Přijímačky

Ahojte, ráda bych se s Vámi podělila o zážitky z přijímaček na VŠ.

Dala jsem si celkem 2 přihlášky – Masarykova univerzita v Brně a Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, obor Učitelství 1. stupeň. Kvůli covidu se přijímačky samozřejmě posunuly. První jsem dělala 20.6. v Brně. Byl to TSP (test studijních předpokladů), 100 minut, 60 otázek, 5 možností – 1 správná, za každou špatnou odpověď -0,25 bodu, 6 okruhů – verbální, numerické, analytické a kritické myšlení, prostorová představivost, kulturní přehled. 50 otázek je v českém jazyce, 10 v anglickém. Museli jsme být po celou dobu v rouškách. Pouze při pití jsme si je mohli sundat. Je to dost všeobecný test. Zkoušela jsem se na něj připravit, ale moc dobře mi to nešlo. Dost mě stresoval i fakt, že za špatnou odpověď je minus čtvrt bodu. Tudíž radši netipovat a nechat nevyplněno. Zase je ale blbý nechat většinu otázek nevyplněných :D, takže jsem i tipovala, což jsem neměla, stálo mě to spoustu minusových čtvrt bodů, ale co se dá dělat. Nejvíce mě dostala otázka v angličtině: Jak dopadly volby na Ukrajině v roce 2019? No, co na to říct :)… Dobrý pocit jsem neměla, byly tam opravdu záludné otázky, které se člověk ve škole v životě neučil. Je to prostě všeobecný přehled, no… Výsledky jsem se měla dozvědět v půlce července.

Přijímačky do ČB jsem dělala 2.7. Na ty jsem si věřila o dost více, jelikož se na ně dalo naučit. Byly to dva testy – ČJ a AJ. Zase jsem ale byla o to víc nervózní, jelikož do ČB jsem se chtěla dostat, byla to moje prioritní škola a furt mi hlavou běhaly myšlenky, jestli jsem se nemohla připravit ještě o něco lépe. Na přijímačky jsem se učila až po maturitě, ale naštěstí do ČB mi maturita pomohla, jelikož anglický test byl podobný tomu didaktickému, kde jsme byl text a my měli doplňovat kolem 80 vynechaných míst, jaké slovo se tam nejlépe hodí, což jsme měli i v DT. V Čj to bylo hlavně o hlavních a vedlejších větách apod., to jsme se učili hlavně na základce. Učila jsem se ale opravdu pečlivě, dělala jsem si testy z minulých let, projížděla sešity, internet, takže si myslím, že víc jsem tomu dát nemohla.

Jelikož se podmínky ohledně koronaviru v tu dobu zmírnily, při psaní testů jsme nemuseli mít roušky, ale s sebou jsem ji samozřejmě měla. Oba testy jsem odevzdala s docela dobrým pocitem. Rozhodně lepším, než v Brně. Výsledky jsem se měla dozvědět ve stejný den, jako Brno, tedy v půlce července, netrpělivě jsem čekala na 14. červenec.

14.7. jsem zrovna byla na táboře, ale samozřejmě jsem si data zapnula, abych věděla, jak jsem dopadla. Normálně na táboře mobil vůbec nepoužívám, ale teď to byla výjimečná situace. Byl zrovna polední klid a já odpočívala ve stanu, když mi ségra napsala SMS, že bych se mohla kouknout, jestli už tam jsou výsledky. Podívala jsem se tedy, plná strachu a nervozity. Koukla jsem prvně na ČB. Ano, výsledky už tam byly. A jak jsem dopadla? DOSTALA JSEM SE!!! Měla jsem neuvěřitelnou radost! Vyletěla jsem ze stanu jak blesk a začala křičet radostí na celé kolo, nezájem, že byl zrovna polední klid :D. To byla euforie! Když to teď píšu, mám husí kůži. Lidičky z tábora mi začali gratulovat a večer jsme to oslavili :). Nemohla jsem uvěřit tomu, že jsem se dostala na svou vysněnou vysokou! Bylo to jako ve snu :).

Později jsem se koukla ještě na výsledky z Brna. Tam jsem se nedostala, sice o pár míst, takže na odvolání by to asi prošlo, ale to mě už vůbec nemrzelo, hlavní byly Budějky :)!

Po příjezdu domů z tábora mi mamka upekla dort :), přišel mi dopis ohledně přijetí a zapsání na koleje a seznamovák. Moc se těším na novou etapu svého života :). Je to studium na 5 let ukončené titulem Mgr. Když studium přeruším v půlce, nebudu nic, ani Bc. Doufám, že se mi studium povede úspěšně dokončit, ale to už hodně předbíhám. Kamarádka, která studium nedávno dokončila, si ho hodně chválila, tak se moc těším :). České Budějovice jsou naše krajské město, nemám to zas tak daleko, přes hodinku cesty. Se ségrou už se bohužel rozdělíme. Ona půjde do Prahy. Samozřejmě se nám bude stýskat, ale co se dá dělat, někdy jsme se rozdělit musely :/...

Tímto článkem se nechci vůbec vychloubat! Pouze jsem se s vámi chtěla podělit o mou radost :). Mějte se krásně a užívejte léta!

Komentáře

  1. Leničko, tak to moc moc moc gratuluji, že ses dostala do Budějovic! :-) Snad se ti studium úspěšně podaří dokončit (jakože určitě ano!) a budeš šťastná! Učit na základní škole první stupeň bude skvělé (i když určitě někdy náročné) :-D Tyhle veselé zprávy se čtou jedna báseň. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za krásný komentář, Jani :) moc mě potěšil <3
      Leník

      Vymazat
  2. Jů, jsem ráda, že ti to takhle dopadlo, moc ti gratuluji a přeji ti, ať se ti na škole líbí, ať ti to tam jde a vůbec, ať všechno klapne tak, jak má :).

    OdpovědětVymazat
  3. Tedy, ty přijímačky musely být hodně těžké. Je skvělé, že tě přijali, přeji ti, ať se ti ve škole líbí a na konci máš ten vytoužený titul :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, do toho Brna to byl mazec :D
      Moc děkuji :)
      Leník

      Vymazat
  4. Jééé, velká gratulace! Ať se daří :) Já jsem se na vysněnou školu-vysněný obor dostala na odvolání, chyběl mi jeden bod :D Taky jsem byla hrozně šťastná. Sice jsem studovat nakonec nemohla, ale to už je jedno... na co se hlásila sestra, jestli se můžu zeptat? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, jeden bod hodně zamrzí :(, ale hlavně, že ses dostala na odvolání
      Hanča se hlásila do Prahy na ČZU :)
      Leník

      Vymazat
  5. Jsi holka šikovná, Leni.
    Přeju Ti hodně štěstí při studiu a doufám, že nás celou dobu vydržíš informovat...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milý komentář, Míšo :)
      Snad ano, nechce se mi končit :), ale uvidíme, co bude za pět let.
      Leník

      Vymazat
  6. S napätím som čítala celý článok a som rada, že sa ti podarilo dostať na vysnívanú školu. :) gratulujem, poznám ten pocit radosti. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za krásný komentář! Moc mě potěšil :)
      Leník

      Vymazat
  7. Já Vyprávěj taky miluju!! Už je to ale tak rok, co jsem zkoukla všechny díly, od prvního do posledního. Moc se mi to líbilo a bylo faaajn, jak tam byly promítnutý i ty reálný úryvky. :))

    Tak moc gratuluji k přijetí do ČB, je super, že ti vyšlo místo, kam jsi chtěla víc. Jen škoda, že nejdeš taky do Prahy. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, taky jsem už všechny díly viděla, ale ráda se na ně dívám znova :D
      Jo jo, škoda, že jsme se rozdělily, ale někdy to přijít muselo :/ :)
      Leník

      Vymazat
  8. Gratuluju k přijetí, to je super! :) Přeju ti ať se ti tam daří a hlavně ať si tam spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to je fajn, že při psaní testu jste nemuseli BÝT roušky. :-D

    Každopádně gratuluji k přijetí na vysněnou školu! Kamarád loni dostudoval stejný obor v Ostravě a hned dostal 4. třídu jako třídní, takže pořádný zápřah. :-D

    Gratuluji i tvé sestře! Copak bude v Praze studovat? :-)

    Když máš budějky tak blízko, tak nebudeš bydlet na koleji? To by byla škoda, protože bys nepoznala pravý VŠ život. Každopádně na seznamovák určitě jeď, my ho měli na Mácháči. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, chybička se vloudila i přes to, že jsem to po sobě ještě jednou četla. Děkuji za upozornění :-)
      Děkuji moc! Jej, 4. třída, to je docela maso. Jak říkala jedna známá - nejlepší je to do 3. třídy.
      Hanča bude studovat Chov hospodářských zvířat. Je premiantka v biologii, takže ji to moc baví a těší se :-)
      Budějky jsou sice naše krajské město, ale máme to 80 km, takže dojíždění by bylo dost náročné. Na koleje jsem se bohužel nedostala, ale sháním byt. Zítra se na něj jedeme podívat :-)
      Ano, na seznamovák pojedu :-)
      Leník

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky