Věž - podruhé

Ahoj, jak víte, od 16. do 22.7. jsem byla v Dačicích na věži jako brigádnice. Nakonec jsem tam byla i 26. a 27.7. Byla jsem tam i minulý rok, takže už jsem tušila, co mě čeká. Není to náročná práce, ale ty schody :D...


Co je náplní mé práce? Ráno přijdu, zametu schody od ptačího trusu, vyndám ceduli s otevírací dobou (kterou si stejně lidé nečtou..) před vchod a jdu po 148 schodech nahoru, kde sedím. Při výstupu rozsvěcuji na schodech i v mezipatrech, kde jsou zábavné činnosti jako např. háčkování, pletení, v jednom patře si lidé mohou přečíst o zvonech a hodinách ve věži apod. Lidé si to chválí, že si aspoň odpočinou a odreagují se. Někteří tam dokáží strávit opravdu hodně času. Poznám to podle toho, že přijde jeden člen rodiny a říká: ,,Ještě musím počkat na manželku (spíše to jsou manželky, než manželé, kteří se tam seknou :D), háčkuje." :D Někdy to trvá opravdu dlouho. Ale to jsem odbočila. Když přijdu nahoru, vezmu si kýbl s vodou a obejdu ochoz (co dělám Vám asi dojde..). Od té doby nemám ráda holuby... Potom odemknu pokladnu a čekám, až přijdou lidi. Dopoledne je slabší, takže se stane, že první návštěvník přijde až po hodině a půl od otevíračky :O. To je pak mazec, no :/...
Abych Vás seznámila s otevírací dobou: Po-So: 9:30-13, 14-17:30, Ne: 13-17:30
Na ceduli je jasně napsáno, že poslední návštěva je 15 minut před polední pauzou/koncem otevírací doby. Stává se, že je po 13. hodině, na ochozu mám ještě lidi a tak musím čekat.. Když odejdou, obejdu ochoz, jestli tam nikoho nemám a jdu za nimi dolů. Při tom doufám, že cestou nikoho nepotkám. Ale to se také může stát. V posledním mezipatře potkám lidi a ti mi pak řeknou, že už sem podruhé nepolezou.. Takže s nimi musím znovu nahoru. Koukám z ochozu a doufám, že už mi nikdo nepřijde (přece jen mám otevřené dveře, ale stojí tam cedule). Koukám, paní jde k ceduli, čte si ji a tudíž doufám, že ve 13:10 už nahoru nepůjde. Omyl.., ještě na ni volám, ale neslyší mě. Takže se skoro na oběd nedostanu... Když jdu dolů a lidi jsou v prvním mezipatře, tak se ještě vrátí, ale jinak se mi vracet nechtějí.. Mám hodinu na oběd. Musím tam být cca 5 nebo 10 minut před 14. hodinou, abych otevřela, vyndala ceduli, rozsvítila, obešla ochoz, takže někdy mám s obědem fakt naspěch.
Když přijdou malé děti, máme pro ně nachystané vyrobené pohádky. Tak jim řeknu, že když nějaké pohádky poznají, dostanou odměnu (omalovánky nebo bonbon). Také lidem půjčuji zdarma dalekohled. Na stole máme návštěvní knihu a vedle toho dva kvízy. Jeden pohádkový a druhý o věži. Za vyplnění také dostanou bonbon.
Vedle pohádek jsou panenky z dob našich maminek. Jedno dítě řeklo: ,,Tady jsou pohádky, a tady horory." :D :D :D
Někdy jsou skvělí návštěvníci, někdy protivní, ale to už tak bývá. S některými se dá pěkně povídat. Jeden tatínek s dětmi byl nahoře hodinu! Zkusili si všechny kvízy a moc je to bavilo :-). To má pak člověk radost.
Jaké jsou nejčastější hlášky: ,,A jak chodíte na záchod?" (Tuto otázku slyším minimálně jednou za den :D.)
,,Proč jste až nahoře?" Já na to z legrace: ,,Kdyby si to někdo v půlce rozmyslel, tak aby nemusel platit." :D
Paní po dobelhání se nahoru: ,,Tak už vím, proč jste tak hubená." :D
,,Kolikrát za den to chodíte?"
,,To máte namáhavou práci."

Hezké jsou také vzkazy v návštěvní knize. Jedna holčička tam napsala: ,,(...) Ať věž ještě dlouho stojí." :D Optimistické

Měla jsem tam Ukrajinku, Slováky (kteří se hodně divili, když jsem po nich chtěla vstupné :D), Brity, Rakušany.
U Rakušanů se na chvíli zastavím. Na schodech slyším němčinu, říkám si, áá, tak budu sprechtit. Je to starší pán s vnučkami. Najednou na mě začne mluvit hezky česky! Pochválím, že umí hezky česky a on na mě: ,,Ne moc obstojně." To jsem koukala. Slovo obstojně :O! Kdyby řekl dobře, ale obstojně!
Dalšími Rakušany byla rodinka. Na Google překladači si překládali text: Osoby mladší 12-ti let pouze v dobrovodu osoby starší 18-ti let, která je za ně plně zodpovědná. Naučila jsem je pár základních českých slovíček :D. Bylo to super. ,,Danke ist děkuji." Pak jsem je naučila Ahoj, čau, dobrý den, s Bohem, na shledanou, prosím a takové ty základy. Když pak odcházeli, tak na mě všichni: ,,Čau!" To bylo milé :).

Ve čtvrtek se přihnalala bouřka. Trvala cca hodinu a půl. Neměla jsem z toho dobrý pocit. Někde blízko udeřil blesk. Furt jsem si říkala: Jsem na nejvyšší budově ve městě... Což mi taky nepřidalo :/. Ale měla jsem tam lidi - nahoru přišel tatínek a říká: ,,Manželka s dětmi se sekla u háčkování, za chvíli přijdou. Zaplatím i za ně." OK, zaplatil, šel na ochoz a kochal se blesky. Obešel to a manželka s dětmi furt nikde. Tak jsme se bavili a on čekal na zbytek rodiny. Ale ten furt nikde. Uběhlo dobrých 15 minut od jeho příchodu. Tak se šel za nimi podívat. Čekala jsem, že se za chvilku vrátí, ale to jsem se mýlila. Uběhlo asi tak 20 minut a oni nikde. Přišli mi jiní lidé a ptám se jich, jestli v mezipatrech nepotkali rodinku (jestli si to nerozmysleli a šli dolů, ale zase to měli zaplacené..). Prý potkali, jsou u šití :D. Potom přišli. Takže je to tam taky bavilo :).

Co si lidé nejvíc kupovali? Dřevěnou známku s věží, vizitku a jelikož jsme město, které dalo světu 1. kostku cukru, tak balíčky kostiček cukru.

Bylo fajn, že za mnou skoro každý den přišel někdo známý :). Bylo to od nich milé.

A když už jsem u hlášek načala to téma záchody :D.. Nahoře WC nemám, takže když potřebuji, musím si dojít naproti do restaurace, ale zase se mi tam nechce nechávat lidi samotné.. Naštěstí na toaletu moc nepotřebuji, takže to musím stihnout před nástupem nebo o polední pauze. Ale jednou se mi zachtělo, takže jsem musela pěkně šupajdit dolů. Ten den jsem šla nahoru 4x... Takže 8x schody :D.
V pátek 27.7. bylo zatmění a to jsem šla nahoru 3x.

A kolik že jsem měla za den lidí? Řeknu Vám to po dnech.
Pondělí - přes 40
Úterý - přes 80
Středa - cca 85 (REKORD! Prý i letošní sezóny :-))
Čtvrtek - přes 70
Pátek - cca 35 (nejslabší)
Sobota - cca 74 :D
Neděle - 80
Čtvrtek - 43
Pátek - 57

K neděli ještě řeknu pár slov. Když jsem se ráno vzbudila, bylo zataženo. Tak jsem si říkala: No, to bude málo lidí. A ještě začínám až od jedné. Zatímco jiné dny od půl desáté. Mýlila jsem se. Jak vidíte, přišlo jich 80! Což jsem se fakt divila :D. Což je 3. nejlepší výsledek za mého působení.
Už si netroufám říci, kdy bude dost lidí a kdy málo. Když je horko, je sice hezky vidět, ale spousta lidí leží na koupališti. Naopak, když je chladněji, někdy i horší výhled, tak by člověk řekl, že nepřijdou, ale chodí. Je to asi tím, že je na koupání zima.

Byla to super brigáda. Kdyby potřebovali, napíšou mi a za někoho ještě v průběhu prázdnin zaskočím.
Na závěr přidám pár fotek.

Pohádky. Vše je dokonale do detailu propracované. Děláno ručně. Pohádky nebudu popisovat, myslím, že je poznáte :-). Omlouvám se za kvalitu fotek - foceno mobilem.









Podle dětí hororové panenky :D

Výhledy




Nový zámek


Když nikdo nechodil, četla jsem si. A když bylo pěkně, tak i na ochozu :-). Měla jsem hezký výhled.

Moje maličkost :DD

Z věže jde dobře pozorovat změny počasí. Jak už jsem psala, ve čtvrtek byla bouřka. V pátek se hnala také, ale na okolní vesnici, k nám to nedošlo. Mám z toho hezké fotky. Schválně koukejte na ten "závoj".


Komentáře

Oblíbené příspěvky