Utrecht a Maassluis

 Ahoj, v následujících článcích Vás vezmu do Holandska, kde jsme byli 4 dny. Hlavním důvodem bylo odvézt Hanču na Erasmus. Mohla letět letadlem, ale dlouho nevěděla, kdy přesně poletí a potom byly letenky hodně drahé, takže by vyšlo skoro nastejno, kdyby jsme ji tam dovezli. Udělali jsme si tedy rodinnou dovolenou v zahraničí. 

Cesta trvala 12 hodin, 1 000 km, přes celé Německo, to bylo nekonečné! Benzínek tam mají opravdu málo, nepočítala jsem to, ale myslím, že tak jedna za 100 km, mají je opravdu hodně špinavé... Ale dost o Německu. Na začátek Vám sepíšu pár zajímavostí, které jsme v Holandsku zjistili: Semafory mají červenou, oranžovou a zelenou, ale po červené je hned zelená, oranžová se používá pouze opačně - ze zelené na červenou. Hned při příjezdu přes hranice jsme cítili všude dobytek :D. V Německu mají tisíce větrných elektráren, v Holandsku méně, čekali jsme tam ty klasické staré, ale viděli jsme jen jeden. Za ty 4 dny jsme viděli pouze 4 česká auta! Bylo tam i málo německých, i když je to sousední stát. Byly tam samé holandské (oranžové) SPZ, skoro žádní cizinci. Mají tam hodně aut značky Tesla. Je to tam samá rovina, žádný kopec. Všude spousta cyklistů a mopedů - nepoužívají helmy. Mívají tam chladné počasí, v létě nejvyšší teploty v průměrů 21°C. Často tam prší. Taková Anglie. My jsme chytli nádherné počasí - každý den 25°C, sluníčko, nebe bez mráčků, ani jednou nepršelo. Skoro každý tam umí anglicky. Nestalo se nám, že by někdo neuměl. Lidé jsou tam milí, usmívají se na nás, zdraví, i když se vidíme poprvé v životě. Je tam hodně drahý benzín, tankovali jsme v Německu. Stále jsme jezdili po dálnicích, ať už v Holandsku, tak v Německu. Německo je celé protkané dálnicemi a mají je zdarma! To jsme se dost divili. Vydělali by si na tom miliardy. V Holandsku se stmívá o něco déle, než v Česku. Mají tam spoustu Barber Shopů (v Goudě klidně 2 v ulici, naproti sobě).

První den: Vyjeli jsme ve středu ve 4 hodiny ráno. Cílem byl Utrecht, kde bylo obrovské množství cyklistů a lidí, kteří posedávali v kavárnách okolo řeky. Dominantou města je katedrála sv. Martina (holandsky Dom van Utrecht), která se bohužel opravovala, takže byla zakrytá plachtami a lešením, což byla škoda, ale i tak jsme viděli spoustu hezkých míst, např. osvětlený průchod. Přikládám pár fotek. Více klasicky na rajčeti ZDE a ZDE. Večer jsme jeli do městečka Maassluis, kde jsme byli ubytovaní v nádherném domečku ve starém stylu. Při večerní procházce městem jsem našla malovaný kamínek. I v Holandsku kamínkují :). Fotku jsem sdílela na FB stránce, která byla napsaná na kamínku a autor se ozval a byl moc rád, že jeho dílo putovalo do ciziny :). To by bylo pro dnešní článek vše. Mějte se krásně, příště se vydáme do Rotterdamu a Goudy :)
Amsterdam jsme nenavštívili, protože jsme ho se ségrou navštívily se školou, tak jsme vybírali jiná místa.




Barevný přechod


Některé domy stály nakřivo



Osvětlený průchod






Katedrála sv. Martina

Když se pozorně podíváte na levou stranu domu, uvidíte, jak je nakřivo




Maassluis

Parádní značka :D


U nás máme závory kvůli vlakům, tady kvůli lodím :D

Voda byla opravdu hodně blízko obydlí



Komentáře

  1. Jé, tam bych se ráda podívala. Musel to být krásný rodinný výlet :) Obdivuji, že jste jeli autem. Já bych volila komfortnější a rychlejší cestu letadlem, hlavně pokud to vyšlo finančně stejně :-) Ale tak zase jste po cestě viděli zajímavosti. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to tam hezké, určitě doporučuji navštívit :) jo jo, nebylo to tak komfortní, jako letadlo, ale taťku i ségru řídit baví, takže jim to nevadilo. Já letadlem ještě nikdy neletěla, když nepočítám okružní let nad městem.

      Vymazat
  2. Moc krásné fotky :). Já byla v Holandku jen na jeden den v Amsterodamu ještě na zájezdu se školou, jeli jsme do Skotska a tam jsme se zastavovali po cestě :).

    OdpovědětVymazat
  3. Tam by som sa išla hneď pozrieť :) Akurát by som uprednostnila cestu autom (z lietania som mala vždy strach)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba tam někdy pojedeš :) letadlo by bylo sice komfortnější, ale mám to jako ty, ještě nikdy jsem neletěla (když nepočítám okružní let nad městem) a měla bych respekt

      Vymazat
  4. Taky bych jela radši autem. Moc hezké fotky, asi to stojí za to si tam zajet :) Zajímavý článek, některé věci mě překvapily :) Těším se na další :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, auto mi nevadilo, letadlem bych měla respekt. Jsem ráda, že se ti článek líbil :)

      Vymazat
  5. Krásný jste si z toho udělali výlet, určitě jste si ho moc užili. Navštívili jste krásná města, já byla v Nizozemí pouze v Amsterodamu :D A v Keukenhofu :D Jinak super, že tam všichni mluvili anglicky! V Paříži jsme někdy měli problém, že neuměli třeba na informacích a tak :/

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Keukenhof musí být nádherný, jak tak koukám na Google fotky! Ty jo, to je pak velká komplikace :( zrovna v Paříži, tak navštěvovaném městě... Ségra měla v Turecku taky problém. Počítala na prstech, kolik lidí tam mluvilo anglicky. Tady to byl přesný opak.

      Vymazat
  6. Já zbožňuji tyhle cestovatelské články. Můžu se aspoň "podívat" na místa, která jsem ještě nenavštívila. Jak již zmínila Jana v prvním komentáři, také bych volila pohodlnější cestu letadlem, protože mám velmi slabý žaludek a cesta autem kamkoli je pro mě utrpením. Budu se těšit na další pokračování ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě by to bylo pohodlnější, ale cestování autem mi naštěstí nevadí. Letadlem jsem letěla jen nad městem, takže bych měla určitě respekt. Děkuji za komentář! :)

      Vymazat
  7. když jede člověk autem, je svým pánem a to na cestování mám nejraději :) zastaví, kde chce, kdy chce :) fotky jsou krásné, Nizozemsko je úžasná země s neskutečně ochotnými a milými lidmi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak :) moc děkuji <3 přesně jak říkáš, ochotní lidé na každém rohu

      Vymazat
  8. Holandsko má moc krásnou architekturu. Třeba se tam jednou podívám :)

    OdpovědětVymazat
  9. Byly drahé letenky u i nízkonákladových dopravců jako je Ryanair? Na jednu stranu je fajn, že jste to využili v dovolenou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. P. S. Ten křivý dům se dá poznat i podle sloupu před ním vpravo, ne? :)

      Vymazat
    2. To opravdu nevím. No vidíš, to je pravda. Toho sloupu jsem si upřímně ani nevšimla :D

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky