Tábor očima instruktorky - potřetí

Ahoj, už potřetí jsem byla na jezdeckém táboře jako instruktorka u koní. Na táboře jsem byla 8.-14.7.
Jako u minulého tábora, také Vám zde popíšu každý den. Píšu si deníček s poznámkami, co jsme ten den dělali :). Co Vy? Také si píšete např. na dovolené zápisník?

Na tábor jsem se moc těšila. Na koníky, známé tváře a hlavně na oblíbenou zdravotnici Lucku :).

NEDĚLE
Na místo jsem přijela ráno o půl deváté. Postavila jsem si stan (vedoucí, oddíláci, ošetřovatelé... mají vlastní, děti mají s podsadou) a v 9 hodin začínala přednáška pro vedoucí, oddíláky, ošetřovatele, prostě všechny, o práci s dětmi. Přednáška trvala hodinku. Potom jsem šla ještě chvilku odpočívat, než začaly přijíždět děti. Po skupinkách jsme je odváděli na ,,fotbalák" (travnatý plácek nad táborem), kde se hrály různé hry. Po příjezdu všech dětí začalo rozřazování do skupin. Podle toho si pak děti vybraly stan a ubytovaly se. Po nástupu a večeři se hrály seznamovací hry. Při večerní hygieně dětí jsme měli my, koňáci, poradu na další den.

PONDĚLÍ
V 7 hodin se šlo nakrmit koně. Starala jsem se o poníka Dráčka (oficiální jméno Lotus Dragon). Každý rok se o něj stará moje ségra Hanča, ale ta bohužel tento rok nemohla jet, protože ji v úterý čekala operace :(. Moc jsem na ni myslela. Po snídani se šlo na koně. Jsou 4 týmy. Na koně chodí vždy dva. Další dva mezitím dělají v táboře např. týmová trika, pokřiky, vlajky apod. a odpoledne si to týmy vymění. Dopoledne se chodí na procházku a odpoledne na výcvik. Na procházku se šlo k Velkému pařezáku (rybník). Cesta tam trvá cca hodinu. Děti se cestou střídají na koních. U rybníka je cca 20 minut pauza na odpočinek a svačinu a pak se jde zase hodinku do tábora. Po procházce si děti koně vyčistily a šlo se na oběd. Při polední pauze jsem s vedoucím a oddílákem připravovala hru v lese - na určené ploše byly ukryty papírové peníze, které musely děti sbírat. Vždy musely sebrat jen jeden papírek a vrátit se zpět k týmu, aby mohl vyběhnout další. Byl omezený počet hráčů v "hřišti". My jsme to dětem ale trošku komplikovali - chytali jsme je. Koho jsme chytili, musel nám vrátit peníze. Na konci hry nás vyhnal déšť s kroupy. Byli jsme sice blízko tábora, ale déšť to byl pořádný, takže jsme byli všichni celí promočení. Schovali jsme se do klubovny, kde jsme poté rozvěsili mokré oblečení a zatopilo se tam. Tímto zážitkem začala smůla na počasí :(. Muselo se sušit ještě hodněkrát... Po dešti šly dva týmy, které nebyly na vyjížďce, na trénink. Po večeři byl nástup a trh, na kterém si děti kupovaly za peníze, které nasbíraly, doplňky ke košťatům, která v dalších dnech vyráběly.
Dráček

ÚTERÝ
V 7 hodin čekala Hanču operace. Zrovna v tuto dobu jsem krmili koně. Moc jsem na ni celou dobu myslela :*. Celou noc pršelo, po snídani začalo znovu. Nevěděli jsme, jestli se půjde s koňmi na procházku. Nakonec se chodilo kolem lesa - kdyby začalo pršet, aby se děti mohly schovat. Když se dojezdilo, tak začalo pršet. Četla jsem si History s Lucky (zdravotnice) synem, který se také hodně zajímá o historii. Napsala mi Hanča, že operace dopadla dobře. Tak jsem byla moc ráda :). Bála jsem se o ni. Po poledním klidu byla teorie o koních. Po svačině se šlo jinou cestou do lesa na hru, při které si děti zapamatovávali texty kouzel a museli je odrecitovat u svého týmu. Z lesa nás vyhnal déšť.. Výcvik byl až po večeři.
Skipy, o kterého jsem se starala minulý rok

STŘEDA
Po snídani se šlo k rybníku. Po obědě byla pro děti přednáška, kterou si pro ně připravily paní z BESIPu. Po svačině se šlo na koně. Obcházel se les. Po večeři byl nástup, při kterém jsme hodnotili košťata a trička. Večer měla být Noční hra, které se ale bohužel nekonala, protože začalo pršet :(, takže se místo toho dívaly děti na film. S Lucinkou (zdravotnice) jsme si předaly dárky. Dala mi nádherný přívěšek :*.

ČTVRTEK
Budíček byl o hodinu posunutý. Koně jsme krmili v 8 hodin. Konečně svítilo sluníčko <3! Po snídani se šla připravovat Barunka (kobylka, o kterou jsem se předminulý rok starala) na závody ČSP (Český skokový pohár) do Olomouce, kde měla skákat L** (parkur vysoký 120 cm) a S* (parkur vysoký 125 cm :O!). V L** byla 5. z 80.!! V S* udělala jednu chybu na posledním skoku, škoda, ale i tak se kvalifikovala na Mistrovství ČR! Je úžasná :*! Když Barunka odjela, došli jsme pro ostatní koně a připravili je na výcvik. Potom si děti mohly koně vyčistit. Odpoledne se hrál Famfrpál (kdo neviděl HP - je to taková hra, podobná házené, při které se sedí na koštěti a ten, kdo má míč, tak s ním nemůže chodit). Já jsem byla Potlouk - vybíjela jsem děti a koho jsem vybila, musel jít vystřídat. Po ukončení turnaje se šlo na trénink. Po večeři a nástupu se hrála hra Riskuj!. (vědomostní hra, při které jsou otázky rozděleny do kategorií od nejlehčí po nejtěžší - za 5, 10 a 15 bodů)
Dráček s Barunkou

PÁTEK
Konečně krásné počasí <3! Každý rok se chodí v pátek na celodenní výlet. Cestou tam sedí děti na koních, cestou zpět na nich sedíme my. Děti jedou do tábora buď autobusem, nebo pěšky. Šlo se do Telče. Cesta tam trvala asi 2,5 hodiny (včetně přestávky na svačinu). Cesta zpět nám trvala pár minut přes hodinu :D. Jela jsem na Dráčkovi. Byl moc hodný. Po opožděném obědě jsem si šla na hodinku a půl lehnout. Všechny děti se v pořádku dostaly do tábora. Jelikož byl předposlední den, takže bylo na nástupu vyhodnocení CETAHu. Potom byla diskotéka.

SOBOTA
Krmení bylo v 8 hodin. Děti, které na táboře zůstavaly na 14 dní šly v 11 hodin na procházku okolo lesa. S každým se obešel 2x les. Po prvním okruhu začalo pršet a bouřit, takže jsme se celí promočení schovali do stáje, kde jsme byli 20 minut. Děti se šly zatím převléct do suchého. My suché u sebe neměli.. Pak přestalo pršet, takže jsme s těmi stejnými udělali ještě jeden okruh. Nabrali jsme další várku. Po prvním okruhu začalo hrozně hřmět a pršet. Tak jsme to vzdali a odvedli je do výběhu. Nemělo to cenu, akorát bychom riskovali zdraví naše, dětí i koní. Po obědě jsem si dobalila poslední věci. Za ten den začalo a přestalo pršet 4x! (A to jsem tam nebyla celý den...) Takže poslední den byl na počasí úplně nejhorší :(. Ještě před odjezdem jsem dostala krásné tričko, které dostáváme každý rok, čokoládu a krásný půllitr s koníky. Přijel si pro mě taťka s Hančou a kamarádkou. Se všemi jsem se rozloučila a jela domů. Škoda, že nám počasí nepřalo :(. (Druhý týden se jim počasí naštěstí umoudřilo a měli pěkně). Jinak to byl super tábor se skvělými lidmi :*.

Až budou fotky na webu klubu, přidám odkaz :)