Hluboká, Maškovec, Zlatá Koruna, Pořešín

 Ahoj, v následujících třech článcích se podíváme na zámky, hrady, zříceniny, klášter a tvrz v jižních Čechách a v Rakousku. 

Dnes zůstaneme v Česku. Dvoudenní výlet jsme zahájili na Hluboké, kterou člověk může navštívit xkrát. Je prostě krásná za každého počasí :) Jelikož není sezóna, byli jsme tam skoro sami. Ve foťáku jsem našla nové efekty - mezi nimi byla i miniatura. Která krásně zbarví fotku, vytáhne střed a okolí rozmaže. Samozřejmě to nejde použít vždy, nehodí se např. když máte větší objekt a nevejde se vám pouze do středu fotky, ale občas určitě pomůže. Líbí se mi, takže jsem zkoušela i ve chvílích, kdy to nebylo potřeba, ale bylo sychravé počasí, tak mi filtr fotky aspoň pěkně zbarvil :). Více fotek ZDE.


Tady je hlavní objekt i mimo střed, což filtr bohužel nezabere









Potom jsme se vydali na zříceninu hradu Maškovec. Pozůstatky jsou opravdu minimální, ale je odtud krásný výhled na Vltavu. Cestou jsme šli okolo školního statku, kde nás vítala prasátka a koníci :) Více fotek TADY.

Selátka :D



Výhled na Vltavu


Ve středu fotky, za kameny, je trošku vidět zbytek hradu


Další zastávkou byl klášter Zlatá Koruna. Více fotek TADY.



Káva u kláštera :)



Dále jsme navštívili krásnou zříceninu Pořešín, která mě zklamala, protože byla obehnána dřevěným plotem. Nechápu, proč tam mají lidé zákaz vstupu (v létě je to určitě otevřené, ale proč ne v zimě? Co by tam kdo ukradl?). Více fotek ZDE.



Můj výraz mluví za vše. Zklamali mě...


Na návsi měl pán před domem "trošku" skladiště

Navštívili jste zmíněná místa? Zaujalo Vás některé? :) Děkuji za přečtení! V příštím díle zůstaneme ještě v jižních Čechách, ve třetím se podíváme do Rakouska. Mějte se fajn!

Komentáře

  1. Byla jsem jen na Hluboké , někdy tam jedeme i do ZOO . Od nás na Hlubokou je to cca 50 km . Umíš krásně fotit . Jestli nevadí , že tykám . Snad ne .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za komentář a pochvalu :) Hluboká má své kouzlo

      Vymazat
  2. Jé, na Hlubokou bych se ráda někdy podívala, ale je to tak z ruky, že nevím, nevím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že ti to někdy vyjde :) já zas nemám moc nachozené vaše Beskydy :D

      Vymazat
  3. Obě místa znám :) Kord na Hluboké se mi moc líbí a ráda se tam vracím :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. To su veľmi krásne miesta. Nepoznám ich vôbec ale vyzerá to úplne rozprávkovo :)

    SPRING COAT

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, Hlubokou znám osobně. Toho plotu kolem zříceniny je škoda, dalo by se tam pěkně fotit. Trošku mi to místo atmosférou připomíná Starý Jičín. Zajímavé fotky s těmi filtry, já tohle nikdy moc nezkoušel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, krásné prostředí. Zamrzelo :( taky jsem zkoušela filtry poprvé :D

      Vymazat
  6. Hluboká je krásná a na podzim ten park má úžasné kouzlo :) třeba se bojí, že by tu zříceninu někdo rozebíral anebo aby se tam v zimě nikomu nic nestalo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, Hluboká nikdy nezklame :( možná, ale jako turistu mě to zklamalo :(

      Vymazat
  7. Na Hluboké jsem také byla :) Tehdy jsem měla 39 horečky :D
    Jinak ostatní místa neznám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda mane :( já si zase pamatuji Edinburgh v horečkách :D

      Vymazat
  8. Hezké fotky, ten nový efekt se mi líbí. :)

    Jinak tos neviděla sbírku, kterou si dělá pán v mé rodné vesnici. Jednou byl dokonce v televizi, taková ostuda. :)

    https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=46591445&newest=0&yaw=6.159&fov=1.526&pitch=0.139&x=18.3976904&y=49.6747512&z=19&base=ophoto

    https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/vrakoviste-dobra-auta-sbirka-frydecko-mistecko-vraky-srot-senior.A180613_408532_ostrava-zpravy_woj

    OdpovědětVymazat
  9. Hlubokou bych si moc přála vidět, ale ještě jsem se tam nedostala :) Ostatní místa vůbec neznám. S tím Pořešínem mě to mrzí a také tomu teda nerozumím, proč to není přístupné... Aspoň máte důvod se tam podívat ještě v létě :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě navštiv, je to tam pohádkové :) jo jo, asi budeme muset :D

      Vymazat
  10. Moc krásné fotky a tipy :). Já byla u Hluboké jen v zámeckém parku :).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky