V páťáku

Ahoj, dnešní článek bude taková všehochuť. Nashromáždilo se mi spoustu fotek v mobilu, tak je sem přidávám.

Na konci prázdnin jezdíme tradičně na kole do Telče. Nejinak tomu bylo i letos. Vyšlo nám krásné počasí, ujeli jsme 30 km. O 3 dny později jsme sedli znovu na kolo, tentokrát jsme jeli na druhou stranu, k rakouským hranicím, konkrétně na hrad Landštejn. Ten den jsme ujeli 50 km. Počasí znovu parádní :).

S mamkou jsem byla na filmu Vlny a moc se mi líbil. Zajímají mě dějiny 20. století, takže tohle bylo něco pro mě. Byli jste na něm, nebo se chystáte? 

V září jsme také uspořádali tenisový turnaj ve čtyřhře pro místní a známé. Měla jsem výborného parťáka. Vyhráli jsme 5 zápasů, prohráli pouze jeden a získali 2. místo! :) Vítěze jsme sice také porazili, ale s ostatními páry měli jednoznačnější výsledky, my se více tahali, proto jsme nebyli první. Bylo to strašně fajn a tolik vítězství už jsou jen třešnička na dortu. Nejsem zvyklá vyhrávat, takže to pro mě bylo speciální :).

V půlce září jsem byla na vytrhnutí spodních moudráků. Sice jsem je ještě neměla prořízlé, ale z rentgenu bylo vidět, že se brzy objeví a budou mi tlačit na sedmičky, takže šly ven. Se zuby už jsem si vyzkoušela hodně. Jsem o 5 zdravých zubů chudší (3 mi trhali kvůli rovnátkům). Bála jsem se toho, přece jenom šlo o větší zákrok, protože mi řezali do dásní, ale vše proběhlo v pohodě. Tlačily jen injekce. Jsou to holt profíci a do hodiny byly oba venku. Bylo to dobré na hubnutí. Ten den jsem si ráno dala jen tyčinku (pan zubař se mě pak ptal, jestli jsem něco snídala. Říkal, že to je dobře, protože kdo jde na lačno, tomu bývá zle) a pak jsem si odpoledne otevřela přesnídávku, kterou jsem jedla 5 hodin xD Prostě to nešlo. Prvních pár hodin mi nešlo ani polykat, takže dát do sebe antibiotika byl opravdu oříšek :D Cca týden jsem vypadala jako sysel, objevily se i modřiny, ale naštěstí vše proběhlo bez větších komplikací. Co Vy, máte moudráky, nebo Vám je také vytrhli? 

Do politiky se vůbec nemíchám, ale byla mi nabídnuto místo v komisi u voleb, tak jsem přijala. Byla to zajímavá zkušenost, hlavně to počítání! Člověk se musí opravdu hodně soustředit, aby neudělal žádnou chybu. 

Bohužel jsme měli problémy u koní. Majitel se rozhodl, že je prodá. Možná si pamatujete, jak jsme s ním před rokem řešili, že pastvinu pronajal jinému pánovi a pokud by nájemci koně vadili, museli by se prodat. Naštěstí mu nevadili, takže se tam mohli nechat. Teď nám zase říkal, že nájemce odstupuje od smlouvy a že on bude koně prodávat, prý až někam na Slovensko. Bylo tam z jeho strany hodně lží, nájemce od smlouvy neustoupil a koně mu stále nevadí. Chtěli jsme si je koupit, hledali jsme ustájení v okolí, ale 4 koně vám prostě nikde nevezmou... Nakonec se nám ho podařilo přemluvit, že koně mohou zůstat, ale bylo to hodně stresující období... Jsem ráda, že už to je za námi a dobře to dopadlo. Snad nám nelhal, jako už kolikrát a nestane se, že přijdeme a ohrada bude prázdná. Takhle už to v minulosti udělal 3x... Fuj, nechci na to ani myslet. Snad dodrží slovo, když nám to slíbil. Koníci už jsou staří a chceme, aby tam v poklidu dožili. 

Začínám pomalu nakupovat dárky na Vánoce. Nepřeji si nic speciálního, hlavně, ať jsme zdraví (a úspěšně dodělám školu :D). Před Vánocemi mám také narozeniny, takže nějaké dárky prý být prostě musí :D Takže si přeji knížky, které nejsou v knihovně a nemohu si je tak půjčit. Knížky skoro vůbec nenakupuji, využívám hlavně knihovnu, ale na narozeniny nebo na Vánoce si je nakoupím a pak rozdám po rodině, aby mi je mohli zabalit. Jsou rádi, protože neví, kterou přesně bych chtěla, tak takhle jim to usnadním. Hodně jsem si oblíbila nakupování z antikvariátů. Jsou tam parádní kousky za velmi pěkné ceny. Doporučuji Restorio (díky za tip, Eliss :)!) a Knihobot. Koupila jsem jich odtud opravdu hodně (radši se neptejte na číslo :D). Kupovala jsem nejen pro sebe, ale i pro rodinu a kamarády. V těchto antikvariátech také knihy vykupují, takže této služby v budoucnu nejspíš využiji, aby se mi uvolnilo místo v knihovničce. Navštěvujete knihovnu? Kupujete nové knížky, nebo z druhé ruky? Co si přejete k Vánocům? 

Léto i září bylo hodně teplé. Opravdu hrozně dlouho nepršelo, takže bylo jen otázkou času, kdy to přijde. Ochladilo se, déšť přišel, což je dobře, závlaha je potřeba, pršelo celý den. Takhle by to ještě šlo, ale jak se na konci týdne strhla obrovská průtrž mračen a 4 dny nepřetržitě pršelo, to bylo moc. Meteorologové to předpovídali, takže se na to mohla celá republika připravit, ale bylo to něco strašného. U nás se Dyje sice vylila, ale naštěstí nikomu nenatekla do domu. To, co se dělo na Moravě je šílené a je mi lidí strašně líto. Kéž bych byla blíž a mohla pomoci. Aspoň takhle posílám spoustu síly 🙏. Moc na Vás myslím!

Minulý týden mi začal nový, devátý, předposlední semestr. Už jsem v páťáku, poslední ročník! Toto letí, nechápu to! Jako by to bylo včera, co jsme v prváku seděli za počítačem při online výuce a znali se jen podle profilových fotek. Čeká mě tedy poslední studentský rok. Předmětů už není tolik. Školu mám pouze od úterý do čtvrtka a pouze odpoledne, takže dopoledne si chodím pozorovat do ZŠ na diplomku. Praxi můžeme mít v místě bydliště (využiji toho) a máme za semestr odučit 26 hodin. Pondělí a pátek tedy budu učit u nás a od úterý do čtvrtka budu v Budějovicích. Když jsem viděla rozvrh poprvé, vypadalo to na větší relax =DD Předměty sice ubyly, ale přibylo spoustu hodin praxe (což je dobře!) a samozřejmě intenzivní práce na diplomce. 

Nechápu třeba rozložení předmětů. Pedagogiku a psychologii (jedny z nejdůležitějších předmětů, protože z nich budeme státnicovat) jsme měli hned na začátku studia. Teď, když se máme připravovat na státnice, tak už si z toho skoro nic nepamatujeme a musíme se to učit od znova. Ale ještě více mě štve rozvržení kreditů. Za každý předmět se dostávají kredity, za těžší předměty je více kreditů (ale ne vždycky to tak bývá. Např. několikadenní sportovní kurz je pouze za 1 kredit! A to jsme se ještě museli učit na těžký test...). Za semestr musíme posbírat minimálně 20 kreditů, aby nás pustili do dalšího semestru. V 1. ročníku jsme měli třeba 18 předmětů, takže jsme měli kolem 40 kreditů a zisk 20 tedy nebyl problém. Teď máme ale pouze pár předmětů a počet kreditů mi vychází na 18! Nechápu, jak to tak mohli udělat, že to prostě s povinnými předměty nevyjde! Volitelné předměty už mám vyčerpané (např. tělocvik si můžu vybrat jen 2x za studium, 1x v zimním a 1x v letním semestru, protože prý si dal někdo 10 sportů a měl tak 10 kreditů jen za sport), takže jsem musela dohledávat různé exkurze, na které se mohu zapsat, abych měla aspoň těch 20 povinných. Z prváku si těch 20 navíc samozřejmě přehodit na teď nemůžu. Takže to je takové nelogické a smutné, že v prvních ročnících máme narváno spoustu předmětů a máme hodně kreditů navíc a teď dávám horkotěžko dohromady i těch minimálních 20... Přihlásila jsem se tedy na dvě exkurze. Jedna je s hudebkou a druhá s výtvarkou. S hudebkou pojedeme do Českého Krumlova na prohlídku zámku. S výtvarkou pojedeme na výstavy do Prahy. Na obě akce se těším, určitě to bude moc hezké :).

V pátek jsem se zúčastnila akce na fakultě (Noc vědců). Je to takový den otevřených dveří (nejen) pro děti. Návštěvníci si mohli vyzkoušet různé pokusy a aktivity. Já byla u Karet ctností, což je fajn aktivita např. pro třídnické hodiny. Děti díky nim lépe dokáží popsat své vlastnosti a pocity. Přišla se za námi podívat i paní děkanka. Prohodila s námi pár vět, poděkovala za pomoc a podaly jsme si ruce. Bylo to od ní moc milé :). Akce končila ve 22 hodin. Bylo zajímavé, být tak pozdě ve škole :D

Ve stejný den jsem také dostala nabídku na sobotní tenisový turnaj chlapů z oddílu. Na poslední chvíli jim odpadl hráč a hledali náhradníka. Jde o sranda turnaj, tak jsem přikývla. Začínalo se v 9 hodin, ale já jsem přijela později, protože jsem jela z Budějovic. Pak jsme hráli skoro všechny zápasy hned po sobě. Což je na druhou stranu dobré, že je člověk rozhýbaný, rozehřátý. Horší je to, když se odehraje zápas, pak se hodinu sedí a potom se jde na kurt a člověk se musí rozcvičovat nanovo. Byla jsem tam logicky jediná holka =D Šlo zase o čtyřhru. Nalosovali mě s hodně běhavým klučinou, takže většinu odehrál za mě :D Prostě to nějak vychází, že mám vždycky dobrý parťáky, kteří udělají vše za mě =D Servis mi (jako vždycky) moc nešel. Hrála jsem na backhandu a ten mě potěšil, to samé forhand :) Pár hezkých míčů jsem tam dostala. Soutěžilo 6 dvojic, hrál každý s každým, takže jsme hráli 5 zápasů. Jeden jsme prohráli a 4 vyhráli. Jak vypadalo konečné pořadí? Zvítězili jsme 🥇! Vůbec jsem to nečekala 😂 Bylo to ale hodně těsné. Na druhém místě byli chlapi, které jsme sice porazili, ale s nikým jiným neprohráli. Kdyby uhráli o jeden game víc, vyhráli by oni. Nechápala jsem, že se nám to podařilo. Jela jsem tam s tím, že si hezky zapinkám a nad nějakým dobrým výsledkem jsem vůbec nepomýšlela. Byla to hezká třešnička na dortu :). Dostaly jsme putovní pohár, kde budou napsaná naše jména (budu tam jako první žena 😂). Počasí celkem vyšlo. Ráno bylo krásně, svítilo sluníčko, ale v poledne se ochladilo, přišly mraky a občas také trošku sprchlo. Byla jsem dost navlečená. Když jsme vše odehráli, začalo pršet pořádně. Stihlo se to jen tak tak :D.

Dneska to byl tedy delší článek. Omlouvám se za to a díky všem, kdo dočetli až sem! Teď si můžete odpočinout u fotek :).




Najdi si v životě někoho, kdo se na tebe bude dívat jako naše ovce 😍


Tradiční cyklistický výlet do Telče









Z cyklovýletu na Landštejn




Hrad Landštejn. Byli jste tu někdy :)?







Tenisový turnaj 2. místo 🥈🎾🏆 Najdete mě? :D

Takhle vypadaly povodně u nás. Naštěstí se voda nedostala do žádného domu. Tohle je normálně louka.

Vzadu je vidět dřevěný přístřešek k posezení, úplně pod vodou




V blízké vesnici voda dosahovala až do zahrad





Dál se naštěstí nedostala


Poprvé jsem byla ve volební komisi

S miláčkem 💛

Ještě, že mi ho nevzali! 🙏


Další miláčci :) Jsou jako psi. Když přijdete domů, běží za vámi, zdraví vás bečením, nechají se mazlit, lehnou si vedle vás. Prostě úplný plyšáčci :)


Tady to mám ráda :) 🎾

Sněženka modelka :D

Dalminek (protože je barevný jako dalmatýn :D)


Netřeba slov 💙💙💙

Tenhle neměl jméno, ale je to Sněženky syn, tak mu říkám Děcko :D Čtvrtá ovce už je babička (mamka Sněženky, babička Děcka) a jmenuje se Mája :) Ještě má Hanča ochočeného Bedřicha, ale ten je na jiné pastvině

Usměj se :)

Přišlo mi to jako nějaká stezka odvahy :D




Výzdoba byla moc hezká

Ťapinka si pruh světla najde vždy :D

S pohárem 🏆🎾


Nádherná medaile 🏅

Všichni účastníci


Video z tréninku s kamarádkou :)

Najdi psa :D

Loučení před odjezdem do školy

Ještě jednou moc děkuji za přečtení tak dlouhého článku. Doufám, že se máte dobře. Těším se na Vás příště. Mějte se moc fajn :)!

Komentáře

Oblíbené příspěvky