Přírodovědný kurz

Ahoj, v dnešním článku bych Vám ráda povyprávěla o přírodovědném kurzu, který se konal 24.-27.5. v Prachaticích.

Na programu byly výlety, vzdělávací dopoledne pro páťáky a na závěr dlouho očekávaný a obávaný zápočtový test z 800 přírodnin (na začátku semestru jsme dostali seznam rostlin a zvířat, která se máme naučit).

Během celého kurzu jsme sbírali rostliny (a pár živočichů), které jsme pojmenovávali a učili se na páteční poznávačku.

V úterý jsme šli okolo Prachatic a posbírali kolem 50 rostlin!

Ve středu byl na programu cca 15 kilometrový výlet během kterého jsme znovu objevovali rostliny. Hlavním cílem byla Školní přírodní rezervace u Zdenic – úžasné místo u lesa, kde roste spousta vzácných rostlin. Pro školy je zde připravený naučný program – měření průtoku vody, poznávání květin, odhad za jak dlouho se ohřeje voda v hrnci za přímého slunečního svitu (půl hodiny!), který pták by přebýval v jaké budce apod. Měli jsme v plánu program vyzkoušet, ale bohužel celou dobu strašně moc pršelo, proto jsme si vše jen v rychlosti ukázali a opekli buřty (ano, i v dešti to jde :D). Areál to byl přímo pohádkový, minimální zásahy člověka, všude tráva, kapradiny, vzácné rostliny, rybníček… Škoda špatného počasí :(. Kvůli dešti jsem bohužel ani nefotila. Moc ráda bych se tam v budoucnu znovu podívala a detailněji prozkoumala – třeba až budu učit, tak tam vezmu děti :). Po příchodu do Prachatic se počasí umoudřilo a přestalo pršet! Jako naschvál! Na ubikaci jsme sušili oblečení a učili se nalezené přírodniny. Večer jsem se šla projít po okolí a nafotit pár fotek. Je to krásné město, ale strašně kopcovité :D. Jsou tam nádherné výhledy na okolní šumavské hory :). Nemohla jsem se vynadívat.

Ve čtvrtek jsme měli na programu vzdělávací program pro páťáky v nádherném Areálu lesních her za městem. Rozdělili jsme se po skupinkách a připravili si pro děti různá stanoviště – práce s dalekohledem, poznávání brouků, potravní řetězce, Kimovky, hmatovky apod. Já byla v organizační skupině, která dělala diplomy a záznamové archy, přivítání, rozdělení dětí do skupinek, vyhlášení apod. Akce se konala v krásném lesním areálu se spoustou přírodních atrakcí nejen pro děti. Program se vyvedl a všichni byli spokojení :). K večeru jsem se se setkala s kamarádkou, která v Prachaticích bydlí. Byla to moc hezká procházka. Bylo moc hezké, že jsem tam měla někoho známého a přitom jsem byla daleko od domova. Potom jsem se do noci učila, protože v pátek nás čekala poznávačka. Kvůli tomu jsem naspala asi jen 5 hodin :D. A jak to dopadlo?

Poznávačka byla hned ráno. Samozřejmě tam byly i přírodniny, které jsme během kurzu neviděli, ale měli jsme je v seznamu. Celkem bylo 15 zvířat a 15 rostlin (+ hub). Test jsem zvládla na výbornou a měla jsem velikou radost :). I přes nepřízeň počasí se nám kurz strašně moc líbil! Chtěli bychom tam zůstat ještě déle :). Ve volných chvílích jsem kromě učení hráli na kytary, zpívali, hráli deskové hry, dívali se na hokej, povídali si… Prostě jedna velká pohoda :).

Byla to úžasná akce! Kéž by takových bylo víc. Na závěr přikládám fotky :)

Diplom pro páťáky - pohled na Prachatice z rozhledny Libín

Toulky Prachaticemi - krásné dopravní hřiště, kterému nechybí ani semafory

Sportovní areál - stadion, in-line dráha, skatepark, tenisové kurty, fotbalové hřiště a volejbalové kurty na jednom místě




Pohled z okna pokoje


Areál lesních her. Uvnitř posezení a skříňky s deskovými hrami. Je krásné, že to neponičil žádný vandal.


Houpačky a vedle knihobudky


Kaleidoskop










Náměstí







Výhled na město ze skály





Krásně malované domy



V podloubí můžete vidět piano, na které jsem si zahrála Vltavu :) 



Nádherná školní jídelna

Rostliny byly všude :D 

Učící místnost :) 



Zde jsme pobývali :) 

Znovu nádherná budova - gymnázium











Opékat se dá i v dešti :D

Naše parta 💚 najdete mě? :D

Moc děkuji za přečtení článku. Mějte se krásně :)!

Komentáře

  1. Krásné místo! Gratuluji k zápočťáku, jsi holka šikovná a tak by mě ani nenapadlo, že by to mohlo dopadnout jinak :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, lepší místo pro přírodovědný kurz snad ani vybrat nemohli :) moc děkuji za podporu <3 ještě mě čekají 2 zkoušky, bojím se :X

      Vymazat
  2. škoda toho počasí, ale i tak to zní na povedený kurz :) a gratuluji, skvělá práce :) a myslím si, že jsi druhá zprava, pruhované tričko? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I přes nepřízeň počasí jsme si to skvěle užili :) moc děkuji :)! Ano, poznala jsi :)!

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Moc děkuji :) lepší prostředí vybrat nemohli :)

      Vymazat
  4. Gratuluji, muselo to být fajn, škoda počasí, ale i tak věřím, že sis to užila :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc :)! Je to škoda, ale na kvalitě kurzu to nic nemění :)

      Vymazat
  5. Wow, tak to gratuluji, to jsi jednička! :-) Ty fotky jsou skvělé, vypadá to na zajímavá a hezká místa ♥

    OdpovědětVymazat
  6. To musela být paráda! :) Taky bych takto jela a práce s dětmi musí být super, to tě jednou určitě bude fakt bavit :). U Prachatic bydlí jeden můj kamarád :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc mě to baví a naplňuje :). Jéé, to je dobrá náhoda :D Je fajn, že jsem se tak daleko setkala s kamarádkou, která se tam přistěhovala od nás :D

      Vymazat
  7. Gratulujem! Prostredie vyzerá naozaj krásne a fotky sú tiež super <3

    OdpovědětVymazat
  8. Podle tvého popisu mám chuť si sbalit saky paky, hodit do batohu seznam 800 přírodnin a vyrazit! Takže až někdy půjdeš s třídou na výlet, zabírám si místo! (aspoň se doučím to, co jsem zapomněla xDDD a doplním těch 750 druhů xDDD) V Prachaticích jsem nikdy nebyla, ale vypadá to tam oprvdu krásně, závidím jim okruh na in-liny :D A gratuluji k dalšímu zdolání obáváné ho předmětu, ty ty obáváné předměty kosíš z grácií! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hned bych tě vzala s sebou :D <3 Jen škoda, že se to tak strašně rychle zapomíná :/ V Prachaticích jsem byla asi tak dvakrát a to jsem jen projížděla, takže jsem ráda, že jsem si je konečně mohla trošku projít :) Ty jsi zlatíčko <3

      Vymazat
  9. Tak to gratuluji, žes ten šílený test zvládla na výbornou! :-)

    Jasně, že tě najdu - nahoře, skoro úplně vpravo, pěkné vězeňské triko. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky