Klid je síla, řek' tatínek - Zdenka Fantlová

Omlouvám se, že sem nepřidávám další fotky, ale dneska jsem měla fotokroužek, šli jsme fotit do parku, a pak už slunce zalezlo, takže sem dávám článek o pondělní přednášce, a zítra snad budou fotky ;). Fotky z fotokroužku ZDE. (Fotili jsme různé šmouhy atd... - samozřejmě je tam i moje milované makro :D :3)
Moc děkuji těm, kdo mi chtějí dát na FB LIKE, až bude soutěž v plném proudu, samozřejmě dám odkaz, díky moc :).
Jsem moc šťastná, po dlouhé době jsem na 1. místě v ČR základních škol v ZAV Houbaři, to je psaní na klávesnici :), udělalo mi to velkou radost :3 TADY tabulka ;).
27. ledna jedu do Telče na soutěž ZAV v psaní na klávesnici :), tak se těším, ale bojím se, že to zvořu :/ :D.
Ale teď již o té přednášce.
V pondělí jsem byla v knihovně na přednášce, kterou přednášela paní, která přežila 2. světovou válku, pochází z židovské rodiny, byla v koncentračním táboře, na pochodu smrti a jediná z rodiny přežila. Paní bude 93 let. Velmi pěkné povídala, o životě, jak se dostala do koncentráku atd.. Jmenuje se Zdenka Fantlová a napsala knížku o svém životě Klid je síla, řek' tatínek. Když ho odváděli od rodiny, byla to poslední věta, kterou rodině řekl..
Paní se dostala sem do Dačic, čilou náhodou. Po 2. světové válce žila v Austrálii, pak ve Velké Británii, rozhodla se, že se pojede podívat do ČR, aby zavzpomínala, při cestě letadlem si opřela hlavu o ruku a usnula, když se probudila, měla na ní krvavý vak, jela do nemocnice a tam jí řekli, že má jet do Dačič na rehabilitaci. Zrovna do Dačic, malé město a oni jí to nabídli! To je náhoda! Samozřejmě se byla podívat do vesnice, kde žila.. V Dačicích byla od června na rehabilitaci. A udělala přednášku! Ve středu odjela zpátky do Velké Británie.
Bylo to velmi dojemné. Moc hezky povídala..
Ta její knížka se tam i prodávala, tak jsme si jí koupili. Takhle vypadá.

Komentáře

Oblíbené příspěvky