Lyžák

 Ahoj, dnes bych Vám ráda napsala o lyžařském kurzu na Lipně, kterého jsem se účastnila 8.-13.1.

Bohužel nás trošku mrzel datum, protože nám lyžák dali první zkouškový týden, ale to oni tak prostě dávají :D (podobně se nám to stalo u adapťáku a přírodovědného kurzu). Všichni se nám divili, že akci nezrušili, když není žádný sníh a teploty dosahovaly k 10 stupňům. Nic se nerušilo, jely jsme! Docela jsme se bály (skoro 60 holek), co nás čeká, jestli nějaké turistické výlety? (které máme mít v letním semestru. Tak by nám je už rovnou mohli započítat :D) Bály jsme se naštěstí zbytečně a i když nebyl sníh, lyžování jsme si užily. Lipno byl jeden z mála areálů, kde se v tu dobu lyžovalo, většina měla zavřeno. Lyžovaly jsme 3 dny 2x denně (dopoledne a odpoledne). Odpoledne byl sníh vždycky horší, začínal hodně tát, ale dopoledne to bylo fajn :). Učili nás profesoři tělocviku, jak by se mělo začínat s dětmi, jedno odpoledne nás dokonce učil i pán z lyžařské školy, což bylo moc zajímavé a přínosné. Ve čtvrtek jsme místo běžek šly na 20 km túru. Ráno pršelo a hodně foukal vítr, než jsme vyrazily, tak se počasí naštěstí umoudřilo :). Šly jsme z Lipna podél vody do Frymburku, potom nahoru Křížovou cestou na kopec Marta (odtud byl krásný výhled na Frymburk), poté lesem až k Stezce korunami stromů. Dlouho jsem přemýšlela, jestli jít nahoru, nebo počkat na někdy příště. Nakonec jsem se rozhodla jít a jsem ráda, že jsem tak udělala. Vstup byl drahý, ale tak jsme přece na výletě, že :D. I když byl leden, vidět bylo daleko, sice hodně foukalo, ale to nám nevadilo. Byly jsme tam skoro samy :). Stezka je bezbariérová, což je super! Cestou můžete číst různé zajímavosti o stavbě. Stavěla se necelé 4 měsíce, jakože co?? Tak krátce? To jsem se hodně divila :D. Po obědě jsme šly k elektrárně a potom do chaty, kde jsme se učily na večerní test. 

Každý večer jsme měly přednášky a na konci kurzu jsme psaly test. Doufaly jsme, že bude lehký, protože jsme nedostaly moc času na učení, ale byl dost těžký. Fakt jsem se divila proč... Naštěstí jsme ho skoro všechny daly, ale bylo mi líto holek, co ho musí opakovat. 

Lyžák se mi líbil, hezky jsem si zalyžovala (i když věřím, že pro někoho, kdo lyžuje pravidelně asi podmínky ideální nebyly, mně to stačilo :D), škoda, že nevyšly běžky, chtěla jsem se naučit bruslit :(. Mrzí mě, že jsme za celý týden dostaly pouze 1 kredit a ještě k tomu musely napsat docela těžký test. Nechápu, proč ho neudělali lehčí, vždyť nejsme tělocvikáři, pouze prvnostupňařky. Myslela jsem, že nám ten kredit dají třeba za snahu a test nám odpustí, ale to jsem se mýlila. Celkově byl program hodně nabitý. Od 7 do cca půl deváté večer jsme byly v jednom kole (večer byly ještě povinné přednášky). Na fyzickou aktivitu jsem zvyklá, nic mě nebolelo (kromě otlaku od jazyka a kolene, které mi jednou spadlo při tenise a občas se ozve), ale bylo mi líto holek, které nejsou zvyklé. Opravdu nás hnali, jako bychom měly být vrcholové sportovkyně, či tělocvikářky. Ale tak to bohužel je, podobně s námi zacházeli na adaptačním kurzu. Chatu jsme měly přes 2 km daleko od jídelny, takže se chodilo stále sem a tam, což taky ubíralo síly. Celkem jsme prý za celý týden nachodily přes 50 km (nepočítali lyžování).

Bylo to náročné, ale doufám, že přínosné. Na závěr přikládám fotky :) (foceno mobilem, bála jsem se o foťák)




Jezerní sjezdovka


Ostatní sjezdovky byly v horším stavu








Lipno




Kačeny plavaly v ledu, divila jsem se, bylo celkem teplo


Lyže jsme měly uložené v šatně blízko sjezdovky. Modré skříně byly vyhřívané!









Frymburk


Kaple sv. Marty






Stezka korunami stromů
























Bobová dráha, na které jsme nebyly

V létě 2016 tu byl Olympijský park

Loď na zahradě? Normálka :D. Bylo jich tam hned několik







Elektrárna


Děkuji za přečtení a omlouvám se, že jsem si trošku stěžovala :D. Mějte se fajn :)!

PS: Děkuji moc, že jste na můj blog nezapomněli v době neaktivity kvůli zkouškám. Děkuji, vážím si toho! :) 

Komentáře

  1. Vypadá to na skvěle nabitý týden, ale páni, fakt vám to udělali dost náročné.. Těžký test, málo kreditů...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, bylo to fajn, ale mohli navýšit kredity :D

      Vymazat
  2. No tak to je dobře, že vám to lyžování ještě vyšlo, sice nic moc, ale aspoň něco :) Běžky nemusím, takže to by mi nevadilo :D Syn od známých měl místo lyžáku týden plný túr. To by mě sakra mrzelo. Divím se, že vám to udělali tak těžké, ale jsi dobrá, že jsi to zvládla :)
    Fotky jsou hezké i z mobilu :) Na tu Stezku korunami stromů bych se někdy taky ráda podívala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si právě myslela, že budou jen túry. Tak ještě, že to lyžování vyšlo :)
      Je odtud moc hezký výhled :)

      Vymazat
  3. To mě mrzí, že jsi za tolik námahy získala tak málo. Ale zase budeš jednou s úsměvem vzpomínat na to, co všechno jsi musela kvůli své profesi vydržet :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že ty sporty u nás mají dost podhodnocené. Na gymnastice a plavání jsme se taky dost nadřely a taky jen 1 kredit :D

      Vymazat
  4. Ty fotky na lanovce, s lyžemi, a pod vámi žádný sníh jsou super :D Aspoň, že na té sjezdovce něco ale bylo. Akorát vás opravdu nemuseli tolik drtit teda. To jste si za celý týden vůbec neodpočinuly a ještě jste z toho skoro nic neměly. A to jste měly povinné v rámci výuky? :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, vypadalo to dost vtipně :D ano, bylo to povinné

      Vymazat
  5. je zvláštní, jak na sjezdovce je sníh a kolem ne :D ale jsem ráda, že jste nějaký měly a mohly si zalyžovat :) ale ten jeden kredit... no za tu dřinu mi to přijde také málo, ale hlavně že ho máš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel :( ale jak říkáš, hlavně, že to je splněné :D

      Vymazat
  6. Vůbec bych se neomlouval za nějaké stěžování. Napsala jsi to, jak to bylo a myslím si, žes to zbytečně nezveličovala. :) Jinak teda koukám, že jste psali test a ještě těžký. O čem to tak bylo?
    Já byl na lyžáku v 6. nebo 7. třídě a tehda byly na lyžák naprosto ideální podmínky. Ty lyže mám dodnes. Jsou sice takové srandovní, ale na běžnou lyžovačku bohatě stačí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak jsem chtěl ještě dodat, že bohužel to tak bývá, že učitelé se učí více, než co reálně využijí. Asi je to jakási rezerva, aby žák nepřechytračil učitele. :D

      Vymazat
    2. Jak říkáš, nezveličovala jsem to, psala jsem to tak, jak to bylo :D Jo jo, chápu, že toho musíme samozřejmě vědět víc, ale něco byly fakt kraviny :D v testu bylo např. vypsat všech 10 pravidel FIS (chápala bych vypsat třeba polovinu, ale fakt umět všechny zpaměti :D?), definice vnitřní/vnější hrana/lyže, spádnice, vrstevnice, které body zahrnují všeobecnou lyžařskou přípravu (nejhorší, že chtěli vždycky vypsat všechny body...), typy výstupů, všechny typy oblouků (smýkané a řezané, smýkaných je 8, řezané jsou pouze 3) apod. Vcelku chuťovka :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky