Balón

 Ahoj, v dnešním článku bych Vám chtěla sdělit výbornou zprávu - letěli jsme balónem 🎈! 

Konečně nám to po dlouhém čekání a několika rušeních vyšlo :). Letěli jsme v pátek 29.4. Ještě ten den nám přišla SMS, že se let ruší, ale za chvilku nám paní volala, že se pouze přesouvá na jiné místo, které máme nedaleko. V duchu jsme doufali, že to konečně vyjde, protože bylo opravdu nádherně, vítr nefoukal, prostě parádní podmínky. Pilot vypustil balónek s heliem a ten letěl pod správným úhlem. Mohli jsme začít připravovat! Příprava trvala přes půl hodiny. Musel se nafouknout balón - vejde se do něj přes 5 tun vzduchu!! Poté jsme nastoupili do koše a začaly velké poryvy větru. Byli jsme stále na zemi, ale vítr s námi lomcoval tak, že jsem se bála, že se překlopíme. Několikrát to opravdu hrozilo. Dělalo se mi zle a vzpomínala na trajekt z Holandska do Anglie, kdy nás zastihla bouřka... Vítr naštěstí po chvíli ustal a mohli jsme se vznést. Nahoře to byla pohodička. Žádné naklánění, pouze pomalé putování vzduchem. Nebojte, zima nahoře opravdu není - nad hlavou je hořák. Let trval necelou hodinku. Nejvýše jsme byli ve výšce 350 m. Letěli jsme nad městem, lidé nám mávali a já shora poznala kamarádku se psem :D! To byla náhoda. Pomalu jsme přistávali a pod sebou měli vykácený les. Pilot bravurně přistál mezi pařezy. Poté chlapi vylezli z koše, zachytili se ho a přesunuli nás na louku, kde se balón složil. Na konci proběhlo pasování, kdy vám podpálili kousek vlasů (hodně jsem se bála, že o ně přijdu!), nalili na hlavu šampaňské a dostali jsme křestní list s naším novým hraběcím jménem (podle místa, kde jsme přistáli). 

Byl to parádní zážitek! Vyšlo krásné počasí, takže byly moc hezké výhledy. Jsem ráda, že jsem měla možnost letět. Helikoptérou toho ale stihnete o dost víc. Balón je oproti ní hodně pomalý. Jestli přemýšlíte o letu balónem - je to fajn zážitek, ale počkáte si. Taťkovi let zrušili asi 10x (kvůli počasí - i když je hezky, neznamená to, že se poletí, sebemenší vítr je problém), 75% letů se napoprvé ruší!



Přípravy. Vlevo na obloze vidíte další balón. Po nás letěl ještě jeden.



Telč



Naši oblast hodně postihl lýkožrout :( 

Při přistání :)

Letěli jste někdy balónem? Láká vás to? Ségra dostala bungee jumping. Na to bych si netroufla :D

Všechny fotky naleznete klasicky 🍅 ZDE.

Komentáře

  1. Mám velkou radost, že ti ten let konečně vyšel, vím, jak jsi byla zklamaná, že to předtím nevyšlo! Pět tun vzduchu, panejo! Hezké fotky, krásné výhledy. V balonu jsem neletěla ale kdysi jsem letěla ve vrtulníku na vyhlídkovém letu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak říkáš, jsem ráda, že to konečně vyšlo :) Děkuji, byla to paráda <3 Vrtulník je ještě o kus lepší, protože se toho stihne víc :)

      Vymazat
  2. Super, že se ti to líbilo a užila sis to :) Já bych třeba do vrtulníku šla, ale do letět balónem ne :D bungee jumping nevím no :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli bys dala bungee jumping, tak tohle úplně s přehledem! Jen stojíš a koukáš :) já dala balón, ale bungee určitě ne :D

      Vymazat
  3. konečně! hlavně že jste si to užili a vyšlo vám to :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hlavně, že jste si to užili! Já jsem poseroutka, takže by mě do balónu nikdo nedostal, mám problém i s letadlem :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych nikdy nezvládla seskok padákem, bungee jumping nebo atrakce na pouti typu kladivo apod.😃

      Vymazat
  5. Konečně jste se dočkali. Já jsem balónem neletěla, ale viděla jsem jak se nafukuje a známí letěli :)

    OdpovědětVymazat
  6. To muselo byť super:) Som rada že sa let konečne podaril <3 Ja som balónom nikdy neletela, ale určite by som to chcela niekedy vyskúšať :D

    OdpovědětVymazat
  7. To musela být paráda :). Ale věřím, že s těmi termíny je to složité skrz počasí :D.

    OdpovědětVymazat
  8. Paráda. Já bych jednou taky moc ráda letěla balónem, tak snad se mi to splní. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já balónem letěla, už to budou tři roky a naštěstí nám let vyšel na poprvé, i když s námi letěli lidé, kteří ho měli zrušený asi 3x.
    Bylo to krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jste měli velké štěstí :) Kde jsi letěla?

      Vymazat
  10. No musel být krásný zážitek. :) Mě to taky láká, ale mám z toho respekt, letět letadlem nebo vrtulníkem je určitě bezpečnější. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To sice jo, ale neboj, oni fakt dávají pozor. Byť je jen sebemenší vítr, let se zruší.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky