Prosím, neberte nám je!

Ahoj, doufám, že se máte dobře :). Omlouvám se, že píšu po delší době, ale byla jsem nemocná a potom jsem se dozvěděla špatnou zprávu, tak jsem potřebovala mít čas na rozmyšlení. 

Začnu zvesela. Tento týden jsem ještě vytáhla kolo, tak jsem zvědavá, jestli ještě budou vyšší teploty a před zimou se ještě projedu, nebo už ho zazimuji. Kurty už máme zazimované. Od příštího týdne začneme chodit do haly, kam se nikdo z nás netěší, protože tam je špatný povrch. Klouže to a lítá hodně rychle, je to úplně jiný sport :/, ale co se dá dělat, hlavně, že máme kde hrát. Občas jezdíme i do Rakouska, které máme blízko, kde mají lepší povrch. 

V úterý jsem učila v Budějovicích páťáky matiku. Měla jsem jim vysvětlovat nové učivo - rovnice. Bála jsem se toho, pečlivě jsem si udělala přípravu a doufala, že to dobře dopadne. Děti byly moc šikovné, hlásily se a snad je to i bavilo. Myslím, že jsme toho stihly hodně. Chtěla jsem udělat více pohybových aktivit, aby stále neseděly v lavicích, ale ve třídě bohužel není tolik místa, takže jsem se bála, že by se něco rozbilo (např. interaktivní tabule). Šlo by o běhací hru – na zem bych rozmístila papírky s výsledky, děti by se rozdělily do týmů a stály několik metrů od papírků. Řekla bych příklad a jeden z týmu by běžel pro papírek se správným výsledkem. Bohužel paní učitelka měla pár námitek. Ráda si vyslechnu konstruktivní kritiku, která mě posune dál. Tentokrát jsem s ní bohužel nesouhlasila. Divila se, proč jsem jim dávala vypočítat 4 příklady, stačily 2, početní hady jsem měla dát hned na začátku a ne ke konci, proč jsem dala 2 příklady, stačil 1... Dokonce mi do výkladu skočila - zadala jsem dětem úkol a samostatně počítaly, p. učitelka řekla, že neví, co mají dělat. Tak jsem se dětí zeptala, jestli chtějí první příklad vypočítat společně na tabuli a oni že ne, že všemu rozumí. Tak to bylo takové smutné... :( Všechno jsme si pak samozřejmě společně kontrolovali. Chápu, každý máme jiný vyučovací styl, nemám ještě tolik zkušeností, ale myslím, že paní učitelka vyžaduje jen svůj styl a jiný neakceptuje. Učím tam ještě na Mikuláše, tak snad si to sedne lépe.

V pátek jsem učila u "nás" a moc se mi to líbilo :). Sice jsem byla zase na 2. stupni, ale už si pomalu začínám zvykat :D. Klouček se mě zeptal: ,,Paní učitelko, a co vy vlastně učíte?" Říkám: ,,Jsem zaměřená na první stupeň, ale tady na druhém učím, co je třeba." :D Jednou mi dokonce jeden deváťák řekl, že je škoda, že v červnu odchází a už mě nebude mít. Chápete to? Tohle mi řekl po jedné společné hodině :D Nechápu... Moc se mi u nás líbí, skvělý kolektiv ochotný kdykoliv pomoct. Snad tam budu moct v budoucnu nastoupit, moc bych si to přála :) 💗!

K té špatné zprávě - majitel mi řekl, že chce prodat koně. Že už mu zdraví moc neslouží, prodal stroje a pronajal pozemky (byl zemědělcem) a výběh je tedy nového nájemníka. Naprosto chápu, že je starý a obhospodařovat pole by bylo náročné, ale proč se chce zbavit koní, když se o ně stejně staráme jenom my (já a kamarádka)? Ještě říkal, že by si klidně dva nechal, ale čtyři ne. Jaký je rozdíl mezi dvěma a čtyřmi, když jediná jeho starost je zavolat kováře (a to mu taky moc nejde)? Byly jsme z toho hodně špatné. Skoro 10 let se tam o ně staráme a teď zničehonic tohle... Vymýšlely jsme spoustu variant, kam bychom je přemístily, ale jako první jsme zvolily, že zavoláme novému nájemníkovi, kterého taťka zná, abychom se ho zeptaly, jestli by mu nevadilo, kdyby tam koně zůstali. Pán s tím neměl absolutně žádný problém, prý se o tom dokonce bavili, že zná našeho taťku (a to mi majitel odmítl říct, o koho jde, že ho prý stejně neznám. Musely jsme se to dozvědět od někoho jiného). Jsme moc rády, že s tím pán nemá žádný problém. Psala jsem to panu majiteli, ale neodpověděl mi (chtěla jsem mu to říct osobně, ale když jsem byla u koní, nebyl doma), tak mu to řeknu příště. Snad s tím taky nebude mít problém. Vždyť se vlastně nic nezmění! Stejně se o ně staráme my. Jestli mu jde o peníze, tak si myslím, že z nájmu bude mít hodně a hlavně stálý příjem. Naši koníci už jsou stejně staří a mají nemocná kopyta, takže by za ně nějaký velký obnos nedostal. 

Doufám, že nebude mít nic proti a koníci zůstanou tam, kde jsou. Držte nám prosím palce! 🙏 Moc děkuji! Na závěr přikládám pár makro fotek rosy a toho nejlepšího 🐴🧡!

Mějte se hezky, těším se na Vás u dalšího článku :)! 






Můj kluk 💖 Miluju 😍!

Do práce :) 📚

Komentáře

  1. Tak s tou školou to máš pestré... moc ti držím palce, aby ses dostala jako učitelka na školu, kam si přeješ, kde to budeš mít ráda :) Myslím, že budeš skvělá! Děti tě určitě jako učitelku mají rády :) A taky moc držím palce, ať to s koníkama dopadne dobře. Úplně tě chápu. No a mě se zrovna dneska zdálo něco o koních, ale už nevím, co to bylo...

    OdpovědětVymazat
  2. Snad si tedy příště s paní učitelkou sednete líp, je naprd, když se někdo nechce hnout ze svých zajetých kolejí a myslím, že zrovna ve školství by se ty koleje měly sakra upravit... Ale hlavně, že na té druhé škole to zase bylo skvělé, myslím, že jsi určitě moc dobrá učitelka :). Koníků je mi líto, doufám, že to dobře dopadne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala, ráda přijmu kritiku, ale musí být konstruktivní, což se mi u téhle bohužel nezdálo :/. Děkuji, Terko <3!

      Vymazat
  3. Leni, jak se říká, že starého psa novým kouskům nenaučíš, tak to bude zřejmě případ i paní učitelky. Nemyslím věk, ale určitě učí dlouho a svoje zvyky měnit nebude a ani nechce. Ty si určitě s vyučováním poradíš, jsi moc šikovná a já ti fandím. Samozřejmě držím palce i v případě koníků, řekla bych, že to dopadne dobře, zdravím 🐎

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Evi :)! Na druhou stranu, potkala jsem spoustu skvělých učitelek, které dokázaly poradit. :)

      Vymazat
  4. snad příště bude mít p. učitelka větší pochopení a nebude zasahovat :) každá zkušenost dobrá :)

    držím pěsti, ať koníci zůstanou a můžete se i nadále starat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak říkáš, je to dobrá zkušenost :) moc děkuji, vypadá to dobře <3!

      Vymazat
  5. Držím palce, snad koníci budou moc zůstat :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím to vypadá, že ano! Děkuji za podporu :) <3!

      Vymazat
  6. Osobní zkušenosti s tím už mnoho let nemám, ale když kolikrát sleduju náhodou nějaký pořad o školství a o tom co všechno na děcka nakládají, zdá se mi, že jsou zbytečně přetěžované. Pak v TV nebo rozhlase řeknou, že jsou děcka v depkách. Což taky přemýšlím zda ty povzbuzující nápoje které jsou dnes všude možně probírané nepijí taky z důvodu třeba únavy a stresu. Koníkům držím palce, sice jenom jednou, ale slyšel jsem o speciálních ekologických farmách pro chov přestárlých koníků, kteřé až jsou v dobré kondici a bio kvalitě převezou do zahraničí na maso... Co se týká pana majitele, neměl bych mu to za zlé, každý má právo změnit život a nebo práci. A pokud už člověka něco nenaplnuje a přestane ho to bavit... každý není kulak od nátury, který něco děla za každou cenu i zničení zdraví. Je to starost takže i třeba toho duševního. Rozdíl mezi chovem několika nebo více kusů nemusí být velký ale také může být propastný, to záleží na možnostech chovatele. Obecně bych řekl, že když člověk ve svém oboru dosáhne maxima co lze tak bud pokračuje dál setrvačností nebo se pustí do projektu nového nebo odejde na odpočinek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem slyšela, že teď mají děti hodně psychických problémů. Je to strašné :(. Kloučka jsem znala jen krátce, tak jsem nevěděla, jestli má nějaké problémy.
      Já naprosto chápu, že už není nejmladší, ale on se o ně nestará. Skoro všechno zařizujeme my, takže mu to nedělá žádné velké starosti. Koním nerozumí, měl je jen na spásání trávy, aby dostal dotace. V pátek z něj vylezlo, že Jurášek je od jara někoho jiného, že ho papírově prodal na dotace, ale že už si pán našel jiného koně, tak bude zase náš. Nikdy mi to neřekl, řekl to kamarádce, ani to neřekl mně (na Juráškovi jsem jezdila). Chápeš to? Naštěstí to vypadá dobře!

      Vymazat
    2. Co se týká těch převodů tak to nechápu vůbec, ale asi to bude nějaká černota takže to ani raději chápat nechci. Mezilidské jednání je někdy smutné.

      Vymazat
    3. Taky si myslím, že to nebude čisté :( přesně jak říkáš, je to smutné...

      Vymazat
  7. Škoda těch blbých poznámek od paní učitelky. Když jsou děti šikovné, tak je přeci jedno, jestli budou mít 2 nebo 4 příklady. Aspoň si to více procvičí. Doufám, že ti to vyjde u vás ve škole :) S koníky moc držím palce, ať to vyjde dle tvých představ.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem v tom neviděla velký rozdíl. Proč 4 a ne 2, proč 2 a ne 1? Pořád nějaký problém :D díky moc! S koníky to naštěstí vypadá dobře <3

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky