Vlastivědný kurz

 Ahoj, 24.-28.4. jsem se zúčastnila Vlastivědného kurzu v Plzni. Naše třída je velká (přes 50 holek + 2 profesoři), takže jsme byli velká parta. Ubytováni jsme byli v kempu u Boleveckého rybníka. Pršelo pouze první a poslední den, ale přes den žádné teplo nebylo. V noci teploty klesly pod nulu, v chatkách jsme měli kolem 10 stupňů :(. Bohužel jsem to omarodila, takže druhou polovinu týdne jsem spíše přežívala. Člověk se nikde neohřál, i když na sobě měl x vrstev, ale až na tu zimu a nemoc to byla fajn exkurze. 

V pondělí jsme navštívili plzeňskou ZOO.

V úterý Kaolinové doly v Nevřeni, které jsou otevřené pouze 4 roky! Od natáčení pohádky Čertí brko, kdy tam filmaři vytesali větší vstup. Dále jsme navštívili rozhlednu Krkavec. Za ten den jsme ušli 15 km.

Ve středu byla na programu Plzeň. Každá skupina si musela připravit didaktický výstup o Plzni a Plzeňsku (někdo měl těžbu, někdo Berounku, Škodovku, pověsti apod.). Já byla ve skupině s kamarádkou Plzeňačkou, takže jsme si téma vybrat nemohly, profesor nám zadal průvodcování po městě :D. V Plzni jsem předtím byla jen jednou, ale kamarádka nám všechno vysvětlila a památky jsme si rozdělily. Povídala jsem o synagoze, památníkům 2. světové války, Sadech a Lavičce Václava Havla. Spolužačky mě chválily, že jsem jak chodící encyklopedie a jestli náhodou někde neprovázím, že by mi to šlo (neprovázím). Tak mi to udělalo velkou radost. :) Při rozchodu jsme navštívily krásnou synagogu, která je 2. největší v Evropě (po budapešťské). Už jsem v ní sice jednou byla, ale to se nikdy neomrzí :).

Ve čtvrtek jsme jeli do Starého Plzence, kde jsme navštívili hrad Radyni, rotundu sv. Petra a Pavla a Bohemia Sekt. Vůbec jsem netušila, že se v Plzenci vyrábí Sekt. Měli jsme možnost i ochutnávky, ale já nepiju, takže jsem se jí nezúčastnila. 

V pátek jsme byli v Techmánii, kde jsou různé atrakce (super propojení s fyzikou). Po obědě jsme nasedli na vlak a jeli do ČB. 

I přes nemoc a zimu to bylo fajn :).























U tohoto nosorožce roh neuvidíte - sám si ho brousí, aby mu nenarostl :D




Kapři čekají na jídlo :D



Vůbec se nepohnul, vypadal jako umělý!




Pohoda 😎


Kemp






Hrozná socha v Plzni. Připomněla mi Saturna od Goyi. 

Kaolínové doly Nevřeň


Pozůstatek z natáčení pohádky Čertí brko

Knihy z natáčení



Rozhledna Krkavec

Bolevecký vodník :D dramatizovali jsme pověsti


Bolevecký rybník




Plzeň má nejvyšší věž v republice

Vstup do synagogy




Najdi kachnu :)




Lavička Václava Havla




Spejbl a Hurvínek vznikly v Plzni :) 





Památník Díky Ameriko k osvobození Plzně 6.5.1945



Mapa Evropy na které vidíme přesuny Američanů na konci 2. sv. války




Uvnitř synagogy










Uvnitř kostela - uprostřed Plzeňská Madona




Hrad Radyně








Rotunda sv. Petra a Pavla ve Starém Plzenci


Krásná třešňová alej


Výhled na Starý Plzenec a Radyni

Vína Bohemia Sekt se vyrábí ve Starém Plzenci




Jak šel čas


Nejlepší víno



V tomto tanku je 1 000 000 litrů vína


Techmania




Zpátky v ČB


Komentáře

  1. Panejo, tak to jste toho stihli požehnaně :-D V Plzni jsem byla minulý týden, na oslavě narozenin přímo v pivovaru :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké fotky! Je skvělé že ti to průvodcování nakonec tak šlo, jsi dobrá že jsi to zvládla :) Až na tu nemoc pěkný kurz ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)! Jak říkáš, škoda nemoci a zimy, jinak to bylo fajn :)

      Vymazat
  3. to je fotek :) škoda, že jsi byla nemocná, ale jsem ráda, že i přesto sis to užila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, trošku jsem vás tím zaspamovala, tak se omlouvám :D

      Vymazat
  4. Škoda že nebolo teplejšie :/ ale inak to vyzerá naozaj dobre :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, nečekala jsem, že bude na konci dubna taková zima :D

      Vymazat
  5. To musela být super exkurze! Jen škoda té nemoci. Bohužel počasí člověk neovlivní :/ My byli přes Velikonoce v Českém Krumlově a polovinu nám propršelo a chodili jsme v zimních bundách. V Plzni jsme také byli v zoo spojené s botanickou a podívali jsme se i do Dinoparku :) Na hrubší zkoumání jsme bohužel neměli čas :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, jinak to bylo fajn :) Jejda, to je škoda :( Krumlov je nádherný <3 Dinopark jsme nestihli.

      Vymazat
  6. Krásně jste si to tam všichni užili! Nádherné fotky, tedy až na tu prapodivnou sochu se zajícem. Moc se mi líbí ten červený můstek stylizovaný do japonského stylu :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta socha mě dost vyděsila, tak jsem ji hned musela vyfotit :D prý místní také hodně proti ní protestovali. Ten můstek byl krásný, připomínal mi Lávku od Claude Moneta :)

      Vymazat
  7. V Plzni mám toho podle fotek ještě hodně k prozkoumání! Děkuju za náhled do synagogy, tu jsem minule nestihla navštivit :D A měli jste štěstí, mi minule tu pandu červenou ani nezahlédli, ale to bylo taky asi tím, že když jsme tam byli my, lilo jako z konve cleou dobu xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, nám lilo hodně, ale naštěstí jen chvíli a to jsme byli zalezlí :D

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky