Víkend na chalupě

 Ahojky, v dnešním článku bych shrnula uplynulý víkend.

Na prázdninovém wishlistu jsem měla nejen cyklovýlety, ale také víkend na chalupě. Každou zimu tam pečeme s tetou vánoční cukroví, což máme spojené s víkendovým pobytem včetně noclehu. V létě se péct cukroví nemusí, proto jsme tam jeli v minulých letech jen na pohodový pobyt. Doufala jsem, že to vyjde i tento rok. Naštěstí jsme to stihli. Nesmí samozřejmě chybět procházka, takže jsme se v sobotu hned po příjezdu vydali na cca 7 km procházku do nedaleké vesnice s Ťapkou 🐶 (byla celou dobu moc hodná, stále se mnou chtěla běhat :D). Báli jsme se, že začne pršet, protože se hnaly mraky a bouřilo, ale naštěstí se nám to vyhnulo. Večer jsme hráli stolní hry (Ubongo, Česko, vědomostní pexeso o historii, prší, žížaly, jméno město...), které jsme hráli i druhý den dopoledne. V neděli po obědě jsme zašli za známou - nejstarší obyvatelka vesnice, je jí 91 let! Pokaždé, když tam jsme, tak ji navštívíme. Je moc hodná a fit, máme ji moc rádi. Jsem ráda, že akce vyšla. Bez tradiční procházky a her si to již neumíme představit :) prostě pohoda.
Odpoledne jsme už musely s Hančou chvátat domů, protože jsme měly domluvené od tří koně s Američankou. Ano, čtete správně. Do našeho města na rok zavítala americká studentka (o rok starší než my). Řekla mi o tom profesorka z gymplu, se kterou jsem v kontaktu. Pomáhá při výuce, konverzuje apod. Profesorka říkala, že by byla určitě ráda, kdybych ji vzala na koně, souhlasila jsem, ale už dopředu jsem musela upozornit, že ji bohužel nesvezu, protože mají bolavá kopýtka. Nevadilo jí to, smluvily jsme tedy termín a jelo se. Doufala jsem, že pojede i profesorka, aby mi pomohla, kdybych nerozuměla, ta ale říkala, že nepojede, prý to určitě zvládnu :D. Vzala jsem s sebou Hanču, která má zkušenosti z Turecka, kde se domlouvala jen anglicky. Prvně jsme zajely ke koním, vyčistily je, vzaly na procházku, potom jsme jely do nedalekých Slavonic na renesanční náměstí a samozřejmě zmrzlinu. Také jsme jí ukázaly kousek Rakouska, jelikož hranice jsou pouhé 3 km od Slavonic. Byla nadšená. Setkání jsme zakončily v pizzerii (až ve třetí! První měla zavřeno, i když měla mít ještě hodinu otevřeno :D, druhá za půl hodiny zavírala, ale třetí vyšla). Bylo to moc fajn odpoledne, doufáme, že se brzy znovu setkáme :). Mluvila spíše Hanča, já jsem se styděla a Hanča má z ciziny více zkušeností, šlo jí to skvěle :) nevím, co bych bez ní dělala. Jsem ráda, že jela s námi 💗


 

Dnes jsem si po půl roce sedla na koně! Nepočítám pětiminutové svezení na táboře. Napsal mi trenér z tábora, že jede trénovat koně do nedaleké vesnice, nemá ale jezdce na druhého koně. Ráda jsem nabídku přijala, ale dopředu ho informovala, že už jsem dlouho neseděla, nevím tedy, jestli mu pomůžu s vyježděním. Říkal, že to vůbec nevadí, že koník je hodný. Říkám OK, jdu do toho. Koníkovi je 14 let, je to myslím Český teplokrevník, zrzek, má velmi vznešené jméno (Furioso? Tak nějak, nevím to jistě), ale pro ulehčení se mu říká prostě Fanda :D. Nevěděla jsem, jestli mám zkusit i nacválat, neseděla jsem fakt dlouho, ale jelikož byl Fanda hodný, zkusila jsem to. Cválali jsme několikrát a mile mě překvapil, byl moc hodný. Párkrát si hodil radostí hlavou, ale jinak úplná pohoda :). Při odsedlávání jsem zjistila, že jsem ho i zpotila, tak jsem měla dobrý pocit, že se se mnou nenudil :D. Bylo to moc fajn dopoledne s krásným počasím (v 9 hodin jsem byla jen v krátkém tričku!). Doufám, že to někdy zase zopakujeme :). Dnes jsem ho bohužel nevyfotila, přidám ale fotky z tábora. 




Odpoledne jsem jela na tenis, který mi šel, tak mám radost. Teď jdu péct buchtu, zkusím úplně novou, tak snad se mi povede :) (broskvové řezy s kokosovou peřinou). O víkendu jsem upekla dvoje Míša řezy. Zkoušela jsem je poprvé. Měly velký úspěch, tak jsem měla radost :). Péct mě moc baví. Uvidíme, kolik buchet ještě stihnu napéct do konce prázdnin :). 

Doufám, že se máte dobře a užíváte babího léta! Jsem ráda, že je tak krásně 🌞. Druhá půlka srpna byla hrozně propršená. Děkuji za přečtení. Těším se na Vás u dalšího článku :)!

PS: U vesničky, kam jezdím na koně, je dýňové pole! Mají ho i v Rakousku. Dost jsem na to koukala, viděla jsem ho poprvé. Dýně na zahrádce jsem samozřejmě viděla, ale celé pole? To opravdu ne. A co Vy? Viděli jste někdy dýňové pole? 

Komentáře

  1. Hezké fotky. :))
    Nene, dýňové pole jsem ještě neviděla. :O Tam se musí dělat krásné podziní fotky. :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :). Včera jsem ho vyfotila, zrovna bylo krásné počasí. V dalším článku budou fotky :)

      Vymazat
  2. zrovna při čtení článku mám v troubě slanou cuketovou buchtu :D dýňové pole jsem už viděla a byla stejně vykulená jako ty :)

    je skvělé, že sis víkend užila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, ta musela být dobrá :). Jsem ráda, že nejsem jediná, koho to tak překvapilo :D Bylo to moc fajn <3

      Vymazat
  3. Na dýňové pole se chystáme letos, zatím jsem ho viděla vždy jen na fotkách, ale dýně miluji.
    A ti koníci jsou nádherní, jsou to tak majestátní stvoření, hned bych se taky projela!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsem ho byla vyfotit, v dalším článku ukážu :) Jsou to miláčci <3 krásně nabíjí energií

      Vymazat
  4. Dýně na tak velkých polích se pěstují i u nás na Moravě. Podobně zbarvené jako v předchozím článku také někdy zasadím, mají výborná semínka na konzum. Jinak krásné fotky, u koní musí být asi vždycky pěkně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to musí být paráda :). Přesně jak říkáš, u koní je krásně <3

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky