Tábor očima oddílové vedoucí - počtvrté

 Ahoj, stejně jako každý rok i letos jsem byla na jezdeckém táboře nedaleko Telče. V roce 2014 jsem tam byla jako dítě, o 2 roky později jako instruktorka u koní a nyní už počtvrté jako oddílová vedoucí. 

Vždy mám 4. oddíl, pokaždé ale jiného parťáka (na oddíl jsme 2 vedoucí). Tentokrát jsem zaučovala mladého Vojtíška. Před 9 lety jsme byli spolu jako děti a teď jako vedoucí :D. Byl moc šikovný :) 

Bohužel jsem tentokrát musela odjet v půlce, protože jsme letěli do Turecka. Jinak to bohužel nešlo skloubit. I tak jsem si ale užila jako vždy parádní tábor, kam se každoročně ráda vracím :) holt parta je strašně důležitá a když je skvělá, nemá to chybu! 

V oddíle jsme měli celkem 13 dětí. Není to pravidlem, ale většinou do 4. oddílu chodí menší děti, což mi ale vůbec nevadí :). Malé holčičky jsem měla i tentokrát, takže jsme znovu četla pohádky před spaním :). Jiné holky už jsem si za ty roky "vypiplala", takže teď už jim číst nemusím :) (v září jdou do 4.)

Nebylo ale všechno jen růžové. Měla jsem i v týmu i dost problémové puberťačky, které prostě nic nebavilo, nechtěly jíst, lhaly mi do očí apod. Proč teda jezdí na tábor, když je nic nebaví? Asi se jich chtějí rodiče zbavit, což je dost smutné. Jedna z nich mi říkala, že jede letos ještě na další 4 tábory! Ale je to bohužel i dobou. Děti (konec 1. stupně) celkově nic moc nebaví, stále by byly jen na mobilech... Taková je realita. Byla jsem z toho smutná, ale byla to další cenná zkušenost. Setkali jste se na táborech pouze s fungujícími dětmi, nebo má někdo podobnou zkušenost, jako já? 

I tak to bylo super. Těším se na příští rok, kdy budu zase celý turnus :) 








Asi poznáte, co bylo tématem celotáborovky :D

Stany vedoucích. Můj je modrý

Vojenský stan na aktivity, kdyby pršelo 

Dinové byly všude :D



Chatky dětí







Bylo velké teplo, takže jsme se šli i vykoupat. Koupal se s námi i pejsek :D

Byl roztomilý. Míčky se mu moc líbily :D Zajímavý zážitek - když jsem byla ve vodě, najednou se ke mně blížil nějaký klacek. Byla to užovka! Asi tak půl metru ode mě! Dost jsem se vylekala. 

Výlet na Roštejn









Komentáře

  1. Snad sis i tu zkrácenou dobu na táboře užila :) Já byla na táborech jen párkrát jako malá. Jako vedoucí jsem nebyla nikdy :) Já bych na ty děti asi taky neměla. Vidím to u našich mladších sourozenců, jaká je to generace.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. ono je to těžké... rodiče musí chodit do práce a nechtějí, aby dítě sedělo celé prázdniny doma, tak pošlou na tábor :) také jsme tak měli některé děti, prarodiče nemohli hlídat... smutné, ale chápu to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, také chápu, že rodiče musí do práce a nemohou být celé prázdniny doma.

      Vymazat
  3. Jakožto vychovatelka znám moc dobře oba tábory a díky tomu bohužel vím, že ne vždy to jde nějak udělat - spousta lidí nemá možnost hlídání od prarodičů, buď nefungují vůbec, nebo také často ještě sami pracují, nechat některé děti doma celé prázdniny samotné nejde (a pokud to dítě je třeba problémovější, tak ho nechat samotné ani nelze), rodiče si také nemohou vzít na celé prázdniny dovolenou a individuální hlídání je kolikrát dražší než cena za tábor, nebo v mém případě družinu. Jasně, jsou i tací, u kterých je to jen lenost, pohodlí, ale spousta lidí nemá možnost to jinak řešit, než právě tím, že dávají děti do družin, v létě na tábory atd., je to smutné.

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, chápu, že rodiče si nemohou vzít celé prázdniny dovolenou a prarodiče jsou třeba daleko. Ale 4 tábory mi přišly extrémní. :(

      Vymazat
  4. Teda na ranči jsem dlouho nebyla a jak koukám, tady se hned jelo na tábor :-) a ještě takový pěkný ♥ Věřím, že jsi zažila spoustu pěkných vzpomínek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, tentokrát jsem jela za jinými koňmi :). Bylo to fajn :)

      Vymazat
  5. Ja som bola v tábore dvakrát ale potom ma to prestalo baviť pretože vždy sa tam našli 2-3 dievčatá ktorých sa rodičia pravdepodobne chceli zbaviť, pretože boli na všetkých piatich turnusoch (niektorý tak stratili príležitosť byť v tábore lebo už neboli miesta) a keď nikto nedával pozor boli na ostatných dosť nepríjemné :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je smutné :( snažíme se tomu zamezit, ale občas se stejně někdo najde, kdo takhle zlobí ostatní :(...

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky