Den blbec

 Ahoj, dnes Vám popíšu vtipné historky s autobusy, které se mi staly v pátek. Normálně jezdím domů ve čtvrtek večer, ale jednou za semestr máme praxi z výtvarky a ta připadá na pátek. Já byla minulý týden. Měla jsem v plánu jet domů ve 13:45, doma bych byla ve 4. Od pěti jsme měli Den učitelů, takže bych měla všechno stíhat, ale ejhle, nějak se to nevyvedlo :D... 

Po půl druhé přijdu na autobusák (máme ho na střeše, heč :D). IDOS mi píše, že můj spoj má jet z 11, ale tam je napsaný Zlín. Na 9 je strašně velká fronta. Tímto spojem jsem jezdívala před rokem a vybavuji si, že tam vždycky bývalo spoustu lidí, jdu se tedy podívat, kam jede. Ano, správně. Jel do J. Hradce, kam jsem potřebovala. Ale nikde žádná zmínka o tom, že se mění stanoviště... V JH mám mít 8 minut na přestup. Několikrát jsem to nestihla, občas je to na knop, ale většinou to stihnu. Dnes ale vím, že to určitě nedám. Stoupla jsem si dozadu do fronty a čekám. Ještě jsem ani nevstoupila do autobusu a už máme 5 min zpoždění. Je mi tedy jasné, že navazující spoj nemám šanci stihnout. Tak si říkám - je lepší čekat hodinu a půl na zastávce v Hradci, nebo budu čekat hodinu v ČB na bytě na další spoj? Volba byla jasná - vyhrál byt. Ještě, že jsem stála na konci fronty. Kdybych už byla v autobuse, tak by mě to asi naštvalo. To už by se s tím nedalo nic dělat.  

Další spoj mi jel v 15:10, ale ani to nebylo bez komplikací. Šla jsem na nástupiště (kupodivu správné), ale tam stál autobus, který měl napsáno, že jede jen do Třeboně (polovina cesty do JH). Kouknu na hodinky, za 10 minut má jet ten můj spoj, tak to bude asi on, akorát si řidič zapomněl přepsat nápis. Stoupnu si do fronty a mám v plánu se zeptat. Ani jsem se nemusela ptát, protože někdo přede mnou asi řekl ,,Jindřichův Hradec" a řidič ho strašně seřval, že asi neumí číst, že jede jenom do Třeboně. Jako fakt by mě nenapadlo, že to je ještě jiný spoj. Kdyby to bylo půl hodiny před odjezdem, neřeknu, ale 10 minut? Naštěstí potom hned přijel ten náš. Ale ani tady příběh nekončí. V JH jsem měla 16 minut na přestup. Říkám si ,,Jó, to je v pohodě, lepší než 8." Za Budějovicemi se ale stala nehoda a půl hodiny jsme čekali v koloně. Nic se nedělo, asi čekali na odtahovku. Loučila jsem se tedy i s tímto navazujícím spojem. Po půl hodině to řidiče přestalo bavit, otočil se a jel zpátky, kus přes dálnici. Do Hradce jsme samozřejmě přijeli s obrovským zpožděním, ale další spoj mi jel naštěstí za půl hodiny, takže jsem počkala a pak už se nic zvláštního nedělo. Bylo krásně, takže mi čekat nevadilo. Horší to bylo v zimě, to mi spoj taky ujel, byla zrovna hrozná kosa... Místo ve 4 jsem tedy domů dojela o půl sedmé :D. Nebyl náhodou pátek třináctého :D? Jo, to je holt, když jednou za půl roku jedu v pátek. Prostě se něco musí pokazit :D. Ještě, že většinou jezdím ve čtvrtek přímým spojem, takže nemusím být ve stresu, že navazující nestihnu. 

Jaké máte příběhy s autobusy/vlaky Vy? :D V sobotu se zpozdil i vlak na koně. Asi nějaké špatné klima :D

Komentáře

  1. Jééémine! Takové přestupování, to bych se určitě někde ztratila a už by mě nikdo nikdy nenašel :DD Sice v poslední době celkem ok, ale třeba teď jsem si vzpomněla, minulou zimu jak byla kalamita, můj autobus někde v háji, jak tam nějaký zastavil, tak se ptám.. "Prosím vás, jedete na polikliniku?" A řidič: "Jo, už před hodinou" :D Někdy se tomu člověk zasměje, ale někdy z toho mám teda nervy... Nerada chodím na autobusák, kde je několik nástupišť, protože mám strach, že se nezorientuju a autobus mi odjede...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V cizím městě bych byla hodně nervózní! Tady už to naštěstí znám, takže je to lepší :)

      Vymazat
  2. Tohle na cestování hromadnou dopravou nemám ráda :D. Zmatky, nestíhačky, nehody, zpoždění :D.

    OdpovědětVymazat
  3. A přesně proto vždycky trnu, když jedeme veřejnou dopravou :D Hlavně, že jsi dorazila v pořádku! Jak už teď nejezdím do školy, tak vlaky a autobusy jezdím minimálně, tak si ani na žádný problém nevzpomínám :) Je to už ale kupa let, jednou jsme jeli z Prahy. Mělo to trvat 2h, přímým vlakem a místo toho jsme jeli 3 vlaky a 4h :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To cestování mi určitě nebude chybět :D a to mám spoj ještě v pohodě. V neděli ani ve čtvrtek nepřestupuji, jen teď, jak jsem byla ve škole i v pátek. Ségra to má daleko dál - do Prahy a ještě přes dálnici, takže tam se taky často někde seknou...

      Vymazat
  4. hlavně že jsi dojela ještě ten den :D na střední jsem mívala problémy stíhat vlak, nenavazovalo mi to úplně pěkně :) a pak z práce... Když ujel, musela jsem čekat večer hodinu a nádraží není zrovna bezpečné místo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, přesně! Mohlo to dopadnout hůř - kdybych nestihla ani ten poslední spoj :D, tohle byl předposlední, tak jsem měla ještě rezervu na ten poslední, kdyby to nevyšlo :D. Jej, to je nepříjemné :(

      Vymazat
  5. Tak to je u busů zcela normální, že přistavení na odjezd je velmi pozdě, ideálně v čase odjezdu. Asi to ty řidiče baví pak jezdit se zpožděním nebo stahovat jej (vím, že jsou tam nějaké vaty). Tos mi připomněla, že loni v létě jsme ze stejné AN jeli na exkurzi do Temelína. Taky se mi zdá, že jsem se tam hůř orientoval, a to jsem zkušený dopravák (nejen železničář). No a na železnici se pořád něco děje, i sebemenší omezení má horší následky než problém na silnici. Kdo cestuje, musí počítat se vším...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, to je jasné, s tím se musí počítat, že se občas něco bohužel stane.

      Vymazat
  6. Jak já tohle znám, ale zase z pohledu cestujícího českými drahami. To je občas (dost často) taky lahůdka. Přeji příjemné cestování bez zpoždění :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky