Beskydy

 Ahojky, v dnešním článku bych Vám chtěla povyprávět o naší třídenní dovolené v Beskydech. 

První den jsme navštívili Zlín. Podívali jsme se do Baťova mrakodrapu, kde měl kancelář ve výtahu! Baťovy domky jsou jeden jako druhý. Připomnělo mi to Anglii. 

Druhý den jsme se vydali na Pustevny. Bylo tam strašně moc lidí, parkoviště bylo zaplněné, proto jsme museli chvíli čekat. Moc jsem si přála vidět tamní chatky. Připadala jsem si jako v Rusku :D. Po stezce jsme se vydali k soše Radegasta a poté na Radhošť, kde je kaple sv. Cyrila a Metoděje. Večer jsme se zajeli podívat do Hranic, kde taťka sloužil na vojně. Zde je krásná synagoga. 

Poslední den byl ve znamení paraglidingu. Taťka ho totiž dostal před 2 lety k narozeninám, ale kvůli covidu ho využil až nyní. Moc se mu to líbilo. Já bych to asi nedala :D. Po adrenalinovém zážitku jsme se vydali na Šikmý kostel ke Karviné. Kdo četl knížku od Karin Lednické, určitě toto místo zná. Kdo ne, rozhodně doporučuji jak navštívit, tak přečíst knihy (2 díly, třetí teprve vyjde). Prohlédli jsme si okolní doly a jeli do Českého Těšína, kde je česko-polská hranice. Prošli jsme se polskou částí a vyrazili k domovu. 

Byla to moc krásná dovolená. Sice bylo poměrně chladno, ale to nevadí. Na zimu se dá obléct, horko je horší. Naštěstí vůbec nepršelo. 

Nafotila jsem opravdu velké množství fotek, proto sem přidám jen některé, na zbytek Vám hodím odkazy. Fotky jsem dala do dvou alb. Snad se Vám budou líbit. Album č.1 ZDE, album č.2 ZDE.


V dálce Baťovy domky

Tomáš Baťa

Baťova kancelář ve výtahu


Baťův mrakodrap



Pustevny

Libušín, který v roce 2014 vyhořel

Uvnitř jako v Mrazíkovi







Socha Radegasta



Přečtěte! Hodně zajímavé

Radhošť



Náměstí v Novém Jičíně (kde jsme byli ubytovaní) mi připomíná českobudějovické

Taťka letí!



Šikmý kostel


Během pár desetiletí poklesla půda pod kostelem o neuvěřitelných 37 m!






Česko-polská hranice v Českém Těšíně


Náměstí v polském Těšíně




Náměstí v Českém Těšíně

Děkuji moc za dočtení článku. Doufám, že si užíváte poslední srpnové dny. Mějte se moc hezky :)!  

Komentáře

  1. fotky jsou skvělé :) ve Zlíně jsme byli na střed i a tu kancelář ve výtahu si pamatuji dodnes :D úplně mě to uchvátilo :) a musím přiznat, že knihy znám, ale netušila jsem, že Šikmý kostel opravdu existuje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc :). Kancelář mě také hodně nadchla :). Před přečtením jsem také netušila, že něco takového u nás je.

      Vymazat
  2. Musel to byť super výlet :)

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  3. Muselo to být super, krásné fotky :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky, do Baťova mrakodrapu jsem se chtěla vždycky podívat, ale bohužel k tomu zatím nebyla příležitost. Škoda, že jste nezajeli ještě kousek dál od Pusteven, za radhoštěm je Jurkovičova rozhledna ve stejném stylu jako domky na Radhošti, avšak nebývá tam tolik lidí ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě navštiv, nezklame tě :)
      Ty jo, koukala jsem na fotky a vypadá to parádně! Díky moc za tip. Až tam příště pojedeme, rádi navštívíme :)

      Vymazat
  5. Krásne fotky. Ja som v Beskydách ešte nebola ale vyzerá to tam nádherne

    my blog DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) určitě se tam vydej, je tam krásně :)

      Vymazat
  6. Jéé, krásné fotky, moc ti to se sestrou sluší :) Tak snad se ti "u nás" líbilo :D

    OdpovědětVymazat
  7. Teda, vy jste toho procestovali! :-o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky se snažíme stihnout co možná nejvíc míst. Je to ale vcelku náročné. Večer padneme za vlast :D

      Vymazat
  8. Hned pod Beskydy jsem bydlel, s výhledem na Lysou horu. Krásné místo. Od léta jsem se přestěhoval do Ostravy. Jo a v tom Těšíně pracuji, zítra to bude rok. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, vím že odtud jsi. Vzpomněla jsem si na tebe :). Jéé, stále u železnic? Přeji spoustu dalších úspěšných let!

      Vymazat
    2. Díky. :-) Na dráze stále pracuji, ale nyní už z "pohodlí" kanceláře. :-) :-D

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky