Turistický kurz

Ahoj, ještě než se podíváme do Turecka Vám povyprávím o turistickém kurzu, dvou svatbách a táboře. Dnes Vám napíšu o turistickém kurzu na Šumavě, který se konal 28.6.-2.7.

Celkem jsme měli na VŠ 5 povinných kurzů (seznamovák, přírodovědný kurz, lyžák, vlastivědný kurz, turistický). Tohle byl kurz poslední a myslím, že nejlepší :).

Každá (bylo nás 48) jsme si musely připravit výstup (přednášku) pro ostatní. Ve středu byly výstupy o turistice a atraktivitách Šumavy. Potom jsme měly čas na vymýšlení itineráře (plán cesty) na celodenní výlet. Limit pro celodenní výlet - 25 km (pěšky), 50 km (kolo), polodenní výlet - 10 km (pěšky), 25 km (kolo). Kolo jsme si vzaly jen 4 :O! Opravdu se divím, že si ho nevzalo víc holek, protože to bylo skvělé. Chůze je nekonečná a zdlouhavá. Kolem se toho stihne mnohem víc. Naplánovaly jsme si trasu kolem Lipna.

Ve čtvrtek po snídani jsme vyjely na celodenní výlet kolem Lipna. Jely jsme i přes Rakousko. Většina cesty vedla krásnou cyklostezkou kolem Schwarzenberského plavebního kanálu. Zastávka byla na Windy pointu, kde to vypadalo jako u moře. Od 18 do 19 jsme měly večeři. Stihly jsme to na minutu přesně - otevíraly jsme dveře od jídelny přesně v 18:00 :D. Celkem jsme ten den ujely 95 km! Bohužel jedna holčina strašně hnala. Celou dobu jsme jely průměrně 20 km/hod.! To byl mazec...

V pátek byl pohodovější den. Dopoledne byly výstupy - 1. pomoc (sanitka musí dojet do 13 minut, tuto dobu jsme resuscitovaly spacák, hrály nám k tomu do tempa písničky. Bylo to dost náročné! Hrozně mě bolela záda), stany a přístřešky. Odpoledne byl další výstup - holky si připravily sportovní odpoledne. Večer jsme vymýšlely itinerář na polodenní výlet. Pak jsme si opekly buřty a zpívaly u táboráku.

V sobotu dopoledne znovu výstupy - sekery a pily a ohniště. Po obědě byl polodenní výlet. Jely jsme na Plešné jezero, odtud pěšky na Plechý, potom znovu kolo směr Jelení vrchy, portál Schwarzenberského kanálu a zpět do tábora. Ujely jsme 35 km, ale bylo to o hodně náročnější než celodeňák, protože bylo spoustu kopců. Bály jsme se, že nestihneme večeři (řízek), ale přijely jsme ještě před šestou :D.

V neděli dopoledne byly další výstupy. Holky povídaly o výškách a vzdálenostech a pak jsem měla výstup já s kamarádkou. Měly jsme téma uzly. Bohužel v průběhu přednášky začalo pršet, tak jsme se schovaly do klubovny, ale za chvíli naštěstí přestalo. Po obědě jsme se sbalily. Poté byl azimutový závod (orientační závod s buzolou). Běželo se kolem tábora (necelé 3 km), orientovaly jsme se podle buzoly, odpovídaly na otázky. Běžela jsem ve dvojici s kamarádkou a umístily jsme se na hezkém 3. místě :)! Potom bylo ukončení kurzu a odjezd domů.

Za 2 dny jsme ujely 130 km :)! Byl to skvělý kurz, myslím, že nejlepší z těch pěti. Vyšlo krásné počasí (pršelo jen 2x a to jen chviličku), nebylo ani velké vedro, akorát příjemně. V noci v chatkách bylo teplo, jupííí! Skvělí učitelé, jídlo, prostě pohoda :). Pro pobavení - kdo měl kola, musel mít nástroje na opravu, lepení, pumpičku apod. Dvakrát za mnou přišli profesoři, jestli si mohou půjčit pumpičku :D No jo, holt pod svícnem je největší tma :DD Jinak pumpičku jsme opravdu jednou použily! Ještě, že jsem ji měla.

Na závěr přikládám fotky. Omlouvám se, že jsou pomíchané. Jsou z více mobilů (z mého, kamarádek). Děkuji moc za přečtení. Užívejte léta :)

Chatky

Lipno

Plánování trasy

Plán celodenního výletu

Jen jednou byla cesta neprůjezdná, jinak všude samé krásné cyklostezky :)

Windy point

Jak vyřešit závoru :D

Portál Schwarzenberského plavebního kanálu

Na závěr vtipná fotka. Při balení mi Ťapinka pomáhala :D

1. to je krása :) já raději taky pěšky než na kole, můžu se v klidu rozhlížet, kochat se a fotit :)

1. To je pravda, že člověk více vychutnává a může fotit, ale tím kolem je to o dost rychlejší. Více se toho stihne. :)

2. Fotky ze západu slunce jsou nádherné 😍 na ty fotky vody se taky nemůžu vynadívat! Hrozně se mi líbí, že dnes v době počítačové pořád plánujete na papír a chtějí to po vás, to by mě mic bavilo😃
    Taková malá účast kol je až překvapivá, já bych asi volila podle terénu a mrkla, co bych mohla v okolí takto navštívit a podle toho bych volila způsob. Ale z vlastního cyklisťáku jsem byla docela zklamaná - tam jsme museli ujet vždycky rekordní trasu a čas v tom největším vedru (od 10 do 13 h) a pak jsme se kousali nudou v kempu, ven (mimo areál )jsme nesměli 😅

1. Děkuji za pochvalu :) jo jo, plánovaly jsme z map, žádný počítač, nebo tak :) s mobilem jsme si to taky kontrolovaly, ale plánovaly jsme hlavně z papírových map, abychom se to naučily :).
      Právě že jsme byly ubytovaní trošku odlehle, takže to kolo bylo skvělý způsob, jak se někam dostat.
      My jsme naštěstí neměly přesný čas, do kdy se máme vrátit. Měly jsme od 6 do půl 7 večeři, ale bylo možné zavolat, aby nám ji nechali na později, ale naštěstí jsme to vždycky stihly. Po jednom výletu jsme přijely přesně v 18 a při druhém ještě před šestou :D