Tábor očima instruktorky

Ahoj! V sobotu jsem se vrátila z jezdeckého tábora na kterém jsem byla jako instruktorka u koní.
Ve stejné roli na tomto táboře jsem byla již minulý rok. Článek z minulého roku ZDE.
Tábor se konal od neděle do soboty (2.-8.7.). V tomto článku popíšu, co jsme každý den dělali.

NEDĚLE

Přijeli jsme okolo 14té hodiny. Rozložili jsme stany, přivítali se se známými popř. poznali nové tváře. Děti začaly přijíždět v 15:30. Postupně jsme je odváděli na hřiště a tam hrály různé hry. Když přijeli všichni, šlo se zpět do tábora. Ještě jsem neřekla, jaké bylo téma CETAHu (=Celotáborová hra) - ZÁCHRANA ASTERIXE A OBELIXE. Když jsme tedy odvedli děti zpět do tábora, běžela jsem se převléct do hábitu, abych vypadala jako druid :D. Nééé, vypadám strašně :D....

Běžela jsem do lesa, kde byl Slet druidů. Za námi šly děti. Musely se napít lektvaru (nebo jak tomu říkali) a pak měli schopnosti, které tam využili při hrách. Ale co se nestalo. Přišel Caesar a dětem vzal Asterixe a Obelixe a ještě vzal recept od lektvaru. Takže děti měly za úkol do konce tábora ,,najít" Asterixe s Obelixem a dostat zpět recept. (Dále už o CETAHu nebudu psát, protože jsem se všech her, které hrály v týdnu, neúčastnila, takže jsem nebyla dostatečně v obraze, jak to se záchranou probíhá :D.) Z lesa se šlo do tábora. Děti se rozdělily do oddílů a ubytovaly do stanů. Dětí bylo 44 - 4 oddíly. Tento den se nejezdilo. Ale už jsem věděla, jakého koníka budu mít na starost - chlaďáska Skipa.

PONDĚLÍ

Po snídani jsme se s koňmi a dvěma oddíly vydali k Velkopařezitému rybníku (ostatní dva plnily úkoly nebo hrály hry v táboře. Druhý den se to obrátilo). U něj se děti nasvačily a šlo se zpět do tábora. Přišli jsme zrovna na oběd. Po obědě jsme měli (instruktoři od koní) vždy cca do 17 hod. volno. Děti měly hodinu a půl polední klid a pak hráli hry k CETAHu. Okolo 17 hodiny šly druhé dvě družstva (které nebyly na procházce) na výcvik.
Večer byl táborák a zpívaly se písničky.

ÚTERÝ

Ráno jsme šli s ostatními dvěma oddíly k ,,Pařezáku". Odpoledne byl pro zbylé dva trénink. Večer oddíly vymýšlely scénky na druhý den.

STŘEDA

Ráno šly zase dva oddíly na procházku, ale trasa se změnila. Šlo se na hrad Roštejn, který je nedaleko (od tábora je v dálce i krásně vidět :-)). Tam se děti nasvačily, koukly na vyhlídku a popř. si koupily suvenýry. My jsme na ně mezitím čekali dole před vstupem. Pro návštěvníky jsme byli docela atrakce :D.
Skipy :* <3

Vlevo (z našeho pohledu) Bára o kterou se starala Hanča, Hanča a Skipy.
Bára měla skvělej jemňoučkej nos :3 :D

Věž Roštejna

Už je konečně krásné, typicky letní počasí (předchozí tři dny bylo pod mrakem).
Odpoledne jsem vedla výcvik já, protože Skipy byl s jednou paní na lonži. Po večeři děti ukazovaly svá vystoupení. Byla fakt vtipná :D, skvěle jsme se pobavili :). (PS. Byla jsem porodce :D). Potom se ještě hrály večerní hry v lese, já jsem odváděla děti zpět do tábora. (Ty, které vypadly. Ale vydrželo jich ve hře strašně moc, něco přes půlku. Hra se musela tudíž ukončit, jinak by se to hrálo asi do rána :D).

ČTVRTEK

Po snídani se šlo s ostatními dvěma oddíly na Roštejn. Bylo tam o dost více lidí než ve středu. K obědu byly dukátové buchtičky (mňam :P), pak jsem si na chvilku odpočinula a poté šla sledovat děti při plnění úkolů. Při výcviku jsem vedla jiného koně - Siráno, protože Skipy byl na lonži.
Přikládám dvě fotky s oddíly.

PÁTEK

Sbíhaly se černé mraky. Po snídani začalo hustě pršet. Nevěděli jsme, co bude s celodenním výletem, který jsme měli na tento den naplánovaný. Naštěstí v 10 přestalo pršet, takže v 10:45 jsme mohli vyrazit. Cíl byl jasný (jak v Pelíškách :DDD) - zřícenina Štamberk. Cca 6 km od tábora. Sluníčko zase svítilo, až bylo horko :D. Cestou jsme se ztratili, takže jsme nachodili pár km navíc, ale zříceninu jsme naštěstí našli. Tam jsme ,,vysadili" děti a zpět do tábora jsme jeli na koních my. Chvilku jsem jela na Skipovi, ale větší část cesty jsem jela na poníkovi Dráčkovi, protože na Skipovi jela dospělá paní, která na poníka jít samozřejmě nemohla.
Do tábora jsme přijeli ve 14:45. Sedla jsem si ven a četla a zapisovala si zážitky. Děti přišly o dvě hodiny později. Byly rády, protože se jim podařilo dostat zpět Asterixe a Obelixe :D.
Po večeři se oslavovalo a létaly špunty (z dětského šampáňa). Šampáň bylo hodně, tak jsem sbírala špunty, nasbírala jsem jich 10 :D...
Připadala jsem si jako vodník :D :D :D
Večer byl koncert hudební skupiny, kde hrál shodou náhod náš bývalý spolužák ze základky :-)! To byla pěkná náhoda! Hodně dlouho jsme ho neviděly. Tak jsme si pokecali :-))). Ve skupině nehraje, pouze zastupoval jednoho člena, který tam nemohl být. Je velmi šikovný, moc mu to šlo! Po skvělém koncertě byla diskotéka. Když jsem o půl jedné zalezla do spacáku, začalo pršet. Přes noc byla velká bouřka. Bylo to pěkně načasované.

SOBOTA

Den loučení :(. Toto uteklo. V 10 byl ještě výcvik pro ty děti, kteří neodjíždějí (jsou tam na 14 dní - my byly na týden). Skipy byl znovu na lonži, tudíž jsem vedla Sirána.
Pak jsme se šly sbalit. Před obědem jsem si šla poprvé v životě zahrát petang :D. Sice jsem byla proti Hanče, ale jí to moc šlo a nešlo jí to nepřát. Byla jsem z jejích výkonů asi šťastnější než ona :D. No, vidíte na fotkách...
Já jsem v té kšiltovce

Po obědě jsme čekaly na rodiče. Pak jsme si sbalily stan, rozloučily se s vedoucími, kuchařkami, mou milovanou zdravotnicí, ostatními koňáky a s dětmi. Měla jsem na krajíčku...

Byl to skvělý tábor! Jako každý rok se mi tam mooc líbilo. Moc se těším za rok :-)!

PS: Až budou všechny fotky na internetu, tak do nějakého článku přidám odkaz. Fotily jsme se i s Hančou, takže ty fotky do toho článku pak taky přidám :-).