Jihočeské muzeum

 Ahojky, v dnešním článku bych Vám chtěla představit Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích, které se nachází kousek od náměstí. Do muzea jsme šli v rámci výuky biologie. Vybraná výstava proběhla ve 2. patře a byla velmi přínosná. Jak jsem psala v některém z minulých článků, na konci semestru budeme psát zápočtový test z asi 700 přírodnin (zvířata a rostliny). Tato návštěva nám pomohla zjistit své (ne)znalosti. Vše bylo krásně přehledné a v životní velikosti. První část byla věnována již zmíněným přírodninám (v muzeu s námi byla i školka a děti to také moc bavilo), druhá mineralogii, třetí archeologii a čtvrtá tradicím. Všechny části byly spojené hlavně s Jihočeským krajem, takže jsme mohli vidět zvířata, rostliny, nerosty, archeologické nálezy a tradice, které se vztahují k našemu kraji. Výstava se mi velmi líbila! Těším se, až na ni vezmu rodinu. Škoda jen, že jsem neměla více času (začínala mi další hodina). Do českobudějovického muzea bych Vás chtěla tedy srdečně pozvat! Bavit se budou jak ti nejmenší, tak dospělí. Každý si najde svoje. Nevěřila jsem, že se toho do jedné výstavy vejde tolik :D Až pojedete na do jižních Čech, muzeum určitě nezapomeňte navštívit :)! Přikládám pár fotek. Omlouvám se za kvalitu, foceno mobilem a bez blesku.



Nepřehlédněte spoustu zásuvek!













Kroje se po kliknutí na tlačítko začaly točit, takže jsme si je mohli prohlédnout ze všech stran








Nádherné prostory

Děkuji za přečtení netradičního článku. Těším se na Vás příště!

Komentáře

  1. V muzeu jsem nebyla velmi dlouho, ale tohle vypadá moc hezky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem byla po dlouhé době a mile mě překvapilo :)

      Vymazat
  2. To je skvělé, že se v rámci výuky dostaneš ve škole na takové hezké a zajímavé výstavy! Moc hezké fotky, a hlavně je fajn, že je to vše tematicky spojeno s vašim krajem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že nás vzali na tak zajímavou výstavu :) Spojitost s krajem se mi moc líbila :)

      Vymazat
  3. Veľmi pekné múzeum, zvieratká vyzerajú veľmi realisticky :) Ja si už ani nepamätám, kedy som bola naposledy v múzeu :D
    PS: krásne fotky <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) také jsem byla v muzeu po dlouhé době :D

      Vymazat
  4. Archeologii sleduji se zájmem, i když se spíš soustředím na Egypt, který mě fascinuje od mládí. Jednou jsem šla dokonce na tu samou výstavu v muzeu dvakrát, nemohla jsem se na tu mumii a vykopávky vynadívat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je parádní! :) Já myslím, že na tuhle výstavu půjdu také podruhé :D musím sem vzít ségru, která má moc ráda přírodu :)

      Vymazat
  5. tak tam by se mi líbilo :) fotky jsou pěkné ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je opravdu krásné muzeum :) Kdybych někdy měla příležitost, tak bych tam taky zašla. Můžu se zeptat, jak vypadá takový zápočtový test?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc doporučuji :). Zápočtový test budeme psát na konci května na Přírodovědném kurzu. Profesor říkal, že budeme pojmenovávat 30 živých přírodnin (ne z obrázku). Podle úspěšnosti buď zápočet dostaneme, nebo budeme muset opakovat.

      Vymazat
  7. Mám ráda muzea. Dnes jsou uspořádané tak, že skutečně zaujmou ty malé i ty velké. Zvířata jako živá. A ty nerosty mě také zaujaly. Pokud budu mít cestu do ČB, snad si vzpomenu na tvůj článek a navštívím .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s tebou! Byly jsme nadšené jak my, vysokoškolačky, tak děti ze školky :) Určitě navštiv. Věřím, že nezklame :)

      Vymazat
  8. Ty točící kroje musely úplně super! :) Aspoň sis to tam mohla hezky zopakovat :D Nerosty byly má maturitní otázka, s láskou vzpomínám :D Jinak se přiznám, že muzea úplně moc nemusíme :) Hodně záleží na dané výstavě :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, to musel být mazec :D Souhlasím s tebou, že výstava udělá hodně

      Vymazat
  9. Takto by se mi moc líbilo! :) Krásné fotky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až sem někdy pojedeš, určitě navštiv :) Děkuji <3

      Vymazat
  10. Moc děkuju za tip, já jihočeský kraj naprosto miluju, i když jsem se nedávno musela z Tábora odstěhovat pryč, muzeum vypadá moc zajímavě a až budu mít cestu do Budějek, tak to naplánuju nějak :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že tě článek zaujal :) určitě nebudeš litovat :) také mám náš kraj moc ráda <3

      Vymazat
  11. To učení přírodnin ti fakt nezávidím. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Muzea mám moc ráda, z posledních návštěv můžu určitě doporučit hornické muzeum v Příbrami, konkrétně důl Anna (těch části muzea je po Příbrami hned několik a všechna jsou super a je tam neskutečně nízké vstupné ve srovnání se zážitkem, který si můžeš odnést ;))
    Když znovu čtu 700 přírodnin, úplně jsem se orosila. Na gymplu jsem too uměla poznávat docela hodně, ale dost zapomínám, takže půlku kytek už nepoznám, což je škoda :/ Měla bych si to osvěžit. Ale až pojedu kolem Českých Budějovci, musím se tam mrknout :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní zajímavě! Díky moc za tip :) Až pojedeš kolem, dej vědět! :D

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky