Rotterdam a Gouda

Pokračování minulého článku. První díl ZDE.

Druhý den jsme jeli do Rotterdamu, který je hodně moderní, protože ho za 2. světové války rozbombardovali Němci, tudíž se z dřívějších let nic nedochovalo :(. Jsou tam mrakodrapy, které připomínají Ameriku. U nádraží jsme potkali skupinu českých studentů. Navštívili jsme také obrovský přístav, vzdálený 25 km od města, který je 2. největší na světě! Ve městě také naleznete mapu Československa s Tomášem G. Masarykem! Na zmíněném místě přemýšlel o poválečném uspořádání Evropy. Bylo fajn vidět českou stopu tak daleko od domova.







Zajímavý hotel :D

Česká stopa :) 




Přístav


Zvednutý most - proplouvá loď

Poté jsme navštívili Goudu, která je známá stejnojmenným sýrem. Všude byly obchody se sýry, ale bohužel měli zavřeno, protože jsme tam byli v 8 večer. Každý čtvrtek dopoledne od dubna do srpna jsou na náměstí trhy. Čtvrtek sice byl, ale byl večer a 1. září, takže to prostě nevyšlo :D. Představili jsme si to aspoň na fotkách na zakoupených pohlednicích.

Jediný starý mlýn, který jsme v Holandsku viděli. Čekali jsme jich více.

Vlaječky a zavěšené Goudy



Před radnicí probíhají sýrové trhy

Můžete proplouvat okolo domků

Krásné kolo :) 

Přemýšleli jsme, zda to jsou makety, nebo opravdové sýry

Mají taky orloj

Výuka anatomie? Ne, masérský salón :D


Více fotek na rajčeti ZDE a ZDE.

V příštím článku se podíváme do Wageningenu, kde ségra studuje a do Haagu. Díky za přečtení! :)

Komentáře

  1. Tyjo ty mrakodrapy! To se mi nelíbí no :D Ale jinak to vypadá moc hezky a česká stopa, to je moc milé :) Škoda, že vám nevyšly ty obchody se sýry... já bych tam asi nechala pěknou sumičku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hodně takové americké, také mám radši starší budovy. Jo? Máš ráda sýry? :D Mamka je pak koupila v Lidlu a nemohla si je vynachválit :D

      Vymazat
  2. Hezké fotky, jen na můj vkus jsou ty budovy moc moderní, více se mi líbí ty poslední fotky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s tebou, také se mi více líbí starší architektura.

      Vymazat
  3. Super fotky :)) miluju, když někde v cizině vidím kus Česka. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Rotterdam dle tvých fotek by si mne nezískal :) pokud větrné mlýny, tak doporučuji navštívit Zaanse Schans :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám radši historické stavby. Díky moc za tip! :)

      Vymazat
  5. Přiznám se, že jsem vůbec nevěděla, že je skoro celé město nově postavené... Přiznám se, že mám teda radši ty historické památky než novostavby :) Je ale vidět, že se o město hezky starají.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s tebou, taky mám radši historické budovy :)

      Vymazat
  6. Letos jsme si taky udělali týdenní dovolenou v Holandsku, stihli jsme jen několikrát Amsterdam, Naarden a Noordwijck, nechtěli jsme se honit. Plánujeme ale se tam vrátit, Rotterdam a Haag máme v plánu :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu? To je parádní náhoda :D. Naarden jsme chtěli taky, ale nebylo to časově možné, tak snad příště :)

      Vymazat
  7. Obchody se sýry!! To nutně musím vidět a koupit si některé :D

    OdpovědětVymazat
  8. Slyšel jsem, že gouda pomalu vytlačuje eidam z českých hospod. :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Je to krásné, musela to být fakt paráda :). Já byla jen v Amsterodamu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky