Nicholas Winton - Síla lidskosti

V pátek (12.září) jsem byla se školou na filmu Nicholas Winton - Síla lidskosti
Já jsem to viděla poprvé. Teď vám řeknu SVÉ zážitky z filmu a MŮJ názor...
Kdo neví, kdo to byl Nicholas Winton - Za 2. světové války zachránil 669 dětí (hlavně židovského původu), odvezl je vlaky do Londýna do náhradních rodin. Byly tam i půlroční dvojčata! Rodiče je svěřili holčičce, které bylo 10, na nádraží. Ta se o ně postarala. Poslední vlak s nejvíce dětmi (250) měl odjet 1. září 1939, ale neodjel.. začala 2. světová válka. Nikdo z těch dětí nepřežil... Těm, které zachránil se říká Wintonovy děti. Nicholas Winton v květnu oslavil své 105. narozeniny.
FILM
Celým filmem provázel pán, kterého Winton zachránil. Mluvilo tam hodně "dětí" které zachránil, s jedním se moje sestra viděla i osobně!
Děti, jak se loučí s rodiči, doufají, že se uvidí (slíbili jim, že jen co to půjde, přijedou), ale už NIKDY se nepotkali... Rodiče ty lidi z Londýna neznali, nevěděli, komu dávají své dítě...
U filmu jsem na konci brečela... Jak se potkal se svými "dětmi" to mě dojalo.. Tato ukázka tam byla, kterou vám teď vkládám:
Jak se 3/4 postavilo :')...
Vlastně on nikdo nevěděl, kdo je zachránil. Bylo by to zapomenuto, jenže jeho manželka našla na půdě papíry a informace (které neměl nikdo vidět), zašla za Nickym a on se "přiznal". Takže po 50 letech, vůbec se to nevědělo, se svět dozvěděl, kdo je Nicholas Winton.
Byl i v Praze, a chce přijet na pozvání - 28. října na předávání...
Takže pak konec jsem probrečela... bylo to dojemné...
Upřímně, když řekli, že přijede na předávání "cen" do Prahy, řekla jsem si.. ,,Já ho prostě musím vidět!" byla jsem mimo, v šoku, slzy dojetí... Bylo mi jedno, že se na mě dívá skoro celá škola.. Já prostě neumím zastavit emoce...
Jak tam ty lidi v tom filmu povídala, jedna paní je spisovatelka (ta jak na videu sedí vedle Nickyho - modré šaty) a já jsem si našla knížku od ní, píše přesně o tom transportu, o Nickym... Takže si ji v knihovně půjčím-ano jaké to mám štěstí že ji tam mají.
Teď nějaké fotky..
Kdo neviděl film, opravdu doporučuji kouknout, kdo má rád dějiny..
Památník na hlavním nádraží (byla jsem u něj)
Nicholas Winton
Nicky s jejím se zachráněných dětí

To je vše..

Fotky modelů vyfotím zítra (ale nevím, kdy je dám na rajče)

Komentáře

Oblíbené příspěvky