4. ročník, letní semestr

Ahoj, tak tu máme nový semestr, celkově osmý z deseti. Závratným tempem se blížíme k závěru!

Některé předměty máme nové, jiné navazují. Tentokrát se mi hodiny překrývají jen jednou, jupí :D! Máme docela velké mezery mezi hodinami. Skoro každý den do večera (může za to přestavba jedné z budov fakulty, takže se musíme místo do tří budov vměstnat do dvou), ale na to už jsme z minulého semestru zvyklé. Výstavba má končit na naše státnice, tak uvidíme, jestli na závěr budeme v novém :). Třeba ve středu máme málo hodin, ale čtvrtek je nabitý. Jako by to nešlo udělat obráceně, abychom mohly jet dříve domů :D. Ale ne, nestěžuji si, máme volný pátek, který budu využívat na učení u nás :).

Zní to divně, ale jedu si vlastně do Budějovic odpočinout :D. Budu si užívat, že nemusím dělat žádné přípravy a mohu chodit do školy jen tak, s čistou hlavou (samozřejmě tady budou taky praxe a přípravy dělat budu + seminárky apod., ale je toho daleko méně, než když učíte celý týden přes 20 hodin. Ale nestěžuji si. Baví mě to, i když začátky jsou náročné. Až budu mít v budoucnu nějaké portfolio příprav, bude to snazší. Slyšela jsem, že jedna paní učitelka prý nikdy nepoužila přípravu dvakrát. Na každou hodinu vymýšlí něco nového. To mi přijde hodně náročné. Je to samozřejmě super, že děti nedělají pořád to samé, musí se inovovat, také nebudu používat 20 let stejné přípravy, ale aby to nevyužívala vícekrát, to se mi zdá divné. I děti mají rády, když je nějaký řád, něco se opakuje, cítí se jistěji, ví, co bude následovat. Klobouk dolů, že má stále dost nápadů! Také ráda vymýšlím nové nápady, ale občasné opakování není myslím od věci a děti to mají rády. Někdy si samy dokonce řeknou, že chtějí hrát tu hru, co jsme dělaly včera, protože je moc bavila.). Těším se na krásné jarní počasí, kdy vše pokvete (krokusy kvetou už teď!), sluníčko bude příjemně hřát a já se budu učit nebo číst venku, jezdit na výlety na kole, fotit... V tomhle je letní semestr daleko optimističtější než ten zimní. Na zkoušky se můžeme učit venku na sluníčku, všechno okolo hezky kvete, je déle vidět. I když vrcholem zimního semestru jsou Vánoce, ale prostě jaro je úžasné :). Dnes jsem si koupila jízdenku na MHD, pouze na měsíc, pak bych chtěla jezdit na kole (v 8 stupních to ještě není ono :D, ale odpoledne už bylo 15! Ale hodně foukalo). Tak uvidíme, jestli se ještě zima vrátí, nebo už budu pomalu oprašovat kolo. Mrzí mě, že sněžilo jen jednou, i když pořádně! Ale na jaro už se taky moc těším :) takže může klidně přijít, i když uznávám, že v půlce února je ještě čas :D. Dnešní teploty, hlavně tady na jihu, byly dost vysoké. 

V průběhu semestru bych chtěla hodně zapracovat na diplomce, sejít se s respondenty (doufám, že jich budu mít dost. Asi budu ještě rozhazovat sítě), vést rozhovory, číst odbornou literaturu a vše sepisovat a správně citovat (nééé xD). Také jsem si zapsala dřívější termín státnic z matematiky (tento semestr máme poslední matematický předmět, takže nám dala univerzita možnost dřívějších státnic, což mile ráda využiji! Ještě nevím, jestli hned v květnu, nebo "až" v srpnu), takže se budu pilně učit. No a mezitím samozřejmě četba (máme doporučenou nakázanou (:D) literaturu jak odbornou, tak dětskou), seminárky, analýzy pedagogické situace (už poněkolikáté :D vždycky se do toho musím přemlouvat :D), přípravy na praxe, učení na zkoušky apod. 

V pátek jdu do "mojí" školy na celodenní školení pro učitele, tak se těším na nové informace a podněty do výuky :).

Jak se máte Vy? Co Vás v nejbližších dnech čeká? 

Děkuji za přečtení, mějte se moc fajn! Těším se na Vás u dalšího článku, ahoj :)

První známky jara :). Vždycky si vzpomenu na písničku Jaro dělá pokusy od Svěráka a Uhlíře :). K ročním obdobím (viz minulý článek) jsem ji druháčkům také pouštěla :) spolu se Zářím a Prosincem od stejným interpretů.

Komentáře

  1. No ty se prostě nikdy nenudíš :). Hlavně, ať se vše daří! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ať se daří! :)

    P. S. Omlouvám se, že jsem tvé články zanedbával, zase jsem se k tomu dostal při nemoci. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc :) úplně v pohodě :D ať jsi brzy fit!

      Vymazat
  3. Máš toho před sebou tedy hodně, tak ať se ti všechno podaří podle tvých představ :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. už se na jaro těším :) u nás toho kvete už víc a dokonce už vylézají i tulipány :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak číst "nakázanou" dětskou literaturu - to bych brala hned! Hrozně ráda si jednou za část přečtu nějakou dětskou knížku :)
    Na jaro se těším, ale přijde mi, že jaro už je vlastně tady, ten únor je takový netypický... i když paní mi zrovna nedávno říkala, že si pamatuje, jak v roce 68 bylo prý nějaký den v únoru až 18 stupňů...
    Mně teď čeká přes víkend vyležet dost hnusnou rýmu (záhadou mi je, jak jsem k ní přišla, neboť cleý týden v pohodě, až včera náběh jak na chřipku xD) a těším se na vyrábění přáníček na Velikonoce. A měla bych si najít nějaký kurz, abych se "vzdělávala" v oboru, ale popravdě vůbec se mi nikam dojíždět nechce, ale online to taky nemá moc smysl :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dětská literatura je super :) Máš naprostou pravdu, takový teplý únor nepamatuji! WOW, teď jsem četla na netu, že mají teploty vystupovat až k 17. Dnes ale byla celkem zima. Doufám, že už jsi OK <3!

      Vymazat
  6. Páni, to to letí! :)
    S těmi přípravami to moc nechápu - spíš si myslím, že si je paní učitelka jen lehce pozměňuje, vždyť je to časově strašně náročné! Leda, že by neměla děti a nespěchala domů, ale i tak... A pak jsou tu extrémy, které používají přípravy fakt těch dvacet let :D.

    OdpovědětVymazat
  7. Hodně štěstí v novém semestru! Já si nedokážu představit si dělat nové přípravy na každou hodinu :D Podle mě to ani moc smysl nemá a člověk je alespoň pár let může používat pořád dokola. Jen ty začátky jsou těžké, než se mu ty přípravy nashromáždí :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  8. Ať se ti v novém semestru daří! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky