Praxe

 Ahoj, dnes bych Vám chtěla napsat o praxích na ZŠ.

Celý letní semestr jsem chodila jednou týdně na praxe do 1. třídy. Měli jsme asistentskou praxi, takže jsem pomáhala pomalejším žákům, znovu jim vysvětlovala učivo apod. Po čase mi paní učitelka nabídla možnost vyučovat. Poprvé jsem si tedy zkusila učit 2.5. :) Český jazyk jsem vedla jen chvilku - diktovala jsem diktát písmen a poté ho opravila (byly skoro samé jedničky :)), matematiku jsem učila celou hodinu. Děti se učí počítat do 20 bez přechodu přes 10. Na začátek jsem si připravila hru, kdy každé dítě dostalo proužek papíru. Jedna polovina dětí měla příklady a druhá puntíky. Děti příklad vypočítaly, popř. spočítaly puntíky a vzájemně se hledaly. Např. dítě mělo příklad 11 + 9, hledalo tedy dítě s 20 puntíky. Poté jsme udělali 2 cvičení na interaktivní tabuli, pak jsme hráli krále - děti se postavily, já ukazovala papírky s příklady a děti vykřikovaly výsledky. Kdo uhodnul, sednul si. Na konci hodiny jsme udělali ještě jedno cvičení z učebnice. Měla jsem připravené ještě příklady na tabuli, to se ale nestihlo. Nevadí. Lepší toho mít připraveného více, než potom koukat 5 min do zdi :D. Učilo se mi moc pěkně, byla jsem nervózní, ale děti byly moc hodné a krásně spolupracovaly, takže se mi pracovalo moc hezky :) Jednou mě ale pozlobily! Jedno dítě se zeptalo, jestli si může dojít pro kapesník na konec třídy - dovolila jsem mu to, hned se zeptalo druhé, jestli se může napít a tak to šlo dál - zeptalo se asi 5 dětí :D do toho už vstoupila paní učitelka, že se tedy mohou všichni napít a vysmrkat, ale dál už mě nemají zlobit :D no jo, zkoušeli, co dovolím :D

Další týden jsem měla učit znovu, ale byla jsem nemocná. Přišla jsem tedy po 14 dnech a jeden klouček mě přivítal slovy: ,,Paní učitelko, já se na vás tak těšil!" To bylo strašně hezké a dojemné 😍

Před týdnem jsem tam byla naposledy (konec semestru, začátek zkoušek). Napekla jsem dětem buchtu a paní učitelce koupila bonboniéru. Loučení bylo srdečné. Těším se, až je navštívím 💗

Měsíc jsem také chodila na praxe do našeho města, protože jsem si je dodělávala za 1. ročník, kdy byl Covid a do školy mě logicky nepustili. Tam jsem dělala asistentku v různých třídách, jak na 1., tak na 2. stupni. Byla jsem také na zápise do 1. tříd. Moc se mi tam líbilo. Utvrdila jsem se v tom, že jsem si vybrala správný obor :)

Na praxi jsem samozřejmě nefotila, proto přidávám fotky z cyklovýletu okolo Vrbenských rybníků, o kterých jsem se tu několikrát zmiňovala. Poslední dvě fotky jsou z okolí Dačic 💗.

PS: Ségra napsala článek o druhé návštěvě Turecka. Obě budeme moc rády, když si ho přečtete, popř. okomentujete :). Odkaz na článek ZDE. Díky moc 💓! Mějte hezký (nejen) začátek týdne :)








Vidíte labuť? :) 🦢



Rododendron 💟

Komentáře

  1. Tyjo, ty fotky jsou krásné, nejvíc se mi líbí, jak se na hladině odráží větve :) Jsi šikovná a já věřím, že z tebe bude skvělá paní učitelka. Já mám zkušenost s dětmi z 1. stupně v šachovém kroužku a to bylo v pohodě, ale když jsem vedla kroužek ve školce, tak jsem z toho byla vyřízená :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji <3 ta se mi taky líbí :) To věřím :D školkové děti jsou hodně rozjívené, že?

      Vymazat
  2. To mám radost, že ti učení tak krásně šlo, a je moc hezké, že se na tebe děti těšily ♥♥ Pobavilo mě to s tím kapesníkem :D :D Užij si slunečné dny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to moc fajn :) <3 Jo jo, to mě taky pobavilo :D Děkuji :)! I ty <3

      Vymazat
  3. to je úžasné a děti šikovné :) já byla v sobotu pomáhat na dětský den :) a překvapilo mě, že některé děti neuměly rozeznat barvy... starší děti :) a v práci máme dvě slečny na praxi, první ročník na střední a ty nám tvrdily, že neumí abecedu... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu? To je zajímavé. To by měly umět už před nástupem do školy... Cože? To snad není pravda :D... Abeceda se učí, myslím, ve 3. třídě

      Vymazat
  4. To je tak milé, jsem moc ráda, že se ti praxe líbila :). A musela jsem se i zasmát, v pondělí jsem byla na stáži v domově seniorů a tvoje děti mi připomněly ty "moje" - jedna paní při našem tvoření řekla, že má žízeň a jestli bych jí nesehnala vodu. Nalila jsem jí vodu a pak začala mela - jedna po druhé se začaly přidávat :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je parádní, že to funguje i u seniorů :D

      Vymazat
  5. Ve škole musí být zajímavá praxe :). Jé, hra král, tu jsem milovala :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano :) je to fajn. Já taky :D a pak ještě na měkká a tvrdá i/y. P. uč. říkala slova a my jsme ukazovali v lavici buď tvrdé y (ruce nad hlavou do tvaru Y/véčka), nebo měkké - ruce u těla.

      Vymazat
  6. Je fajn, že tě to baví, že ses v tom našla. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky