Všehochuť

 Ahoj, dnešní článek bude taková všehochuť :D.

Možná jste o nehodě traktoru slyšeli v televizi, článek byl i na Seznamu. Od dědy jsem se dozvěděla, že se podobná nehoda stala v roce 1973. Dochovala se z toho dokonce fotka. V týdnu tam umístili parádní značku Zákaz vjezdu traktorů :D je to legrace, nikomu se naštěstí nic nestalo, tak si myslím, že legrácky nevadí :). 



Naučila jsem se plést pomlázku z osmi proutků a košík. Moc mě to baví :) zkouším zatím jen z novin, to je jednodušší :D. Třeba na Velikonoce upletu taťkovi pomlázku :D


Přišla mi trenérská průkazka, takže jsem oficiálně tenisovou trenérkou III. třídy :) (3. třída - děti do 18 let, 2. třída dospělí, 1. třída profesionálové a reprezentace). Na památku jsem se vyfotila :). Přikládám i fotky z roku 2014, mých tenisových začátků. 

2022

2014 - takhle to začalo



S wimbledonskou vítězkou Petrou Kvitovou v jejím rodném Fulneku (2014)

Jak to máte s dárky na Vánoce? Já mám napsaný seznam a pomalu začínám odškrtávat, doufám, že do 14 dnů budu mít všechno nakoupené. (Spoiler - oblečení z Dedoles, zarámované fotky, které jsem nafotila, knížky, apod.) Pak ještě zabalit, to mě moc nebaví :D... S příbuznými už několikátý rok máme stejný postup - koupím si knížky, které se mi líbí, oni mi je zaplatí a dají pod stromeček. Takže určitě vím, že nějaké knížky dostanu :D. Jinak si kromě tachometru na kolo a trička na tenis nepřeji nic konkrétního. Hlavně, ať jsme zdraví a šťastní :) to je to nejdůležitější a člověk si to nekoupí. 

Dozvěděli jsme se, že v lednu pojedeme na povinný týdenní lyžařský kurz na Lipno. Těším se, určitě to bude super. Žádný velký lyžař nejsem, na hory jsme s rodiči kvůli mamky špatným kolenům nejezdili, nikdy mě to nelákalo, naučila jsem se lyžovat asi až ve 14. Sjezdovku sjedu, ale svým klidným tempem. Na běžkách jsem se naučila v prváku na střední. Jsem úplný samouk, ale strašně mě to baví, proto jsem běžky dostala i k Vánocům (sjezdovky nemám, přijde mi to zbytečné, když tolik nelyžuji) a každý rok běžkuju. Snad bude letos dost sněhu :). Naopak v létě jsme hodně jezdili na kole, plavali, chodili na koně a teď i na tenis. Zajímavé je, že nevypsali více termínů lyžáku. Ve třídě nás je 60, tak to bude asi docela mazec :D. Jediné negativní na tom je, že se jede první zkouškový týden, takže budeme mít o týden méně času na zkoušky. Doufám, že nám dají hodně předtermínů před Vánocemi, jinak to vychází 3 zkoušky/týden, což mi přijde docela sebevražda :D. Někdo má rád zkoušky rychle hotové, ale já si je radši dávám s větší časovou rezervou, abych se stihla v klidu připravit. Co vy a zimní sporty? :) 

V pátek se zúčastním celodenního kurzu Comenia Script (nevázané psací písmo). Na konci bude test a po jeho (doufám že) úspěšném splnění dostanu certifikát a budu moct tohle písmo vyučovat v 1. třídě. Upřímně, nejsem jeho zastáncem, preferuji klasické vázané písmo, ale pro děti s poruchami učení může být v některých případech lepší. Pokud se děti od 1. třídy učí Comenia Script, už se nikdy nenaučí psát vázaně (klasicky psace)! Je to ale dobré v zahraničí, tam většinou psací písmo neznají. Myslím, že budu učit vázaným písmem, ale říkám si, že každá další kvalifikace určitě není na škodu. Aspoň si rozšířím obzoru a třeba mi to někdy pomůže. Tak mi prosím držte palce, ať to zvládnu :) 

Na závěr přikládám fotky s Ťapinkou. Je to naše zlatíčko :) 💓



Děkuji za přečtení! Mějte se krásně a jestli slavíte Halloween, tak si ho dnes pořádně užijte 🔮🎃👻 Těším se na Vás příště :)

Komentáře

  1. Holka, ty jsi tak aktivní a gratuluji k trenérce tenisu, jsi dobrá! :-) A o tom traktoru jsem nečetla, je to teda dost zajímavý, nechápu, jak se to může stát :-D Jinak když mluvíš o lyžování... jela jsem na základní škole, chtěla jsme se to naučit, ale spíš se mi to znechutilo, kvůli učiteli, který nás nováčky učil. Vůbec to neuměl a vyvolal mi akorát strach se sjezdu i lanovky. Hodně špatný přístup měl a teď vím, že jestli jednou budu mít děti, tak budou mít opravdového instruktora, který se jim bude věnovat. A běžky, ty mi šly, ty mě i bavily a klidně bych na ně šla :-) Zkoušela jsem i snowboard, ale taky nic moc...jak je člověk starší, tím víc se bojím a už se tak dobře neučím novým věcem :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Jani <3 ty jsi taky hodně aktivní :) učitel je hrozně důležitý! Také máme na katedře pár tělocvikářů, kteří mi nesedí. Naštěstí s námi nepojedou. Snowboard jsem zkoušela, ale nešlo mi to :D

      Vymazat
  2. Ta nehoda i trochu pobaví :D. Jsi opravdu šikovná, jak toho tolik děláš! :) Já zatím vůbec nevím, co s Vánoci :D.

    OdpovědětVymazat
  3. s knihami to mám stejně :D nakoupím si sama, odevzdám a najdu pod stromečkem :) takový certifikát se neztratí :) přeji, ať se ti to podaří :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že nejsem jediná, kdo to takhle dělá :D Moc děkuji :)

      Vymazat
  4. Jéé, paní trenérka :D Super :) Dárky? Taky začínám psát seznam a zatím jsem asi v necelé půlce. V sobotu jedu s mamkou na velký nákup a uvidíme, jestli nás něco zaujme jako dárek :) Balení mě taky moc nebaví :D Já a mladší brácha jsme se učili psát vázané písmo, nejmladší brácha už Comenia Script, ale toho moc velký fanoušek nejsem. A lyže! Byla jsem jen na lyžáku na základce a na gymplu. Ráda bych na ně zajela. Bavilo mě to :) Ale tak dlouho jsem nestála na lyžích, že bych hned byla na zemi, nevím no :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že jste si nákup užily :) Jsem ráda, že s tím balením nejsem sama :D To je zajímavé, že se druhý brácha učil CS. Neznám nikoho, kdo se ho učil. Jak jsem psala, také jsem zastánce vázaného písma, ale bylo fajn rozšířit si obzory :) To jsi určitě nezapomněla :)

      Vymazat
  5. Téda, koukám, pěkné setkání. Šikulka Leni

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkný článek, tyhle všechochutě čtu moc ráda :D Asi začnu písmem - teď ve Španělsku se hodně setkávám s tím, že cizinci nejsou schopni přečíst psací písmo, a je jedno, jak krasopisně je napsané (což mě upřímně hodně překvapilo, většina vůbec neměla páru :/). Proto hrozně ráda čtu, že ačkoliv certifikát máš (a nikdy nevíš, kdy se ti to bude hodit), hlasuji jednoznačně pro učení vázaného písma od 1. třídy!
    Moc se mi líbí systém u vás doma, co se Vánoc týče. Já si užívám pořád to, žem ůžu psát dopis Ježíškovi (hrozně mě to baví :D), i když i letos jsem některé knížky si kupovala sama (protože velké slevy v průběhu roku) a dostanu je od ostatních pod stromeček. Já letos kupovala dárky hodně v průběhu roku, protože kufr má limitovanou hmotnost (ale i tak toho potáhnu hromadu xD). Kromě dárku pro bráchu, už mám všechno nakoupeno, teď to zbývá jenom zabalit, na co se hrozně mco těším!
    Jsem moc ráda, že slyším o dalším nadšenci do běžek! Tak to určitě musíš někdy vyzkoušet trasu Ramzová - Paprsek a zakončit ji výbornýma borůvkovýma knedlama!
    Už je to hodně dlouho, co jsem naposledy pletla z novin. A to jsem zrovan před odjezdem objevila moc pěknou zásobu ruliček, co jsem tak před rokem vyrobila xD Inu kreativních projektů není nikdy dost :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za dloouhý komentář! Moc si toho vážím <3 já taky netušila, že ho v cizině neznají.
      Taky píšu dopisy a dávám je za okno :D. Když jsem byla malá, byla jsem vždycky originální, nepsala jsem ,,Milý Jezíšku", jako všichni, ale ,,Ahoj Ježíšku" :D přišlo mi to víc osobní. :D Hanča měla taky problém s kilama, když letěla do i z Turecka. Tam vezla dárky pro ně a zpět od nich :D Tvé balení je určitě strašně moc hezké! <3
      O této trase slyším poprvé. Chodívala jsem jen tady v okolí. Děkuji za tip :)
      Ruličky by se mi hodily, musela jsem jich spoustu dodělávat, protože mi nevyšel počet :D

      Vymazat
  7. A ještě k tomu traktoru - historie se opakuje :DDD Jen škoda, že to nebyla stejná hospoda, člověk by si řkel ,že pak je to magnet na traktory :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kámo, jak už jsem psala na MSG, bohužel to byla stejná hospoda... :D

      Vymazat
  8. Gratuluji ještě jednou, oficiální trenérko :).
    Dárky na Vánoce už mám prakticky všechny, začala jsem nakupovat už v létě, jen ještě něco málo mám rozdělané - fotoknihy, fotodárky a tak, ale těším se, až to budu mít všechno pod střechou :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Janinko! <3
      Jůů, fotoknihy jsou parádní. Dává nám je k Vánocům a sama je dělá 88letá bábí a vždy jsou dokonalé :)

      Vymazat
  9. Zimné športy no emmmm…. akoo no nič moc 😅😅😅 My budeme mať lyžiarsky niekedyyy, ani neviem asi v zime. Našťastie nie je povinný, pretože je potreba aj vlastná výstroj ktorú nemám a spolu by to vyšlo strašne veľa peňazí :/ Ale nikdy som nemala moc dobré vzťahy so zimnými športmy takže mi to nevadí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Běžky mám vlastní, ale lyže ne, přijde mi to zbytečné, když nikam na hory nejezdíme.

      Vymazat
  10. Super článek, dárky na Vánoce už mám kupuji je po celý rok postupně :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  11. Košíky z novin jsme dělali kdysi na základce ve výtvarce :D
    Ještě jednou gratuluji k licenci :)
    Také mám napsaný seznam dárků. Něco málo už mám.
    Na lyžák jsem nikdy nejela, neláká mě lyžování. Trochu se toho bojím. Sporty všeobecně nemám ráda :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My ne. Právě proto jsme to dělali, abychom to pak děti mohli správně didakticky učit :)
      Moc děkuji za gratulaci! :)
      Také mě sjezdovky moc nelákají, radši běžky :D a úplně nejradši letní sporty - tenis (který se dá v zimě samozřejmě hrát i v hale, ale venku je to lepší :)), koně (ty samozřejmě i v zimě :D) a kolo :)

      Vymazat
  12. Gratuluji k licenci! :) Určitě se hodí mít víc kurzů nebo větší rozhled, pak si můžeš snáze vybrat, co zrovna budeš používat zrovna ty :) Já raději sjezdovky, na běžkách jsem byla loni asi po deseti letech a jako žiju, ale byla to hrozná makačka! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) souhlasím s tebou, rozšířím si obzory a třeba mi to někdy pomůže :)
      Jo jo, je to makačka, ale nehrotím nějaké vysoké tempo :D

      Vymazat
  13. Poslední fotky jsou teda nejkrásnější! Tak především velká gratulace!! :) Tak to už je ale k zamyšlení, když se tam podobná nehoda už jednou stala... To je teda něco :D Vy jezdíte i na VŠ na lyžák? To slyším prvně. No mě v zimě stačí si zajet 1x na sjezdovku a 1x na lední brusle, ať si to zase na ten rok oživím :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Míšo! :) Jo jo, restaurace je přímo pod velkým kopcem. Silnice protíná hlavní, která je hodně frekventovaná. Naložený traktor jel až seshora. Ještě, že tam nikdo nejel nebo nešel na chodníku! Jo jo, máme to povinné - budeme to prý učit. U nás se na sjezdovky jezdívalo až na druhém stupni, ale spolužačka říkala, že oni jezdívali už na prvním.

      Vymazat
  14. Tak jsem si tu nehodu podrobně studoval, jednak jsem našel fotku z letoška, což mě nejvíce zajímalo, druhak jsem zkoumal místní poměry a musím říct, že ten kopec přímo vybízí k podobným událostem. Hlavní je, že se nikomu nic nestalo, mohlo to dopadnou fakt špatně...

    Ad Vánoce: teprve začínám zařizovat první dárky, nebaví mě to, nemám inspiraci. Balení mě docela baví, i když je to makačka. Beru to jako takový bonus, že všechno mám a jsem ready. :D

    Já už klasické psací skoro nepoužívám, i když se s ním rychleji píše, ne všichni to přečtou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to děs. Kopec je opravdu hodně velký, hlavní silnice je hodně frekventovaná - trasa na Jihlavu, popř. Prahu.
      To je fakt, že to balení je vlastně oslava, že už člověk všechno má :D
      Já píšu psacím jen občas, spíše to kombinuji. Neznám moc lidí, kteří by psali pouze psace. Mamka tak ale píše.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky