvnitř. Moc hezké

Plavba byla divoká. Moře bylo rozbouřené. Byla vyvěšená červená vlajka. Kdyby byla černá, nemohli bychom vyjet. Vítr byl obrovský, takový jsem nikdy nenažila. Nejde to popsat. Myslím, že fotka mých vlasů mluví za vše :D


Sotva se dalo chodit...


Elektrárny i na vodě


Newcastle

Typické cihlové anglické domy


Cestovali jsme přes noc. Byla jsem na horní palandě. Bylo to krušné, ale po Kinedrylu se to dalo vydržet :D. K ránu se moře uklidnilo.

Příští článek: Bamburgh Castle, Linlithgow, Falkirk Wheel

Komentáře

Oblíbené příspěvky