Perník

 Ahoj, děkuji moc za zájem o recepty na buchty. Nyní mám připravených 6 receptů, v budoucnu určitě přidám nějaké další. Používám klasické ingredience, určitě by šly udělat i zdravější verze, ale nemám s tím zkušenost.

Mám jich vyzkoušeno samozřejmě více, ale tyto jsou mé oblíbené, rychlé a hlavně, mám je nafocené :D Až budu dělat nějakou další buchtu, kterou ještě nemám vyfocenou, určitě ji sem přidám :) některé jsou se sezónním ovocem (např. jahody, maliny, třešně, jablka), tak ty sem samozřejmě přidám až v létě, kdy je budu péct.

Začínáme jednoduchým perníkem. Dlouho jsem přemýšlela, jestli ho sem mám dávat, když je tak triviální, ale strávníci mi ho chválí, že je pěkný těžký a vlhký, tak třeba bude mít někdo chuť vyzkoušet můj recept :)


Těsto:

  • 3 hrnky hladké mouky
  • 2 hrnky cukr krystal
  • 2 hrnky mléka
  • 1 neplný hrnek oleje
  • 2 lžíce kakaa
  • 2 vejce 
  • 1 prášek do perníku


Předehřátá trouba, 180°C cca 20 min.


Po vychladnutí naneseme čokoládovou polevu (buď kupovanou, nebo svou):

  • 10 dkg čokolády na vaření
  • 2 zakysané smetany 
  • Čokoládu dáme do vodní lázně, do ní 2 smetany, ne naopak! 


Dobrou chuť :)!


Budu ráda, když nějaký můj recept vyzkoušíte. Jsou opravdu lehké, takže se nemusíte ničeho bát :). Kdyby nebylo něco jasné, určitě mi napište, ráda poradím. Díky moc za přečtení! Příště se podíváme na Margot.


Komentáře

  1. mám ráda hrníčkové recepty, předevčírem jsem takto dělala lívance :D perník ráda posypávám kokosem, polevu na něj nedělám... ale asi vyzkouším, je to fajn obměna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také, ty jsou nejlepší :D jeee, ty musely být výborné :) kokos mám taky ráda

      Vymazat
  2. Super jednoduchý recept, je to fakt mňamka, když se povede takový ten těžký a vlhký, jak píšeš :) No a s polevou! Mám ji moc ráda :) Škoda, že můj taťka nemá rád perník :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, je jednoduchý a vděčný :) tak třeba bráchům, babičce a mamce :)

      Vymazat
  3. Perník jsem ještě nepekla, podle fotky vypadá ten tvůj moc dobře, a recept taky nevypadá složitě :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zdá se, že máš recept opravdu odzkoušený. Ale po nezdarech z cca. 5 recepty ještě z bývalého blogu cz už se mi do dalšího zkoušení nechce. :-D Rád pokecám o receptech, ale už nepeču. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, dělala jsem ho už xkrát :) neboj, tenhle by se určitě povedl

      Vymazat
    2. Perníky děláme jedině na Vánoce, tak mám hodně času si to rozmyslet, ale ty jsou trvanlivé. Co se týče různých receptů, už jsem bez milosti vyřadil celou Kuchařskou knihu naší vesnice. Ty předpisy už nemají čím obohatit.

      Vymazat
  5. Tento perník dělám, ale na čokoládu nahoru dám ještě rozdrcené mandle :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To musí být také moc dobré :) je dobrý i bez polevy

      Vymazat
  6. Perník já tuze ráda, když ne on, sladké se u nás peče alespoň jednou týdně :). Děkuji za recept, akorát si upravím množství cukru, zdá se mi obrovské - zjistila jsem, že se to s ním v receptech fakt přehání, na obyčejný plech stačí do těsta tři čtvrtě hrnku a sladké je to až až :D. Letos jsem dala poloviční dávku cukru i do cukroví a víš co? Ani to nebylo poznat! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, je ho tam opravdu hodně :( v dalších receptech už to bude lepší :)

      Vymazat
  7. Tento recept robievam casto a patri medzi moje oblubene. :) Moj tajny tip je pridat lyzicu lekvaru alebo dzemu. Potom uberiem trochu cukru z receptu a zaroven je cesto o trosku maksie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S lekvarem se mi to připálilo, asi ho tam bylo moc. Ale povidla byla domácí, žádná kupovaná názražka, která se rozteče při menším zvýšení teploty, i když se dají koupit i kvalitní. S perníky nemám štěstí...

      Vymazat
    2. S džemem je to taky moc dobré :)

      Vymazat
  8. Líbí se mi, že to je recept ze surovin, které mám běžně doma :) Sama jsem perník ještě péct nezkoušela, ale od mamky ho mám moc ráda :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, je opravdu hodně jednoduchý a suroviny máme asi všichni doma :)

      Vymazat
  9. Mmmmm hneď by som si dala😋 my dávame aj džem a na vrch kokos :)

    OdpovědětVymazat
  10. Perník máme doma velice rádi, já dělám zdravější verzi :-) Hnedle bych si dala...

    OdpovědětVymazat
  11. Asi jsem ve spamu 🙈.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé je, teď to docela blbne. Odspamovala jsem. Díky za info :)

      Vymazat
  12. Mňam perník! Jedna z nejlepších buchet, já ho zorvna pekla včera, ale přídávala jsem strouhaná jablka :D Ráda tam přídávám i trošku povidel místo cukru :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strouhaná jablka přidávám do jablkovce, který vypadá podobně a podobně taky chutná :) taky takový těžký a vlhký. Recept na jablkovec mám od babičky a nikdy jsem nevěřila, že jsou uvnitř jablka (nebyly vůbec cítit :D)

      Vymazat
  13. Super recept, perník je skvělý dezert :).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky