Zavolali byste?

Ahoj, doufám, že se máte dobře :). Nashromáždily se mi fotky v mobilu, které bych si tu ráda uložila, takže dnešní článek bude hodně fotečkový :).

Když jsem byla nedávno na koních, měla jsem vše hotové, už jsem se chystala k odchodu na autobus, najednou jsem uviděla nahoře za pastvinou dým. Prvně jsem to neřešila, protože v té chvíli se zrovna vypařovaly lesy, odcházela mlha. Když jsem se po chvíli koukla znovu na horizont, dým tam stále byl a byl daleko větší. Neřešila jsem, jestli stihnu autobus, nebo ne, rozběhla jsem se na kopec, abych zjistila, co se tam děje, jestli náhodou něco nehoří. Z ohrady jsem toho moc neviděla, tak jsem musela až na pole. V dálce (cca 2 km) jsem viděla, jak hoří nějaký stoh, nebo něco podobného. Nevěděla jsem, jestli to je organizované, ale vypadalo to docela velké. Přemýšlela jsem, jestli zavolat hasiče. Nechtěla jsem dělat zbytečný poplach, ale kdyby to opravdu byl požár, nechtěla jsem, aby chytlo ještě něco dalšího. Nakonec jsem zavolala. Paní díky lokalizátoru věděla, kde stojím, ale to nám moc nepomohlo, protože požár byl v dáli. Tak jsem vysvětlovala přesné místo a jak se tam mohou dostat. Zmínila jsem se, že nevím, jestli je to organizované, nerada bych hlásila planý poplach, ale díky tomu, že to bylo vcelku velké, bála jsem se, že může jít opravdu o požár. Paní mi poděkovala za zavolání a prý tam někoho pošle. Pak už jsem pádila na autobus a hodně jsem o tom přemýšlela. Samozřejmě bych ráda věděla, jak to nakonec dopadlo, jestli jsem je neposlala zbytečně. Psala jsem kamarádce z města, u kterého to bylo, jestli neví o nějakém požáru. Poslala mi odkaz na Facebookovou stránku sboru dobrovolných hasičů. Opravdu to byl požár. Zavolala jsem tedy správně. Volala jsem v 11:20, s paní jsem mluvila kolem tří minut, na FB byl napsaný výjezd v 11:27, přesně tam, kde jsem to viděla. Určitě šlo o ten stejný požár. Taková náhoda, že by v jednu chvíli, na stejném místě, byly dva, to určitě nebyla. Byla jsem ráda, že jsem požár nahlásila a zabránila dalšímu šíření. Velmi mě ale udivilo, že ho nenahlásil ještě někdo další. Stoh se nacházel u vcelku dost frekventované silnice a nikdo nezvedl mobil a nezavolal... Asi si mysleli, že zavolá ten další. Nebo že to je organizované, ale byli o stovky metrů blíže, než já, takže to mohli vidět lépe a i kdyby ne, říkám si, lepší zavolat, i když jde třeba o planý poplach (což by mi bylo hodně trapné, ale paní jsem to říkala, že z té vzdálenosti opravdu nevím), ale lepší, než nechat shořet spoustu dalších věcí. Co si o tom myslíte Vy? Zavolali byste?

Máte rádi houby? Když jsme byly se ségrou malé, často jsme na ně chodily s babičkou a dědou. Bylo to moc krásné, ráda na to vzpomínám 💝🍄. Teď je jich všude spoustu, tak jsem se rozhodla, že půjdu zavzpomínat na stejné místo, kam jsme před 15 a více lety chodili a uvidím, jestli něco najdu. Na internetu jsem viděla fotky obrovského množství hub - klidně celý kufr od auta. Tolik jsem toho  nenašla, bylo toho docela málo, ale po tak dlouhé době mi i to udělalo radost :). Ségra ještě našla u ovcí v ohradě spoustu bedel, takže jsme měli houbové hody :D. Když jsem je rozkrájela, bylo to na 3 talíře. Udělali jsme z nich smaženici (chtěla jsem i nasušit na polévky, ale tolik toho nebylo). Z bedel jsme udělali jak řízky, tak jsme si je dali na kmíně. Byli jste také v lese? Jak si připravujete houby Vy? Když jsem byla malá, nejedla jsem je. Pamatuji si, že je ve školní jídelně dávali do omáčky ke špagetám, ale v průběhu let jsem se je naučila jíst a teď na ně nedám dopustit. Jak to máte Vy? :) 

Minulý víkend jsme si udělali výlet do Berouna. Mamky sestřenice slavila 50. narozeniny. Byla to moc hezká akce. Její syn nás provedl po Berounu. Byli jsme tam asi před 10 lety, ráda jsem se tam vrátila. Podívali jsme se také na Medvědárium 🐻🧸. Minule tam ještě byli všichni 3 medvědi (měli jsme štěstí, zrovna byli venku, takže jsme je viděli), teď už je tam pouze jeden. Neviděli jsme ho, asi se zrovna podávala večeře, protože se uvnitř svítilo. Medvědi se narodili na zámku v Českém Krumlově v lednu 2000. Jejich matka se o ně nechtěla starat, tak si je k sobě vzal pan Chaloupek, který o nich natočil Večerníček Méďové, který jsem naprosto zbožňovala 💗. Medvědárium je na kopci, dolů je možné svézt se skluzavkou, která je dlouhá 70 m a byla otevřená před 2 lety. Na noc se zavírá, použití je bezplatné. Je to super nápad, nemuset jít kopec zase dolů. Svezla jsem se taky, ale moc mi to kvůli kabátu nejelo (naštěstí :D), ségra byla ale dole cobydup. 

Zúčastnila jsem se přednášky p. doktorky Navrátilové, která vymyslela metodu čtení a psaní Sfumato. Účast byla veliká. Ani jsme se nevešli do učebny, musely se přinést židle, někdo seděl na zemi. 80 účastnických listů nestačilo. V této metodě je sklon písma větší a děti čtou velmi nahlas, zpívají. Bylo to velmi zajímavé. Ráda si rozšiřuji obzory. Mám ale radši klasické metody, než alternativní, takže tuto metodu v budoucnu učit nebudu. 

To by bylo pro dnešek vše. Děkuji za přečtení, mějte se hezky, těším se na Vás příště. Užijte si fotečky s občasným komentářem :) 



První nález. Nádherný!


Zajímavý mech

Jejich oblíbené místo :). Měli jsme je okolo celého baráku, hlídači :D 💙 Bohužel už musí na jinou pastvu, protože už vše sežraly


Ranní rosa




Dým


Zavolali byste?



Nešlo o planý poplach...


Při cestě do školy jsem u popelnic viděla parádní kolo =D


Naše krásné krajské město v noci :) 


Moc se mi tu líbí. Jsem ráda, že zde mohu studovat 🙏💗. 





Při cykloprojížďce





Vše se krásně barví. To mám na podzimu nejradši :)


Při této projížďce jsem v parku potkala našeho hejtmana se psy. Byl v teplákovce. Kdyby se na mě nepodíval, vůbec bych ho nepoznala :D

Máme tu nové zajímavé sochy. Co myslíte, že je tohle?

Na této fotce se mi líbí odraz, světlo, kontrast. Je to hmyz


Nové krásné srdíčko u hvězdárny :)


Při smažení palačinek na mě vykoukl takovýto obrazec 🥞. Co tam vidíte? Já jednorožce 🦄, ségra slepici.

V dálce se žene déšť

Po 20 minutách...


Krásné slunečné ráno v Budějovicích

Opravdu zlatá hodinka :) 🌄🌇

Skluzavka z Medvědária

Berounské náměstí

Hradby



Na oslavě

Krásné prostředí


Komentáře

Oblíbené příspěvky