České Budějovice

Ahoj, v dnešním článku Vás provedu centrem mého studentského města - Českých Budějovic :) (neboli Budějce, Budějice, Budějky, Český, Budějovice...). Měla jsem mezi hodinami delší přestávku, bylo krásně (25 °C v půlce října! Nepamatuji si, kdy jsem v tuto dobu nosila sukni :D), tak jsem se šla projít po centru a poprvé také navštívila ochoz Černé věže. Doufám, že se Vám budou fotky líbit a zavzpomínáte na krásné babí léto, které už bohužel dneškem končí, ale užili jsme si ho dlouho, což bylo moc fajn :). Třeba Vás fotkami nalákám i na návštěvu našeho krajského města ;). Jak se Vám líbí? Byli jste tu, popř. co se Vám líbilo nejvíce? :)

Kdo si hoodně přiblíží, na horizontu může vidět Hlubokou :) 

Černá věž

Bohužel to je špatně vidět, ale pozůstatky původní fasády




Náměstí Přemysla Otakara II., dokonalý čtverec o rozměru 133x133 m (8. největší náměstí v ČR)



Samsonova kašna s Černou věží

Budova banky, moc se mi líbila fasáda :) 

Piaristické náměstí













BIGY - biskupské gymnázium

Moc se mi líbí zeleň, kterou tu pravidelně sází

Radnice

Advent je ve znamení vánočních trhů na náměstí, kde nechybí ani kluziště kolem kašny :) 





Děkuji za přečtení článku, snad se Vám fotky líbily :)! Na závěr přikládám malý slovníček pojmů, které tady můžete zaslechnout :D


Budějovický (Jihočeský) slang: 

pikador = párek v rohlíku

cmunda = bramborák

koncovka -OVO = Tondovo dům, Honzovo oběd, Jirkovo blog...

Komentáře

  1. Máš to tam naozaj pekné :) U nás bolo tiež do včera teplo, ale dnes boli do rána len 2 stupne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tu krásně :) jo jo, je to jako na houpačce, o víkendu má být zase hezky

      Vymazat
  2. Krásné fotky, když nad tím přemýšlím, tak v Budějovicích jsem nikdy nebyla, ale za výlet by to stálo. :) Pikador slyším teda prvně, cmunda se u nás běžně používá, tak to bych věděla. :D
    Máma z Kolína

    OdpovědětVymazat
  3. Cmunda jsme bramboráku říkali i u nás doma, přestože všichni byli křtění Vltavou 😀 Musím přiznat, že v Budějovicích jsem nebyla, ale podle fotek je to krásní město. MOc se mi líbí radnice 😉😊

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, naše krajské město! :) Výrazy samozřejmě jako správná jihočeška znám :D

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  5. děkuji za tuto procházku, moc krásné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  6. V ČB jsme byli v dubnu v rámci návštěvy Českého Krumlova. Protože ale bylo hnusně, tak my se schovali do kina :) Takže z města jsme nic neviděli :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuju moc za krásnou češtinářskou vložku! Učit nová synonyma se vždycky zhodne ;) :D Do Českých Budějovic se chystám, obzvlášť, když mi tam teď jede přímý spoj :D Doufám, že to snad vyjde ještě do konce roku, byla jsem tam kdysi jako malá a pak jako větší na přijímačkách....ale z města jsem toho bohužel moc neviděla :/ Tak aspoň díky článku vím, co cestou omrknout :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No už se nemůžu dočkat, až mě naučíte další moravská slovíčka :D! Až sem pojedeš, určitě napiš, dáme sraz ;)

      Vymazat
  8. Cmunda po kaplicku - moje oblíbená lahůdka. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky